Kurs: Didaktičke teorije - implikacije u nastavi (osn.)
Predavači

dr Vladeta Milin, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava Osnovni didaktički pojmovi i odnosi. Teorijske razlike u pristupu i definisanju temeljnih didaktičkih problema. Teorija instrukcije (DŽ. Bruner). Didaktika kao teorija obrazovanja u okviru kritičko konstruktivne pedagogije. Didaktika Volfganga Šulca kao teorija poučavanja. Didaktika kao teorija kurikuluma (K. Meler i dr.). Dizajn procesa nastave prema teoriji DŽ. Kempa. Teorija Feliksa von Kubea – kibernetički metod planiranja i izvođenja nastave. Didaktika kao teorija nastavne komunikacije. Teorija razvijajuće nastave (B.Elkonjin i V.Davidov). Koncepcije nastave i specifičnosti planiranja sa aspekta različitih didaktičkih postavki. Osnovne osobenosti različitih modela nastave i organizacije procesa saznavanja i učenja. Razlike u interpretaciji i tretmanu osnovnih didaktičkih pojmova i odnosa. Moguće implikacije različitih modela nastave na nastavnu praksu. Praktična nastava Izrada simulacionih modela nastave i provera različitih didaktičkih koncepcija.
Cilj izučavanja kursa: Upoznavanje i razumevanje osnovnih ideja i teorijskih postavki različitih didaktičkih koncepcija i modela nastave, kao i osposobljavanje za njihovu kritičku analizu i vrednovanje.
App.preduslovi_za_polaganje: Nema posebnih uslova.
Oblici nastave: Metoda predavanja u kombinaciji sa interaktivnim i problemsko istraživačkim metodama.
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Gudjons, Teske, Winkel(1994): Didaktičke teorije, Educa, Zagreb.
Kiper, H. Wolfgang, M. (2008): Uvod u opću didaktiku, Educa, Zagreb.
Trehart,E.(2001): Metode poučavanja i učenja, Educa, Zagreb.
Davidov, V.V. (1995): O shvatanjima razvijajuće nastave, u Saznavanje u nastavi, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd. str. 9–35.
Dubljanin, S. (2010): Učenik u razvijajućoj nastavi, Nastava i vaspitanje, 4, Pedagoško društvo Srbije, Beograd.