|
Kurs: Istraživački rad školskog pedagoga (master) U okviru predmeta: Istraživački rad školskog pedagoga Predavači dr Emina Hebib, redovni profesor izborni kurs Broj bodova: 7.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Funkcija i značaj istraživačkog rada praktičara. Analiza i istraživanje školske prakse kao proces sistematskog praćenja i analize realizacije i rezultata školskog rada. Mesto i uloga istraživačkih projekata praktičara. Uloga stručnih saradnika i nastavnika u iniciranju i realizaciji istraživanja u školi. Odnos istraživanja praktičara i reprezentativnih istraživanja. Karakteristike istraživanja praktičara. Mogućnosti primene različitih istraživačkih tehnika i instrumenata u istraživačkim aktivnostima u školi.
Praktična nastava: Razrada i realizacija projekta jednog istraživanja praktičara i razrada idejne skice akcije usmerene ka promeni školske prakse na osnovu rezultata provedenog istraživanja.
Cilj izučavanja kursa: Osposobljavanje za razumevanje kontinuiranog i sistematskog praćenja i analize procesa i rezultata školskog rada kao pretpostavke unapređivanja školske prakse. Preduslovi za polaganje: Za pohađanje predmetnog programa nisu predviđeni posebni uslovi. Oblici nastave:
Predavanja, grupni rad; samostalni rad na razradi i realizaciji istraživačkog projekta i idejne skice praktičnih akcija. Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Predstavljanje predmetnog programa. 2. nedelja predavanje - Funkcija i značaj istraživačkog rada praktičara. 3. nedelja predavanje - Uloga pedagoga i nastavnika u realizaciji istraživačkih projekata u školi. 4. nedelja praksa - Poseta školi u cilju definisanja teme istraživačkog projekta. 5. nedelja projekat - Prezentacija i analiza projekta istraživanja. 6. nedelja vežbe - Priprema za izradu istraživačkih instrumenata. 7. nedelja projekat - Prezentacija i analiza planiranih instrumenata istraživanja. 8. nedelja praksa - Realizacija istraživanja u školi. 9. nedelja projekat - Izrada izveštaja o rezultatima istraživanja u školi. 10. nedelja projekat - Prezentacija i analiza izveštaja o realizovanom istraživanju. (prvi deo) 11. nedelja projekat - Prezentacija i analiza izveštaja o realizovanom istraživanju. (drugi deo) 12. nedelja predavanje - Planiranje akcija menjanja školske prakse na osnovu rezultata istraživanja. 13. nedelja vežbe - Izrada skica akcija menjanja školske prakse na osnovu rezultata istraživanja. 14. nedelja predavanje - Izrada plana akcije menjanja škoslke prakse - priprema za izradu završnog rada.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Krnjaja, Ž. (2014). Pedagog kao istraživač. U Januarski susreti pedagoga/Nacionalni naučni skup:Identitet profesije pedagog u savremenom obrazovanju, Zbornik radova. 31.01. – 01.02. 2014, Beograd (str. 8-15). Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.
Radulović, L. (2011). Obrazovanje nastavnika za refleksivnu praksu. Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu. (str. 29-108) Hebib, E. (2014). Dimenzije uloge školskog pedagoga. Nastava i vaspitanje, God. 63, Br. 2, 337-350. Hebib, E. i Matović, N. (2012): Istraživački rad školskog pedagoga, Nastava i vaspitanje, God. 61, Br. 1, str. 67-83.
|