Kurs: Profesionalne veštine (osn.)
U okviru predmeta: Profesionalne veštine
Predavači

dr Dragana Pavlović-Breneselović, redovni profesor u penziji

obavezni kurs
Broj bodova: 4.00
Sadržaj kursa: Ovo je primenjeni interdisciplinarni kurs koji se odvija kroz interaktivnu nastavu i praktični rad studenata. Kombinuje komunikološku i pedagošku perspektivu i organizovan je oko dve teme: Profesionalna komunikacija u pedagoškom radu (Funkcije, principi i oblici komunikacije; Osnovni koncepti i veštine interpersonalnog komuniciranja; Opšta strategija i veštine pisanog komuniciranja; Javni nastup i prezentacija); Partnerski odnosi u pedagoškom radu (Priroda i karakteristike partnerskih odnosa; Pedagog kao partner različitih aktera u zajednici prakse; Uspostavljanje i realizacija partnerstva u profesionalnom okruženju:timski rad). Praktična nastava: istraživanje na terenu; pisani izveštaji; prezentacija; evaluacija i samoevaluacija
Cilj izučavanja kursa: Razvijanje profesionalne samosvesti i odgovornosti kroz razumevanje prirode i značaja uspostavljanja partnerskog odnosa u praksi pedagoškog delovanja; jačanje kapaciteta za planiranje i realizovanje različitih oblika pedagoške i akademske komunikacije
Preduslovi za polaganje: Nema posebnih uslova
Oblici nastave: predavanja sa diskusijom, rad u grupama, seminarska i praktična vežbanja, mini istraživanja; prezentacije studenata sa diskusijom
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Profesionalna komunikacija u pedagoškom radu: funkcije, principi, oblici.
2. nedelja
predavanje - Osnovni koncepti i veštine interpersonalnog komuniciranja.
3. nedelja
vežbe - Slušanje i poruke u komunikaciji.
4. nedelja
predavanje - Opšta strategija i veštine pisanog komuniciranja.
5. nedelja
vežbe - Oblici pisanog komuniciranja.
6. nedelja
predavanje - Partnerstvo u obrazovanju
7. nedelja
vežbe - Partnerstvo naspram kompeticije - Uzmi što više
8. nedelja
vežbe - Karakteristike timskog rada
9. nedelja
vežbe - Veštine rada u timu
10. nedelja
predavanje - Od tima do zajednice prakse
11. nedelja
projekat - Čemu služi pedagog
12. nedelja
predavanje - Uspešan javni nastup i prezentacija
13. nedelja
seminar - Prezentacije studenata sa diskusijom i evaluacijom
14. nedelja
seminar - Prezentacije studenata sa diskusijom i evaluacijom
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Bratanić, M. (1990). Mikropedagogija : Interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja, Školska knjiga, Zagreb, str. 75-105
Li, E., Mejnard, M. (2002). Savršena prezentacija, Službeni glasnik : Institut za ekonomiku i finansije, Beograd
Mandić, T. (2003). Komunikologija: Psihologija komunikacije, Klio, Beograd, str. 18-57, 143-158, 282-295
Pavlović-Breneselović, D (2010). Od tima do zajednice učenja, Pedagogija, 65, br. 2, str. 236-246.
Pavlović-Breneselović, D (2010). Partnerstvo u obrazovanju, Andragoške studije, 2, str. 123-139.
Pavlović-Breneselović, D., Pavlovski, T. (2000). Partnerski odnos u vaspitanju, IPA : CIP, Beograd, str. 3-17
Pavlovski, T., Pavlović-Breneselović, D. (1999). Timski rad u vaspitnoj praksi, IPA : CIP, Beograd, str. 15-31
Mitrović, M. (2008). Neke karakteristike govornog i pisanog jezika, Pedagogija, 63, br. 2, str. 183-193
Šerman, D. (2002). Savršeni sastanak. Službeni glasnik, Beograd
Opsta dopunska Literatura
Gordon, T. (1998). Kako biti uspešan nastavnik, Kreativni centar: Most, Beograd.
Piz, A., Piz, B. (2005). Definitivni vodič kroz govor tela, Mono i Manana, Beograd.