|
Kurs: Profesionalne veštine (osn.) U okviru predmeta: Profesionalne veštine Predavači dr Dragana Pavlović-Breneselović, redovni profesor u penziji obavezni kurs Broj bodova: 4.00 Sadržaj kursa: Ovo je primenjeni interdisciplinarni kurs koji se odvija kroz interaktivnu nastavu i praktični rad studenata. Kombinuje komunikološku i pedagošku perspektivu i organizovan je oko dve teme: Profesionalna komunikacija u pedagoškom radu (Funkcije, principi i oblici komunikacije; Osnovni koncepti i veštine interpersonalnog komuniciranja; Opšta strategija i veštine pisanog komuniciranja; Javni nastup i prezentacija); Partnerski odnosi u pedagoškom radu (Priroda i karakteristike partnerskih odnosa; Pedagog kao partner različitih aktera u zajednici prakse; Uspostavljanje i realizacija partnerstva u profesionalnom okruženju:timski rad).
Praktična nastava: istraživanje na terenu; pisani izveštaji; prezentacija; evaluacija i samoevaluacija
Cilj izučavanja kursa: Razvijanje profesionalne samosvesti i odgovornosti kroz razumevanje prirode i značaja uspostavljanja partnerskog odnosa u praksi pedagoškog delovanja; jačanje kapaciteta za planiranje i realizovanje različitih oblika pedagoške i akademske komunikacije Preduslovi za polaganje: Nema posebnih uslova Oblici nastave:
predavanja sa diskusijom, rad u grupama, seminarska i praktična vežbanja, mini istraživanja; prezentacije studenata sa diskusijom Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Profesionalna komunikacija u pedagoškom radu: funkcije, principi, oblici. 2. nedelja predavanje - Osnovni koncepti i veštine interpersonalnog komuniciranja. 3. nedelja vežbe - Slušanje i poruke u komunikaciji. 4. nedelja predavanje - Opšta strategija i veštine pisanog komuniciranja. 5. nedelja vežbe - Oblici pisanog komuniciranja. 6. nedelja predavanje - Partnerstvo u obrazovanju 7. nedelja vežbe - Partnerstvo naspram kompeticije - Uzmi što više 8. nedelja vežbe - Karakteristike timskog rada 9. nedelja vežbe - Veštine rada u timu 10. nedelja predavanje - Od tima do zajednice prakse 11. nedelja projekat - Čemu služi pedagog 12. nedelja predavanje - Uspešan javni nastup i prezentacija 13. nedelja seminar - Prezentacije studenata sa diskusijom i evaluacijom 14. nedelja seminar - Prezentacije studenata sa diskusijom i evaluacijom
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Bratanić, M. (1990). Mikropedagogija : Interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja, Školska knjiga, Zagreb, str. 75-105 Li, E., Mejnard, M. (2002). Savršena prezentacija, Službeni glasnik : Institut za ekonomiku i finansije, Beograd Mandić, T. (2003). Komunikologija: Psihologija komunikacije, Klio, Beograd, str. 18-57, 143-158, 282-295 Pavlović-Breneselović, D (2010). Od tima do zajednice učenja, Pedagogija, 65, br. 2, str. 236-246. Pavlović-Breneselović, D (2010). Partnerstvo u obrazovanju, Andragoške studije, 2, str. 123-139. Pavlović-Breneselović, D., Pavlovski, T. (2000). Partnerski odnos u vaspitanju, IPA : CIP, Beograd, str. 3-17 Pavlovski, T., Pavlović-Breneselović, D. (1999). Timski rad u vaspitnoj praksi, IPA : CIP, Beograd, str. 15-31 Mitrović, M. (2008). Neke karakteristike govornog i pisanog jezika, Pedagogija, 63, br. 2, str. 183-193 Šerman, D. (2002). Savršeni sastanak. Službeni glasnik, Beograd Opsta dopunska Literatura Gordon, T. (1998). Kako biti uspešan nastavnik, Kreativni centar: Most, Beograd. Piz, A., Piz, B. (2005). Definitivni vodič kroz govor tela, Mono i Manana, Beograd. |