Kurs: Vaspitanje igrom i umetnošću (dokt.)
Predavači

dr Živka Krnjaja, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Odnos umetnosti, igre i vaspitanja i obrazovanja: različiti teorijski pristupi. Vaspitanje, igra i umetnost: šta imaju zajedničko. Umetnost, igra i vaspitanje u postmodernizmu: vaspitanje igrom i umetnošću kao deljenje kulture. Vaspitanje igrom i umetnošću kao holističko vaspitanje i obrazovanje. Teorije učenja i vaspitanje igrom i umetnošću. Rekonceptualizacija pojmova samoizražavanje, orginalnost i jedinstvenost. Dimenzije „izvrsnosti“ vaspitanja igrom i umetnošću. Programi predškolskog vaspitanja zasnovani na igri i umetnosti. Deca kao stvaraoci umetnosti.Umetnička spsoobnost odraslih u vaspitanju. Istraživanja vaspitanja i obrazovanja zasnovana na umetnosti: svrha; struktura, metodologija. Hermeneutika i problemi interpretacije u istraživanjima obrazovanja zasnovanim na igri i umetnosti. Postmodernistički nasuprot modernističkom projektu istraživanja: istraživanja zasnovana na umetnosti kao interaktivno oblikovanje teorije i prakse vaspitanja
Cilj izučavanja kursa: Kritička analiza i razumevanje odnosa igre, umetnosti i vaspitanja; razumevanje metodološkog pristupa istraživanjima vaspitanja i obrazovanja zasnovanim na igri i umetnosti
App.preduslovi_za_polaganje: nema posebnih uslova
Oblici nastave: predavanja sa diskusijom, istraživa i izveštaji studenata
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Abbs, P. (2003). Against the Flow: Education, the arts and postmodern culture. London: Routledge, str, 7 -65
Atkinson, D. (2002). Art in education: Identity and Practice. New York: Kluwer Academic Publishers, str. 5-47.
Barone,T., Eisner, E.(2011). Arts based research. London:Routledge
Eisner, E. (2002).The Arts and the Creation of Mind. Yale University Press
Hadži Jovančić, N. (2011). Umetnost u opštem obrazovanju: Šta sve obrazovanje može da nauči od umetnosti. Pedagogija , vol. 66, br.2, str. 195-200
Leonard, T., Willis,P. (Eds.). (2008). Pedagogies of the Imagination . London: Springer Science, str. 31-53; 139-157.
Krnjaja, Ž. (2010). Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem: šta ih povezuje, Nastava i vaspitanje, vol. 13, br. 2, str. 264-277
Krnjaja, Ž. (2012). Igra kao susret: koautorski prostor u zajedničkoj igri dece i odraslih, Etnoantropološki problemi, vol. 7, br. 1, str. 251-267
Marjanović, A., (1979). Stvaralaštvo, igra i vaspitanje predškolskog deteta, Predškolsko dete, 1-2, str. 3-31;
Rakić, V. (1979). Vaspitanje igrom i umetnošću, Biblioteka dr V. Rakić,
Opsta dopunska Literatura
Bresler,L., Thompson, M., C. (2002). The Arts in Children’s Lives. Context, Culture, and Curriculum. New York: Kluwer Academic Publishers
Smith, R., A. (2006).Culture and the arts in education : critical essays on shaping human experience. New York and London:Teachers College, Columbia University National Art Education