Kurs: Razvijanje prakse dečjeg vrtića (master)
Predavači

dr Živka Krnjaja, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 7.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Različiti pristupi praksi dečjeg dečjeg vrtića: praksa zasnovana na podacima nasuprot ravijanju prakse kroz istraživanja. Dečji vrtić kao zajednica prakse : određenje, vrednosti i organizacija. Principi razvoja zajednice prakse. Kompetentnost praktičara: znanja za praksu, u praksi i o praski. Pedagog kao refleksivni praktičar. Uloge pedagoga u zajednici prakse. Praktična nastava: Planiranje i pokretanje razvoja zajednice prakse. Načini transformacije prakse vrtića ka zajednici prakse kroz istraživanja: razvojno dizajnirana istraživanja, akciona istraživanja, istraživanja sa decom. Praćenje i održivost razvoja zajednice prakse: izazovi i građenje vrednosti. Samoevaluacija praktičara. Znanja i inicijative zasnovane na zajednici prakse: diseminacija i umrežavanje
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje principa i ovladavanje načina razvijanja zajednice prakse; Razvijanje istraživačkog i refleksivnog odnosa prema praksi dečjeg vrtića i svojoj profesionalnoj ulozi
App.preduslovi_za_polaganje: nema posebnih uslova
Oblici nastave: predavanje, istraživanje, studentske preѕentacije, diskusija, praktičan rad u dečjem vrtiću
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Wenger, E., McDermott, R., Snyder, W. (2002). Cultivating communities of practice: a guide to managing knowledge. Harvard Busines School Press, str.1-49.
Breneselović Pavlović, D.(2008). Održivost promena u vaspitnoj praksi, 193-207, u Obraѕovljanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija, Beograd: IPA
Breneselović Pavlović, D.(2004). Od tima do zajednice učenja, Pedagogija
Krnjaja, Ž. (2010). Proces profesionalnog razvoja iz ekološke paradigme, Andragoške studije, br. 2, str. 149- 168
Krnjaja, Ž. Vrtilica – razvoj prakse dečjeg vrtića, interni materijal
Pavlović Breneselović D., Krnjaja, Ž. (2012). Perspektiva vaspitača o profesionalnom usavršavanju sa stanovišta sistemske koncepcije profesionalnog razvoja, Andragoške studije, br. 1, str. 145-161
Opsta dopunska Literatura
McIntosh, P. (2010). Action research and reflective practice.London:Rouledge
Paige-Smith, A., Craft, A. (2007). Developing Reflective Practice in the Early Years. New York:Open University Press.