Kurs: Didaktika (osn.) U okviru predmeta: Didaktika Predavači dr Saša Dubljanin, docent obavezni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Predmet didaktike. Osnovni didaktički pojmovi i terminologija. Didktičke teorije i modeli. Koncepcije i vrste nastave. Ciljevi i sadržaji nastave. Oblici i metode nastavnog rada. . Aktivnost učenika i nastavnika u procesu nastave. Proces saznavanja u nastavi. Teorije nastave i učenja. Odnos između nastave i razvoja učenika. Teorije kurikuluma. Odnos kurikuluma i koncepcija obrazovanja. Nastava kao proces komunikacije. Principi efikasne komunikacije u nastavi. Obrazovna tehnologija. Praćenje rada učenika. Evalucija nastave. Ličnost i uloga nastavnika u učenju i uspehu učenika.
Praktična nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad
Modelovanje didaktičkih rešenja za ostvarivanje pojedinih ciljeva i ishoda nastave. Kritička analiza i ispitivanje efekata pojedinih didaktičkih rešenja i mogućnosti uvođenja efikasnijih. Učenje na daljinu i e-learning.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje problema vaspitanja i obrazovanja u uslovima nastave i u svetlu različitih didaktičkih teorija i koncepcija nastave. Razvijanje kritičkog pristupa didaktičkoj teoriji i praksi. App.preduslovi_za_polaganje: Položen ispit iz Pedagoške psihologije Oblici nastave:
Predavanja, vežbe, individualni i grupni rad. Rad u parovima na malim istraživačkim zadacima. Samostalan rad u izradi projekta-modela nastave.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Klafki, W. i dr.(1994): Didaktičke teorije, Zagreb. Terhart, E. (1989): Metode poučavanja i učenja, Eduka, Zagreb. Terhart, E. (1989): Metode poučavanja i učenja, Eduka, Zagreb. Brofi, DŽ. (2004): Nastava, Mala pedagoška biblioteka, knjiga 1. Pedagoško društvo Srbije, Beograd. Grupa autora, (1995): Saznavanje i nastava, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd. Roders, P. (2003): Interaktivna nastava, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. Trnavac, N. Đorđević, J. (1998): Pedagogija, Naučna knjiga, Beograd. Havelka, N. (2000): Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd. |