|
Kurs: Društvo, kultura i obrazovanje (dokt.) U okviru predmeta: Društvo, kultura i obrazovanje Predavači dr Dragana Pavlović-Breneselović, redovni profesor u penziji dr Živka Krnjaja, redovni profesor obavezni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Različite naučne i društvene paradigme i vertikalni i horizontalni modeli pedagoških procesa. Obrazovanje i društvo: obrazovanje kao oblik društvene prakse; društvena moć, proizvodnja znanja i pedagogija; perspektive obrazovanja kao društvene produkcije. Obrazovanje i politika: političke dimenzije obrazovanja, obrazovni kontekst kao ideologija, obrazovna politika. Obrazovanje i kultura: institucionalno obrazovanje kao jedan od konteksta za uvođenje mladih u kulturu; antropološki nalazi o kulturi obrazovanja; institucionalno obrazovanje kao produkt kulture i uloga kulture obrazovanja u transformaciji kulture; mediji i obrazovanje. Obrazovanje i individualni razvoj: obrazovanje, društvene promene i održivi razvoj; internacionalizacija obrazovanja. Cilj izučavanja kursa: Razumevanje obrazovanja kao oblika društvene prakse i mehanizma kulturne reprodukcije i produkcije i razvijanje spremnosti za naučnoistraživački i pedagoški aktivizam iz pozicije razumevanja ekološke paradigme. Preduslovi za polaganje: nema Oblici nastave:
Predavanja i vođene diskusije na zadatu temu; grupne i individualne konsultacije; mentorski rad.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Bruner, J., Kultura obrazovanja, Zagreb, Educa, 2000 Capra, F., Mreža života, Zagreb, Liberata, 1998 Cole, M., Cultural Psychology, Cambridge, Harvard University Press, 2000 Engestrom, Y. et al.., Perspectives on Activity Theory, Cambridge, Cambridge University Press, 1999 Fuko, M., Treba braniti društvo, Novi Sad, Svetovi, 1998. Fulan, M., Sile promene, Beograd, Dereta, 2005 Habermas, J., Objektivističke i subjektivističke postavke teorija društvenih nauka, u Spasić, I. (ur), Interpretativna sociologija, Beograd, ZUNS, 1998 Morin, E., Odgoj za budućnost, Zagreb, Educa, 2001. |