Kurs: Pristupi u obrazovanju nastavnika (dokt.) U okviru predmeta: Pristupi u obrazovanju nastavnika Predavači dr Lidija R. Radulović, vanredni profesor dr Nataša Vujisić-Živković, redovni profesor izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Različiti pristupi i aktuelna traganja u teoriji i praksi inicijalnog obrazovanja i profesionalnog razvoja nastavnika (obrazovanje akademskog tipa, obuka kao sticanje veština, eklektičko povezivanje teorijskog obrazovanja i praktične obuke, obrazovanje za istraživačku i refleksivnu praksu), kao i njihove epistemološke osnove, predstavljaju se kroz uočavanje, kritičko preispitivanje i istraživanje problema koji ih definišu, a odnose se na: 1. način razumevanja ciljeva obrazovanja nastavnika (odlike i uloge nastavnika; vrste znanja potrebne nastavniku: znanja o, veštine, kompetencije; vaspitni koncept nastavnika, profesionalni identitet); 2. izbor strategija, principa, sadržaja i metoda obrazovanja nastavnika (odnos predmetno-akademskog i pedagoško-psihološkog, teorijskog i praktičnog, iskustvenog i istraživačkog obrazovanja nastavnika).
Praktična nastava: Planiranje i realizacija istraživanja problema u obrazovanju nastavnika, prezentacija rezultata i predloge za promenu prakse.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje pedagoško-epistemoloških osnova aktuelnih pristupa profesionalnom obrazovanju nastavnika i osposobljavanje za samostalno uočavanje i istraživanje problema obrazovanja i profesionalnog razvoja nastavnika. App.preduslovi_za_polaganje: / Oblici nastave:
Kritičko čitanje i analiza literature, vođena diskusija, planiranje, izrada i prezentacija istraživačkog rada. Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Uvodni čas Upoznavanje sa programom, literaturom, predispitnim, ispitnim obavezama i načinom rada. 2. nedelja predavanje - Istraživanje profesionalnog indetiteta nastavnika. Upoznavanje sa konceptom profesionalni identitet nastavnika.
2. nedelja vežbe - Upoznavanje sa istraživačkim zadatkom. Upoznavanje sa istraživačkim zadatkom: Uporedna analiza profesionalnog identitea nastavnika i učitelja. 3. nedelja predavanje - Realizacija istraživačkog zadatka. Realizacija istraživačkog zadatka: Uporedna analiza profesionalnog identitea nastavnika i učitelja. 3. nedelja vežbe - Realizacija istraživačkog zadatka. Realizacija istraživačkog zadatka: Uporedna analiza profesionalnog identitea nastavnika i učitelja.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Buchberger, F., Campos, B. P., Kallos, D., Stephenson, J.: Zelena knjiga o obrazovanju nastavnika u Evropi, Beograd, 2000. Korthagen, F.A.J.: Linking practice and Theory, London, 2001. Schön, D., Educating the Reflective Practitioner, San Francisco, 1987 Smyth, J., ed., Critical Discourses on Teacher Development, London, 1995 Zeichner, K., Liston, D.: Reflective Teaching, New Jersey, 1996. Vujisić-Živković, N: Pedagoško obrazovanje nastavnika, Beograd, 2005. Eliot, DŽ.: Profesionalno obrazovanje nastavnika i razvijanje kompetencija, Pedagogija, Beograd, 4/2006 Radulović, L.: Istraživanje i razvijanje obrazovanja nastavnika za refleksivnu praksu, PEDAGOGIJA, Beograd, 4/2007 Rajović, V., Radulović, L.: Ideje za novi pristup obrazovanju nastavnika, Nastava i vaspitanje, Beograd, 4/2000. |