Kurs: Akciona istraživanja (dokt.)
U okviru predmeta: Akciona istraživanja
Predavači

dr Lidija Miškeljin, vanredni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Poreklo i bazične karakteristike akcionog istraživanja: praksa kao predmet akcionog istraživanja: odnos teorije i prakse, delanja i saznanja: razlike u odnosu na druge pristupe u pedagoškim istraživanjima. Metod akcionog istraživanja: spirala ciklusa planiranja-akcije-posmatranja-evaluacije. Vrste refleksije, samoevaluacija i profesionalna kritika. Tipovi akcionog istraživanja i njihovi epistemološki okviri: uloga istraživača/facilitatora. Akciono istraživanje kao način razvijanja kurikuluma, transformacije obrazovnih institucija u zajednice koje uče i profesionalnog razvoja praktičara u pravcu zajednice refleksivnih praktičara. Praktična nastava: istraživanje na terenu
Cilj izučavanja kursa: Uvođenje studenata u specifične karakteristike, principe i procedure akcionog istraživanja na praktično-tehničkom i metodološko-epistemološkom planu.
App.preduslovi_za_polaganje: Student treba da ima sopstvenu obrazovnu praksu ili mogućnost da obavi početne korake istraživanja u konkretnoj obrazovnoj praksi (vrtiću, školi i sl.)
Oblici nastave: Seminari, tematske diskusije, planiranje i izvođenje prvih koraka akcionog istraživanja na terenu,mentorski rad,predavalja
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Atweh, B., Kemmis, S., Weeks., P., 1998, Action Research in Practice, London, Routledge
Carr, W., Kemmis, S., 1986, Becoming Critical
Elliott, J., 1985, "Facilitating action research in schools: Some dilemmas", u: R. Burges, ed: Field Methods in the Study od Education, London, The Falmer Press
Elliott, J., 1991, Action Research for Educational Change, Buckingham, Open University Press ((43-90);
Elliott, J., 1998, The Curriculum Experiment, Buckingham, Open University Press. (178 -190);
Kemmis, S, & McTaggart, R., 1988, The Action Research Planner, Geelong, Victoria, Deakin University Press
Pešić, M., 1989, "Programiranje vaspitno-obrazovnog rada po oblastima: jedno akciono istraživanje", Predškolsko dete, vol. 19, br. 2
Pešić, M., 1998, "Alternativne epistemologije pedagoških istraživanja" i "Akciono istraživanje i kritička teorija vaspitanja", u: Pešić i sar., Pedagogija u akciji, Beograd, IPA