Kurs: Kvalitativna istraživanja (dokt.) U okviru predmeta: Kvalitativna istraživanja Predavači dr Nataša Matović, redovni profesor izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Interpretativna paradigma kao teorijsko-epistemološka osnova kvalitativnih istraživanja i njen odnos prema ostalim paradigmama (empirijsko–analitičkoj, kritičkoj). Priroda saznanja i kvalitativna istraživanja. Istraživačke strategije u: etnografskim istraživanjima, studiji slučaja, istraživanju baziranom na fenomenološkom posmatranju, istraživanju baziranom na analizi sadržaja, kritičkoj analizi diskursa, participativnom istraživanju. Etička specifičnost kvalitativnog istraživanja. Uloga istraživača i ostalih učesnika u istraživanju. Izvori saznanja i priroda kvalitativnih podataka. Metode, tehnike i instrumenti prikupljanja podataka. Načini sređivanja, analiziranja i interpretiranja podataka. Procedure zaključivanja i prikazivanja rezultata. Pisanje izveštaja o obavljenom istraživanju. Mogućnosti primene i kombinovanja kvalitativnih istraživanja sa drugim vrstama istraživanja. Cilj izučavanja kursa: Osposobljavanje studenata za razumevanje epistemoloških osnova kvalitativnih istraživanja, upoznavanje sa karakteristikama kvalitativnih istraživanja i osposobljavanje za planiranje i realizaciju pojedinih vrsta kvalitativnih istraživanja. App.preduslovi_za_polaganje: / Oblici nastave:
Predavanja, studijski istraživački rad, seminarski rad, analize, saopštenja, diskusije, mentorski i istraživački rad.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Bredo, E. i Feinberg, W. (1982), The Interpretative Approach to Social and Edicational Research, in: Knowledge and Values in Social and Educational Research, Pfiladelphia: Temple University Press; Halmi, A. (1996), Kvalitativna metodologija u društvenim znanostima, Zagreb: Pravni fakultet – Studijski centar socijalnog rada; Hymes, D. (1980), Language in Education: Ethnolinguistic Essays, Washington : Center for Linguistices; Milles, M.B., Huberman, M. A. (1994), Qualitative Data Analysis, London : Sage; Schostak, J. F. (2002), Understanding, designing, and conducting qualitative research in education, Bruchingham : Open University Press; Ber, B. (2001), Šta je analiza diskursa? u: Uvod u socijalni konstruktivizam, Beograd: Cepter, str. 206–233; Bogdanović, M. (1981), Kritika kvantitativnog formalizma, u: Kvantitativni pristup u sociologiji, Beograd: Službeni list SFRJ, str. 133–155; Pešić, M. i saradnici (2004), Pedagogija u akciji, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta; |