Kurs: Uvod u pedagoška istraživanja (osn.) U okviru predmeta: Uvod u pedagoška istraživanja Predavači dr Nataša Matović, redovni profesor dr Ivana Jeremić (dev. Luković), docent obavezni kurs Broj bodova: 5.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava
Pojam i karakteristike (opšte i posebne) istraživanja u pedagogiji. Ciljevi naučnog istraživanja (deskripcija i klasifikacija, naučno otkriće, naučno objašnjenje i razumevanje i naučno predviđanje). Osnovne vrste istraživanja u pedagogiji i njihove karakteristike (teorijska i empirijska; fundamentalna, operativna i razvojna; transverzalna i longitudinalna; komparativna; istorijska). Etape pedagoškog istraživanja. Izbor problema za pedagoško istraživanje. Projekat istraživanja (idejni, studijski, tehnički). Organizacija naučnoistraživačkog rada u oblasti vaspitanja i obrazovanja. Izveštaj o istraživanju. Uloga praktičara u pedagoškom istraživanju. Primena rezultata istraživanja u praksi.
Praktična nastava
Uočavanje problema u vaspitno-obrazovnoj praksi i njegovo obrazloženje kao teme za naučno istraživanje. Izrada idejnog projekta istraživanja.
Cilj izučavanja kursa: Sticanje znanja o osnovnim metodološkim pojmovima; osposobljavanje studenata za razumevanje procesa naučnog istraživanja; i razvijanje sposobnosti i veština za projektovanje istraživanja. App.preduslovi_za_polaganje: Logika sa opštom metodologijom
Oblici nastave:
Predavanja, vežbe, saopštenja, izveštaji, diskusije; istraživački rad studenata; individualne i grupne konsultacije; mentorski rad.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Banđur, V. i Potkonjak, N. (1999): Metodologija pedagogije, Beograd: Savez pedagoških društava Jugoslavije Kocić, LJ. (1981): Pedagoški eksperimet, Beograd: Prosveta Matović, N. (2007): Merenje u pedagoškim istraživanjima, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet Savićević, D. (1996): Metodologija istraživanja u vaspitanju i obrazovanju, Vranje: Učiteljski fakultet Univerziteta u Nišu |