predmet: Savremeni pedagoški pravci
obavezni predmet
Broj bodova: 5.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Pojava različitih pedagoških pravaca krajem IX i početkom XX veka. Individualna pedagogija. Socijalna pedagogija. Kulturna pedagogija. Pedagogija radne škole. Pragmatistička pedagogija. Eksperimentalna pedagogija. Komparativna pedagogija. Pedologija. Funkcionalna pedagogija. Egzistencijalizam i pedagogija. Esencijalistička pedagogija. Marksistička pedagogija. Neotomistička pedagogija. Psihoanaliza i vaspitanje.
Cilj izučavanja predmeta:1. Upoznavanje studenata sa različitim koncepcijama vaspitanja, teorijskim i metodološkim orijentacijama, pedagoškim školama i pravcima;
2. osposobljavanje studenata za kritičko sagledavanje i procenjivanje pedagoških teorija i učenja, za samostalno suđenje i zaključivanje i uspešnu odbranu sopstvenih pogleda i stavova;
3. upućivanje studenata u odgovarajuće oblike istraživačkog rada vezane za ovu oblast.
App.preduslovi za polaganje:Znanja iz Opšte pedagogije, Opšte istorije pedagogije, Školske pedagogije.
Oblici nastave:Predavanja, vežbe, seminari (analize, rasprave, diskusije, saopštenja, izveštaji), grupne i individualne konsultacije, rad na projektima individualno ili timski, mentorski rad.
Obaveze studenata:Pohađanje nastave,izrada seminarskog rada, izrada domaćih radova - eseja na zadate teme, analiza izvornih dela, saopštenja, analiza seminarskih radova, učešće u diskusiji (rasprava "pro et contra", panel-diskusija i sl.).