Kurs: Metodika praćenja i ocenjivanja nastavnog rada (master)
Predavači

dr Lidija R. Radulović, vanredni profesor

dr Vera Rajović, vanredni profesor u penziji

dr Olja Jovanović Milanović, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Funkcije i vrste ocenjivanja. Praćenje i ocrenjivanje u nastavnom procesu: odnos planiranje/programiranje i praćenje/ocenjivanje. Praćenje i ocenjivanje u savremenoj nastavi - pedagoška perspektiva: pedagoški diskursi o ocenjivanju, buduće prakse ocenjivanja u traganju za postizanjem objektivnosti ili participativnosti. Različiti načini praćenja i ocenjivanja rada i napredovanja učenika:: testovi znanja, rubrike, igrovne aktivnosti, učenička samoevaluacija, portfolio. Kriterijumi ocenjivanja. Povratna informacija. Evaluacija nastavnog procesa i rada nastavnika. Praktična nastavva: Pretraživanje studentskih iskustava u ocenjivanju. Kreiranje testova znanja, rubrika, neformalnih oblika ocenjivanja. Formulisanje opisne ocene.
Cilj izučavanja kursa: Razvijanje znanja o ulozi, načinima i problemima praćenja i ocenjivanja u nastavi, razvijanje kritičkog odnosa prema praksi ocenjivanja, osposobljavanje studenata da učestvuju u procesu praćenja i ocenjivanja.
App.preduslovi_za_polaganje: Položeni ispiti iz predmeta Psihologija za nastavnike i Osnove pedagogije sa didaktikom.
Oblici nastave: Predavanja, diskusije, debate, rešavanje problema, praktične aktivvnosti
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
- Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić V. (2003), Planiranje, praćenje i ocenjivanje, Akitvno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi – Priručnik za nastavnike, Zagreb: Forum za slobodu odgoja, str. 11-39.
Armstrong, T. (2008), Diskurs akademskog postignuća, Diskurs razvoja čoveka, Najbolje škole, Zagreb, 15-79
Glasser, W. (2005), Ocene i druge temeljne značajke kvalitetne škole, Kvalitetna škola, Zagreb, 93-107
Lindquist, E. F. (1966), Pripremanje testa i priroda merenja u pedagogiji, Beograd.
Mitrović, M. (2010), Obrazovanje budućih nastavnika za praćenje i ocenjivanje u nastavi: perspektive, u Meri,M. (ed.): Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika: od selekcije do prakse II tom, Pedagoški fakultet, Jagodina , str. 229-239
Mitrović, M. (2012), Promene u teoriji i praksi ocenjivanja u nastavi i njihova značenja za istraživanje kvaliteta u obrazovanju, u Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju, str. 155-172
Radulović,L., (2010), Evaluacija aktivnosti studenata kao polazište za razvijanje programa nastavnog predmeta, u Meri,M. (ed.): Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika: od selekcije do prakse, II tom, Jagodina: Pedagoški fakultet i TEMPUS CRTE, str. 203-215.
Havelka, N., (2000), Ocenjivanje učenika, u Učenik i nastavnik u obazovnom procesu, 163-185