Analiza potreba u nastavi stranog jezika struke

Danijela Đorović

  • Godina izdanja: 2015
  • Format [cm]: 24
  • Broj strana: 249
  • ISBN: 978-86-6427-017-5

Poseban doprinos monografskog dela Danijele Đorović ogleda se u korišćenju rezultata istraživanja vezanih za kreiranje modela kurikuluma i silabusa nastave stranog jezika struke za studente društveno-humanističkih studija. Nastava za ovaj profil studenata treba da bude posebno, namenski, koncipirana za lokalne uslove i okolnosti i da deluje kao koherentan i dinamičan sistem na koji upućuju svi pojedinačni segmenti kurikuluma. Autorka se u skladu s takvim potrebama opredeljuje za otvoreni kurikulum i integrativni didaktički pristup.
Vrednost opisanog istraživanja ogleda se i u tome što ono prevazilazi granice nastave jezika struke, te predstavlja i nesumnjiv doprinos metodici nastave stranih jezika uopšte, na našem području.

Iz recenzije doc. dr Katarine Zavišin

Monografsko originalno naučno delo dr Danijele Đorović pionirskog je karaktera u našoj naučnoj sredini koje se bavi nastavom stranih jezika a posebno stranim jezikom struke. Ovaj dragoceni rad nastoji, a u tome i uspeva, da stvori validan rezultat u interdisciplinarnom prostoru između lingvistike, pedagogije, psihologije, antropologije i metodike nastave stranih jezika, dokazujući snagu primenjeno lingvističkih istraživanja i potrebu definisanja i institucionalnog učvršćivanja ove discipline u našem naučnom krugu.
Knjiga dr Danijele Đorović biće rado čitana zbog jasnoće i živosti stila kojom autorka postiže da jedna ne tako popularna materija privlači pažnju čitaoca svojim dinamičnim i spontanim načinom opštenja sa čitaocem.

Iz recenzije prof. dr Julijane Vučo

Danijela Đorović radi kao docent u Kabinetu za strane jezike Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Polje njenih naučnih interesovanja obuhvata metodiku nastave stranih jezika, jezik struke, teoriju kurikuluma, kao i pitanja jezičke politike i istorije italijanskog jezika.