Silabusi
Kurs: Nastavnička praksa (master) U okviru predmeta: Nastavnička praksa Predavači dr Marko Šuica, redovni profesor izborni kurs Broj bodova: 6.00 Sadržaj kursa: TEORIJSKI DEO: analiza i obrazovnih standarda za predmet istorija, upoznavanje sa ciljevima, operativnim zadacima-ishodima nastavnog predmeta istorija, upoznavanje sa nastavnim planom za predmet istorija u osnovnom i srednjem obrazovanju; upoznavanje sa biheviorističkim strategijama u obrazovanju, teorijama konstruktivizma u učenju i konektivizma kao teorijske osnove učenja na internetu upotreba udžbenika u nastavi
PRAKTIČNI DEO: pisanje globalnog i mesečnog plana, sastavljanje dnevne pripreme, izveštaja sa hospitovanja, pohadjanje i držanje časova u školi za praksu, samoevaluacija, pisanje empirijskog/akcionog istraživanja zasnovanog na istraživanju sprovedenom u školi. Vrednovanje ucenika.
Cilj izučavanja kursa: Sticanje osnovnih stručnih, teorijskih i praktičnih znanja neophodnih za realizaciju nastavnog procesa i realizacija stručne prakse iz predmeta istorija. App.preduslovi_za_polaganje: Metodika nastave istorije, Psihologija za nastavnike, Pedagogija Oblici nastave:
verbalno-tekstualna, ilustrativno-demonstrativna, IKT metoda, stručna praksa
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura A. Đurović, „Arhiv Srbije u savremenoj nastavi istorije u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju“, zbornik radova sa međunarondog naučnog skupa Arhivska građa kao izvor za istoriju, Beograd, 2000, 123–129. A. Đurović, „Film kao istorijski izvor i mogućnosti primene u nastavi istorije“, Nastava istorije, 2, Novi Sad, 1995, 194–199. Druga šansa, Razvoj funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih u Srbiji, Istorija,Priručnik za nastavnike, Beograd 2011. Ključni pojmovi iz predmeta istorija, priručnik za nastavnike, Beograd 2008. M. Šuica, Kako predavati multiperspektivnost u Srbiji, izazovi i ograničenja, Nastava i istorija 2 (2004)75-91. M.Šuica, Nastava istorije, u R.Mihaljčić, M.Šuica, S. Knežević, Priručnik za nastavnike istorije za šesti razred osnovne škole, Beograd 2010. 5-67. Preporuke Saveta Evrope, (Preporuke za nastavu istorije u 21 veku Preporuka (2001)15, Preporuke o nastavi istorije u konfliktnim i postkonfliktnim okruženjima Recommendation 1880 (2009); Preporuke o interkulturalnom dijalogu i slici o „drugome“ u nastavi istorije Recommendation CM/Rec(2011) R. Stradling, Nastava evropske istorije 20. veka, Beograd 2002. R.Stradling, Multiperspektivnost u nastavi istorije, vodič za nastavnike, Beograd 2004 Standardi iz predmeta istorija za kraj obaveznog obrazovanja, Beograd 2009. Opsta dopunska Literatura History, ICT and Learning in the Secondary School, ed. Terry Haydn and Christine Counsell,ed. Terry Haydn and Christine Counsell, London 2003. Initial teacher training for history teachers: Structures and standards in 13 member states of the Council of Europe ed. Alois Ecker, Strasbourg 2002. P. N. Stearns, P. Seihas, S. Wineburg, Knowing, Teaching and Learning History, New York University 2000. Snježana Koren,Poučavanje o interpretacijama, Povijest u nastavi 2 god. X (2012)185-217. A. Đurović, „Pedagoški muzej u nastavi istorije“, Nastava istorije, 11, Novi Sad, 2000, 132–136. A.Pešikan Avramović, Treba li deci istorija, Beograd 1996. A.Pešikan, „Shvatanje istorijskog vremena kod dece – pregledni članak sa pogledom unapred“, Nastava istorije, 3, Novi Sad, 1996, 110–129. V.Poljak, Didaktika, Zagreb 1988 Z.Deletić, Ogledi o nastavi istorije, Kosovska Mitrovica 2012 Priručnik za nastavnike u BiH, izdanje: Savet Evrope, ur. Luiza Blek S. Mandić, Kompjuterizacija i storiografija 1995-2005, Beograd 2008. |