Kurs: Moderna umetnost II (dokt.) U okviru predmeta: Moderna umetnost II Predavači dr Lidija Merenik, redovni profesor dr Simona Čupić, redovni profesor dr Jasmina Čubrilo, redovni profesor izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Predmet je pretežno teorijski opredeljen. Organizovan je tako da se u aktivnom dijalogu sa studentima razmatraju fenomeni modernosti na način problemskih selektivnih obrada opusa ili delova opusa pojedinih autora, specifičnih aspekata izdvojenih iz jednog ili više pokreta, koji spadaju u domen bilo formalno-jezičkih bilo programsko-teorijskih, idejnih, ideoloških ili političkih određenja modernog doba. Uporedo sa teorijskim uvidima predmet referira na konkretne primere iz umetničke prakse koji su od važnosti za problematizaciju osnovne teme. Predmet nije zamišljen kao interpretacija geneze moderne umetnosti, već kao razmatranje njenih ključnih teorijskih, idejnih, ideoloških i formalno-jezičkih sadržaja.
Praktični deo nastave sastoji su u obaveznoj diskusionoj praksi na osnovu prorađene literature po nastavnim jedinicama. Cilj izučavanja kursa: Cilj ovog kursa je da obezbedi vrhunske kompetencije kandidata u pogledu teorijskih znanja, sposobnosti i veština i odvija se kroz vođeno izučavanje teorijsko-metodoloških problema i samostalan istraživački rad. App.preduslovi_za_polaganje: Student redovno pohađa nastavu i blagovremeno se priprema za praćenje nastavne jedinice po prethodno određenoj literaturi. Nema posebnih preduslova. Oblici nastave:
Konsultativna nastava uz obavezan diskusioni rad.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Arthur C. Danto, After the End of Art, Princeton University Press, New Jersey, 1997
Fer,Batchelor,Wood, Realism, Rationalism, Surrealism, Art between the Wars, The Open University/Yale University, 1993 Foster, Krauss, Bucloh, Bois, Art Since 1900, Thames& Hudson, London 2004. G. Pollock, Differencing the Canon. Feminist Desire and the Writing of Art’s Histories, Routledge, London and New York 2006. Rosalind Krauss,The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 1985
S. Mijuškovic, Od samodovoljnosti do smrti slikarstva. Umetničke teorije (i prakse) ruske avangarde, Geopoetika, Beograd 1998 T. J. Clark, Farewell to an Idea. Episodes from a History of Modernism, Yale University Press, New Haven and London 2001. Yve-Alain Bois, Painting as Model, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 1993
Opsta dopunska Literatura C.Greenberg, Ogledi o posleratnoj američkoj umetnosti, Novi Sad 1997 Art in Theory 1900-1990, An Anthology of Changing Ideas (ed. C.Harrison & P. Wood), Oxford/Cambridge 1992. (/ KDA / KSJ) Benjamin Buchloh, "The Primary Colors for the Second Time: A Paradigm Repetition of the Neo-Avant-Garde," October 37 (Summer 1986)
Dokumenti za razumevanje ruske avangarde, priredio S. Mijušković, Geopoetika, Beograd 2003 Hal Foster, "What’s Neo about the Neo-Avant-Garde?", October 70 (Autumn 1994)
Thierry de Duve, "The Monochrome and the Blank Canvas", Reconstructing Modernism (ed. by Serge Guibaut), The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, str. 299
Thomas McEvilley, "Seeking the Primal through the Paint. The Monochrome Icon", u: The Echile’s Return. Toward a Redefinition of Painting for the Post-Modern Era, Cambridge University Press, 1993
|