ПУБЛИКАЦИЈЕ

Институт за педагогију и андрагогију је развио и сопствену издавачку делатност и објављује часопис Андрагошке студије у сарадњи са Друштвом за образовање одраслих и часопис Настава и васпитање у сарадњи са Педагошким друштвом Србије.

Часописи Андрагошке студије и Настава и васпитање и васпитање објављују оригиналне научне радове, научне критике и полемике, као и приказе научних и стручних монографија, водећи рачуна о томе да сваки прилог, на известан начин, представља теоријски, методолошки, аналитички, интерпретативни, критички или полемички допринос педагошкој и андрагошкој проблематици

Монографска дела у издању Института објављују се у оквиру три едиције.

Монографска дела чији је издавач или суиздавач Институт објављују се у оквиру три библиотеке: „Педагошки приручници“ (област предшколске педагогије), „Педагошке монографије“ (област других педагошких дисциплина) и „Андрагошке студије“ (област андрагогије).

Посебан део издавачке делатности Института чине зборници радова са скупова, чији је организатор или суорганизатор био Институт, као и тематски зборници радова.

Маја Максимовић, Пејзажи учења., Београд, 2025.

Јован Миљковић, Развој основног образовања одраслих у Србији: успони и падови (не)писмености., Београд, 2024.

Зорица Шаљић, Инклузивно образовање: Идеал или реалност?, Београд, 2023.

Наташа Матовић, Предиктивна ваљаност критеријума за упис на факултет., Београд, 2023.

Зорица Шаљић, Инклузивно образовање: Идеал или реалност?, Београд, 2023.

Лидија Мишкељин, Детињств(а)о - концепуализације и контексуализације - Импликације за праксу предшколског васпитања, Београд, 2022.

Емина Хебиб, Школа и школски систем у вртлогу реформи, Београд, 2022.

Виолета Орловић Ловрен, Подучавање одраслих: стратегије и методе, Београд, 2021.

Јелена Врањешевић, Одрастање на маргини, Београд, 2021.

125 година Катедре за педагогију, Београд, 2020.

Шефика Алибабић, Образовање одраслих и менаџмент: хармонија моћи (друго издање), Beograd, 2020.

Милан Станчић, Лица и наличја праведности у оцењивању, Београд, 2020.

Александра Пејатовић, Обука за одрасле – сусрет, очекивања и процењивања, Београд, 2019.

Катарина Поповић, ICAE виртуал семинар „Писменост одраслих – под глобалном лупом.“, Београд, 2019.

Катарина Поповић, Motschilnig, R. ICAE virtual seminar „Adult Education and Development: Role and impact of adult education.“, Београд, 2019.

Кристинка Овесни, Андрагошки аспекти огранизационе климе и организационог учења, Београд, 2019.

Радован Антонијевић, Облици и својства педагошког знања, Београд, 2019.

Јован Миљковић, Систем образовања одраслих: поглед из контекста, Београд, 2019.

Александра Илић Рајковић, Оснивање и делатност Педагошког друштва Србије, Београд, 2019.

Вера Спасеновић, Образовна политика: глобални и локални процеси, Београд, 2019.

Александар Тадић, На дистанци од манипулације: еманципаторска компонента васпитног рада наставника, Београд, 2019.

Снежана Медић, Око амфитеатра – изазови улоге универзитетског професора, Београд, 2018.

Катарина Поповић, Motschilnig, R. ICAE virtual seminar „Adult Education and Development: Inclusion and Diversity.“, Београд, 2018.

Шефика Алибабић, Образовање одраслих и менаџмент: хармонија моћи, Београд, 2018.

Биљана Бодрошки Спариосу, Универзитетско образовање пред сталним изазовима, Београд, 2017.

Александра Максимовић, Тенденције у савременој педагошкој телеологији и пракси-од циљева и задатака до компетенција, исхода и стандарда образовања, Београд, 2017.

Зорица Шаљић, Превенција антисоцијалног понашања ученика – Шта и како радити у школи?, Београд, 2017.

Катарина Поповић, Motschilnig, R. ICAE virtual seminar „Adult Education and Development: Skills and Competencies“, Београд, 2017.

Наташа Вујисић Живковић, Скидање чађи – слика основниох школа у Кнежевини Србији 1857 – 1880. године у извештајима школских наставника, Београд, 2017.

Милица Митровић, Реформски потенцијал оцењивања у настави, Београд, 2017.

Лидија Радуловић, Слике о наставнику – између модерне и постмодерне, Београд, 2016.

Живка Крњаја, Где станује квалитет, књига 3, Београд, 2016.

Драгана Павловић Бренеселовић, Где станује квалитет, књига 2, Београд, 2015.

Драган Ђукић, Јелена Јаковљевић, Љиљана Марковић, Стратешки правци запошљавања и образовања старијих од 50 година у земљама ЕУ и Републици Србији, Београд, 2015.

Јелена Врањешевић, Од учесника до истраживача – деца у партиципативним истраживањима, Београд, 2015.

Јелена Стаматовић, Квалитет и самовредновање рада наставника, Београд, 2015.

Наташа Матовић, Комбиновање квантитативног и квалитативног приступа у педагошком истраживању, Београд, 2014.

Александра Пејатовић и Виолета Орловић Ловрен, Запосленост и образовање после педесете, Београд, 2014.

Катарина Поповић, Европска и глобална политика образовања одраслих – концепти, парадигме и приступи. [European and Global Adult Education Policy – concepts, paradigms and approaches]., Београд, 2014.

Кристинка Овесни, Организација која учи – Андрагошка перспектива, Београд, 2014.

Наташа Вујисић Живковић, На перу и на седлу, Београд, 2014.

Радован Антонијевић, Утемељење система знања у педагогији, Београд, 2014.

Вера Спасеновић, Школски системи из компаративне перспективе, Београд, 2013.

Радован Антонијевић, Општа педагогија, Београд, 2013.

Емина Хебиб, Како развијати школу, Београд, 2013.

Живка Крњаја и Драгана Павловић Бренеселовић, Где станује квалитет, књига 1, Београд, 2013.

Душан Савићевић, Увод у методологију андрагогије, Београд, 2011.

Миомир Деспотовић, Развој курикулума у стручном образовању, Београд, 2010.

Радивоје Кулић и Миомир Деспотовић, Увод у андрагогију, Београд, 2010.

Душан Савићевић, Андрагошке основе високошколског образовања, Београд, 2009.

Емина Хебиб, Школа као систем, Београд 2009.

Снежана Медић и сарадници, Функционално основно образовање одраслих, Београд 2009.

Snežana Medić, Katarina Popović, Miomir Despotović, Mirjana Milanović, Functional basic education of adult, Beograd, 2009.

Кристинка Овесни, Андрагошки кадрови – професија и професионализација, Београд, 2009.

Наташа Матовић, Мерење у педагошким истраживањима, Београд, 2007.

Душан Савићевић, Андрагошке идеје у међународним оквирима, Београд, 2006.

Јелена Стаматовић, Програми и облици стручног усавршавања наставника, Београд, 2006.

Александра Пејатовић, Образовање и квалитет живота, Београд, 2005.

Јасмина Марковић и сарадници, Центар за учење у локалној заједници, Београд, 2005.

Душан Савићевић, Учење и старење, Београд, 2004.

Недељко Трнавац, Азбучник и типологија познатих школских институција, Београд, 2004.

Душан Савићевић, Компаративна андрагогија, Београд, 2003.

Душан Савићевић, Филозофски основи андрагогије (са Заводом за издавање уџбеника), Београд, 2002.

Ранко Булатовић, Андрагошки записи, Београд, 2002.

Ранко Булатовић, Вредновање образовног понашања одраслих, Београд, 2002.

Ранко Булатовић, Додати живот годинама, Београд, 2002.

Шефика Алибабић, Теорија организације образовања одраслих, Београд, 2001.

Драгана Павловић-Бренеселовић и Татјана Павловски, Интерактивна обука, Београд, 2000.

Драгана Павловић-Бренеселовић и Татјана Павловски, Партнерски односи у васпитању, Београд, 2000.

Драгана Павловић-Бренеселовић и Татјана Павловски, Тимски рад у васпитној пракси, Београд, 2000.

Душан Савићевић, Корени и развој андрагошких идеја, Београд, 2000.

Кристинка Овесни, Образовање андрагошких кадрова (Европска искуства), Београд, 2000.

Миомир Деспотовић, Игра потреба – андрагошке варијације, Београд, 2000.

Виолета Орловић и Александра Пејатовић, Породични клуб, Београд, 1998.

Виолета Орловић, Александра Пејатовић и сарадници, Породични клуб, Београд, 1998.

Крстивоје Шпијуновић, Организација рада у комбинованом одељењу, Београд, 1998.

Мирјана Пешић, Педагогија у акцији – методолошки приручник, Београд, 1998.

Радмила Николић, Континуитет успеха ученика основних школа, Београд, 1998.

Весна Цолић, Дечје јасле – гледане из антрополошког угла, Београд, 1997.

Миомир Деспотовић, Знање и критичко мишљење, Београд, 1997.

Радивоје Кулић, Садржај рада и образовања, Београд, 1997.

Снежана Медић, Зорица Матејић-Ђуричић, Драгица Влаовић Васиљевић, Школа за родитеље – Социо-едукативни програм за породицу и Приручник за реализацију социо-едукативног програма, Београд, 1997.

Снежана Радовановић, Школа и друштвена средина, Београд, 1997.

Мирјана Пешић (приредила), Дечја права - чија одговорност (зборник радова са саветовања о образовању за дечја права), Београд, 1996.

Недељко Трнавац, Фрагменти о дисциплини ученика, Београд, 1996.

Душан Савићевић, Истраживања у педагогији и андрагогији – 10 година рада Института, Београд, 1995.

Емина Хебиб, Улога педагога у вредновању рада наставника, Београд, 1995.

Снежана Маринковић, Неки покушаји трансформације дечјег вртића у отворени васпитни систем, Београд, 1995.

Сузан Фонтејн, То је право, Београд, 1995.

Александра Пејатовић, Вредносне оријентације и образовање одраслих, Београд, 1994.

Ен М. Елферс, Поређење средњошколског образовања САД и Југославије на примеру постигнућа у настави биологије, Београд, 1994.

Крстивоје Шпијуновић, Такмичење из математике и развијање стваралачког мишљења ученика, Београд, 1994.

Лидија Радуловић, Сеоска школа као посредник културе, Београд, 1994.

Марина Матејевић, Наставни програм као фактор оптерећености ученика основне школе, Београд, 1994.

Марина Павловић, Понашање и значење, Београд, 1994.

Милица Митровић, Приказивање садржаја у штампаним дидактичким материјалима и уџбеницима за децу од шест до осам година, Београд, 1994.

Наташа Матовић, Сарадња средње школе и породице, Београд, 1994.

Никола Поткоњак, Развој схватања о конститутивним компонентама педагогије у Југославији, Београд, 1994.

Радмила Николић, Педагошке вредности школе у природи, Београд, 1994.

Шефика Алибабић, Функционална писменост и самообразовање, Београд, 1994.

Драгана Павловић-Бренеселовић, Игровница, Београд, 1993.

Драгана Павловић-Бренеселовић, Положај детета у дечјем вртићу и првом разреду основне школе, Београд, 1993.

Снежана Медић, Образовање и социјализација одраслих (са Заводом за уџбенике и наставна средства), Београд, 1993.

Босиљка Ђорђевић, Јован Ђорђевић, Својства универзитетских наставника, Београд, 1992.

Душан Савићевић, Природа и карактеристике интереса у андрагогији (са Заводом за уџбенике и наставна средства), Београд, 1992.

Нада Качавенда Радић, Рефлексије о/и слободног времена, Београд, 1992.

Недељко Трнавац и сарадници, Мале сеоске школе – шансе за опстанак и даљи развој (са ИП «Дечје новине»), Београд, 1992.

Недељко Трнавац, Школа под лупом – школа као предмет критике (са Педагошком академијом за образовање учитеља), Београд, 1992.

Татјана Павловски и сарадници, Тематско планирање у дечјем вртићу, Београд, 1992. и 1997.

Душан Савићевић, Савремена схватања андрагогије (са ИП «Просвета»), Београд, 1991.

Миомир Деспотовић, Радна средина и образовање, Београд, 1991.

Монографије

МОНОГРАФСКА СТУДИЈА/ПОГЛАВЉЕ У КЊИЗИ М12 ИЛИ РАД У ТЕМАТСКОМ ЗБОРНИКУ МЕЂУНАРОДНОГ ЗНАЧАЈА (М-14)

Gojak, N., & Milošević, Z. (2020). Educational support to a family with a member suffering from Alzheimer’s disease. In A. Bulajić, T. Nikolić, & C. C. Vieira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 219-235). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; European Society for Research on the Education of Adults, & Adult Education Society.

Mišović, J. (2020). Educational Situation of Migrant Families in Serbia. In A. Bulajić, T. Nikolić, & C. C. Vieira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 203-219). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; European Society for Research on the Education of Adults, & Adult Education Society.

Zarić, V., Milošević, M., Mišović, J., & Gojak, N. (2018). Liminal Belgrade and Social Practice. In A. Saldanha, M. Maksimović, T. Torres de Eca, M. Letsiou, & H. Elzerman (Eds.), Engaged Art Education (pp. 26-36). InSEA.

Grozdić, V. (2020). Entrepreneurship Education – New Content for the New Paradigm. In A. Bulajić, T. Nikolić, & C. C. Veira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 575-591). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; European Society for Research on the Education of Adults, & Adult Education Society.

Чланци

РАД У ИСТАКНУТОМ МЕЂУНАРОДНОМ ЧАСОПИСУ (М-22)

Stančić, M., Milin, V., & Gašić, A. (2024). Peer feedback in higher education: How students' roles affect providing and receiving feedback. Studies in Educational Evaluation, 83. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2024.101408

РАД У МЕЂУНАРОДОМ ЧАСОПИСУ (М-23)

Станчић, М., Гашић, А. и Николић, Л. (2024). Перспективе о настави предметних наставника и њихов доживљај аутономије и самоефикасности у раду. Иновације у настави, 37(3), 1-14. DOI: 10.5937/inovacije2403001S

Шаранчић, М. и Пантић, И. (2024). Родитељство између критике савремене културе родитељства и реалних потреба за подршком. Настава и васпитање, 73(1), 131-144. https://doi.org/ 10.5937/nasvas2401131

Миљковић, Ј., Кузмановић, У. и Радовановић, Б. (2024). Политика каријерног вођења и саветовања у Србији – погледи кључних актера. Андрагошке студије, (1).

Савовић, Б., Убовић М. и Раденовић С. (2018). Анализа мотивационог говора селектора пред финалну утакмицу Светског првенства у фудбалу за Младе играче ФИФА. Физичка култура, 72(1), 102-110. doi: 10.5937/zkul1801102S

Гроздић, В. и Миљковић, Ј. (2016). Андрагошки аспекти предузетништва. Образовање одраслих, 16 (2), 9-32.

Czahajda, R., Čairović, N., & Černko, M. (2022). Live Online Education Efficiency Mediators From The Actor Network Theory Perspective. Frontiers in Education, 7:859783. doi: 10.3389/feduc.2022.859783

РАД У ВОДЕЋЕМ ЧАСОПИСУ НАЦИОНАЛНОГ ЗНАЧАЈА (М-51)

Орловић Ловрен, В., Пејатовић, А. и Чаировић, Н. (2020). Квалитет рада образовно-васпитних установа и професионални развој запослених – од стандарда за установе до потреба запослених. Настава и васпитање, 69(2), 133-150. https://doi.org/10.5937/nasvas2002133O

РАД У ЧАСОПИСУ НАЦИОНАЛНОГ ЗНАЧАЈА (М-52)

Ђорђевић, М. (2021). Улога педагога у превенцији и отклањању узрока школског неуспеха. Педагошка стварност, 67(1), 64-79. https://doi.org/10.19090/ps.2021.1.64-79

Мишовић, Ј., Гојак, Н. и Милошевић, З. (2022). Старост је и мирно море и немирна лука: инструмент за испитивање уверења о старости, старима и образовању старих. Зборник Института за криминолошка и социолошка истраживања, 41(2-3), 27-40. DOI: 10.47152/ziksi2022032

Скупови

САОПШТЕЊЕ СА МЕЂУНАРОДНОГ СКУПА ШТАМПАНО У ЦЕЛИНИ (М-33)

Senić Ružić, M., Pantić, I., & Šarančić, M. (2023). Reflections of the digital environment on family education - the need for parent empowerment. In S. Zuković (Ed.), Pedagogy - Yesterday, Today, Tomorrow (pp. 107-114). Faculty of Philosophy, University of Novi Sad.

Gašić, A. (2023). Pedagogy Students as Agents of Change: Initial Education as Support in Action and for Action. In M. Radulović, & M. Trajković (Eds.), Towards a More Equitable Education: From Research to Change (pp. 110-115). Institute for Educational Research.

Jovanović, O., Mutavdžin, D., Radaković, T., Mileusnić, N., Gagić, D., Dodić, M., & Žeželj, I. (2022). Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences. In I. Janković, & N. Ćirović (Eds.), Days of applied psychology. Psychology in the function of the well-being of the individual and society (pp. 155-175). Faculty of Philosophy, University of Niš.

Мишовић, Ј. (2022). Изазови родитељства у вези са образовањем своје деце у време кризе изазване пандемијом ЦОВИД-19. У М. Полић и Д. Боснић (ур.), Хуманистичке науке: зборник радова (стр. 107-121). Универзитет у Бања Луци, Студентски парламент Универзитета у Бања Луци.

Гојак, Н. (2022). Настава студената са инвалидитетом током и након ЦОВИД-19 пандемије: изазови и препоруке. У М. Полић и Д. Боснић (ур.), Хуманистичке науке: зборник радова (стр. 121-133). Универзитет у Бања Луци, Студентски парламент Универзитета у Бања Луци.

Miljković, J., Grozdić, V., & Ljujić, B. (2023). The current state and perspectives of the functional basic education of adults in Serbia. In M. Radulović, & M. Trajković (Eds.), Towards a more equitable education: from research to change (pp. 188-194). Institute for Educational Research.

Maksimović, Đ., & Grbić Ristić, M. (2023). The first women in pedagogical science in Serbia. In S. Zuković (Eds.), Pedagogy - Yesterday, Today, Tomorrow (pp. 369-376). Faculty of Philosophy, University of Novi Sad.

САОПШТЕЊЕ СА МЕЂУНАРОДНОГ СКУПА ШТАМПАНО У ИЗВОДУ (М-34)

Milošević, Z., Gojak, N., & Mišović, J. (2023). Education in the Model of Integral Social Protection. In M. Maksimović, & N. Koruga (Eds.), Movement for democracy, critical learning and the limits of what we know – Book of Abstracts (p. 49). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; ESREA – Active Democratic Citizenship, & Adult Learning Research Network.

Gojak, N., & Mišović, J. (2020). Democratizing Knowledge on the Internet: From Utopia to Dystopia. In M. Velinov, V. Mevorah, & P. Krstić (Eds.), Why still education? Emancipation and/or Education: Challenges and Frictions – Book of Abstracts (p. 32). Institute for Philosophy and Social Theory.

Gojak, N. (2019). Educational support to a family with a member suffering from Alzheimer's disease. In A. Pejatović, & N. Koruga (Eds.) Adult Education research and practice between the welfare state and neoliberalism – Book of Abstracts (pp. 124-126). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; ESREA – European Society for Research on the Adult Education, & Adult Education Society.

Mišović, J. (2019). Educational Situation of Migrant Family in Serbia. In A. Pejatović, & N. Koruga (Eds.), Adult Education research and practice between the welfare state and neoliberalism – Book of Abstracts (pp. 80-81). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; ESREA – European Society for Research on the Adult Education, & Adult Education Society.

Kokeza, I., Gagić, D., & Božić, A. (2024). Who might find a portfolio useful and what for? U N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p.31). Institute for philosophy and Social Theory.

Kokeza, I., Gagić, D., & Božić, A. (2024). Who might find a portfolio useful and what for? U N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p. 31). Institute for philosophy and Social Theory.

Kokeza, I., Gagić, D., & Božić, A. (2024). Who might find a portfolio useful and what for? U N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p. 31). Institute for philosophy and Social Theory.

Milosavljević, B., & Miškeljin, L. (2024). Who cares? Care as a concept that shapes kindergarten culture and lived experiences. In N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p. 31). Institute for philosophy and social theory.

Гагић, Д. и Кокеза, И. (2023). Партиципација студената са инвалидитетом у високошколскоме образовању. У И. Третињак (ур.), Књига сажетака 3. Међународна умјетничка и знанствена конференција (стр. 79-82). Академија за умјетност и културу.

Гагић, Д. и Кокеза, И. (2023). Партиципација студената са инвалидитетом у високошколскоме образовању. У И. Третињак (ур.), Књига сажетака 3. Међународна умјетничка и знанствена конференција (стр. 79-82). Академија за умјетност и културу.

САОПШТЕЊЕ СА СКУПА НАЦИОНАЛНОГ ЗНАЧАЈА ШТАМПАНО У ЦЕЛИНИ (М-63)

Пантић, И. (2021). Родитељство у дигиталном окружењу. У И. Јеремић, Н. Николић и Н. Коруга (ур.), Васпитање и образовање у дигиталном окружењу (стр. 63-67). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Пантић, И. (2022). Изазови родитељства у време кризе. У Ж. Крњаја, М. Сенић Ружић и З. Милошевић (ур.), Образовање у време кризе и како даље (стр. 78-82). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Милин, В., Гашић, А. и Вилотијевић, А. (2023). Како откривање извора података доприноси унапређивању квалитета наставе: пример једног акционог истраживања. У З. Шаљић, С. Дубљанин и А. Пејатовић (ур.), У потрази за квалитетним образовањем и васпитањем: изазови и могућа решења (стр. 151-156). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Гашић, А. (2024). Колико вреди наставник? Евалуација рада наставника у ери глобалног неолиберализма. У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се крећу васпитање и образовање: вредности као путоказ (стр. 59-64). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Ђоловић, И. и Ињац, Т. (2022). Како онлајн настава на факултетима (не) треба да изгледа. У И. Јеремић, Н. Николић и Н. Коруга (ур.), Образовање у време кризе и како даље (стр. 83-90). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Ињац, Т. (2024). Вонка и фабрика вредности: Педагошка релевантност и импликације медија за децу. У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се креће васпитање и образовање: вредности као путоказ (стр. 139-142). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Катић, Ј. и Станишић, М. (2021). Дигиталне генерације – нове способности? У И. Јеремић, Н. Николић и Н. Коруга (ур.), Васпитање и образовање у дигиталном окружењу (стр. 121-126). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Пешић, З. и Катић, Ј. (2024). Улога родитеља у обликовању моралних вредности код деце и младих у дигиталном добу. У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се крећу васпитање и образовање: вредности као путоказ (стр. 133-139). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Милосављевић, Б. (2024). Вредности културе образовне установе. У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се крећу васпитање и образовање: вредности као путоказ (стр. 65-69). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Кокеза, И. и Гагић, Д. (2024). Васпитна функција наставе: шта кажу наставници. У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се крећу васпитање и образовање:вредности као путоказ (стр. 125-133). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Пешић, З. и Катић, Ј. (2024). Улога родитеља у обликовању моралних вредности код деце и младих у дигиталном добу. У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се крећу васпитање и образовање: вредности као путоказ (стр. 133-139). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Миљковић, Ј. и Радовановић, Б. (2022). Југословенска концепција деловања у ванредним ситуацијама и образовање и учење одраслих: лекције из прошлости. У Ж. Крњаја, М. Сенић Ружић и З. Милошевић (ур.), Образовање у време кризе и како даље (стр. 254-258). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Гроздић, В. (2022). Дигитални јаз у време кризе: Искуства пројекта "Дигитална експедиција". У Ж. Крњаја, М. Сенић Ружић и Милошевић, З. (ур.), Образовање у време кризе и како даље (138-144). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Божић, А. (2024). У чему се огледа вредност уџбеника? У М. Станчић, Н. Митранић Маринковић и К. Овесни (ур.), Куда се крећу васпитање и образовање:вредности као путоказ (стр. 125-133). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Орловић Ловрен, В. и Чаировић, Н. (2022). Пандемија ЦОВИД-19 – криза и(ли) прилика за преиспитивање праксе подучавања универзитетских наставника. У Ж. Крњаја, М. Сенић Ружић и З. Милошевић (ур.), Образовање у време кризе и како даље (стр. 246-253). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије

Миљковић, Ј. и Гроздић, В. (2021). Друштвене мреже као део дигиталног маркетинга високошколске институције. У И. Јеремић, Н. Николић и Н. Коруга (ур.), Васпитање и образовање у дигиталном окружењу (стр. 227-231). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије

Пејатовић, А., Орловић Ловрен, В. и Чаировић, Н. (2021). Директна и онлајн настава кроз сличности и различитости – перспектива студената. У И. Јеремић, Н. Николић и Н. Коруга (ур.), Образовање и васпитање у дигиталном окружењу (стр. 171-176). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

Ђорђевић, М. (2021). Примена образовне технологије у учењу. У Н. Малиновић Јовановић (ур.), Имплементација нових технологија у образовни систем (стр. 160-171). Педагошки факултет у Врању Универзитета у Нишу.

Миљковић, Ј., Гроздић, В. и Љујић, Б. (2023). Како образовати научни подмладак? Модел докторских школа. У З. Шаљић, С. Дубљанин и А. Пејатовић (ур.), У потрази за квалитетним образовањем и васпитањем: изазови и могућа решења (стр. 123-127). Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.

САОПШТЕЊЕ СА СКУПА НАЦИОНАЛОГ ЗНАЧАЈА ШТАМПАНО У ИЗВОДУ (М-64)

Јовановић, О., Блажанин, Б., Стојиљковић, С., Гагић, Д., Живанов, Н., Илић, О., Јоксимовић, А., Николић, М., Перић С., Серафијановић, А. и Врањешевић, Ј. (2024). Како изгледа праведност: ученичке концепције друштвене праведности. У З. Ристић Дедић (ур.), Будућност образовања: нови правци у истраживањима и пракси (стр. 62-63). Институт за друштвена истраживања.

Гагић, Д. (2023). Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености. У Н. Гутвајн, Б. Ранђеловић и Ј. Стојковић (ур.), ПИРЛС 2021: Резултати и импликације (стр. 43-44). Институт за педагошка истраживања.

Кокеза, И. (2023). Однос између мишљења ученика о читању у ваншколском контексту и њихових постигнућа у домену читалачке писмености. У Н. Гутвајн, Б. Ранђеловић и Ј. Стојковић (ур.), ПИРЛС 2021: Резултати и импликације (45-46). Институт за педагошка истраживања.

РАД У ИСТАКНУТОМ ТЕМАТСКОМ ЗБОРНИКУ ВОДЕЋЕГ НАЦИОНАЛНОГ ЗНАЧАЈА (М44)

Гроздић, В. (2021). Дигитална писменост - потенцијални одговор на изазове криза. У Ш. Алибабић (ур.), Живот у кризним временима - андрагошки погледи (стр. 27-42). Филозофски факултет Универзитета у Београду.

НАУЧНА КРИТИКА И ПОЛЕМИКА У МЕЂУНАРОДНОМ ЧАСОПИСУ (М26)

Чаировић, Н. (2022). Приказ књиге: Живот у кризним временима – андрагошки погледи. Андрагошке студије, (1), 129-134.

  1. Програми предшколског васпитања у свету - Квебек и Јапан, Београд 1996.
  2. Пол Родерс, Интерактивна настава, Београд 2003.
  3. Мартин Вудхед, Различите перспективе о раном детињству: теорија, истраживање и политика, Београд 2012.

Посебан део издавачке делатности Института чине зборници радова са скупова, чији је организатор или суорганизатор био Институт, као и тематски зборници радова.


Књига апстраката: MOVEMENTS FOR DEMOCRACY, CRITICAL LEARNING AND THE LIMITS OF WHAT WE KNOW Београд, 2023.

Зборник радова: " У потрази за квалитетним образовањем и васпитањем: изазови и могућа решења" (са националног научног скупа Сусрети педагога) Београд, 2023.

Зборник радова: "Образовање у време кризе и како даље" (са националног научног скупа Сусрети педагога) Београд, 2022.

Зборник радова: "Васпитање и образовање у дигиталном окружењу" (са националног научног скупа Сусрети педагога) Београд, 2021.

Зборник радова: Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice Београд, 2020.

Зборник радова: Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи Београд, 2020.

Књига апстраката: Adult Education Research and Practice: Between the Welfare State and Neoliberalism , Београд, 2019.

Зборник радова: Global Development Goals and Local Strategies , Београд, 2019.

Зборник радова: Образовна политика и пракса: у складу или у раскораку?, Београд, 2019.

Зборник радова: Strategies to Improve Quality of Education, Београд, 2018.

Зборник радова: ВасПитање данас (са националног скупа, са Педагошким друштвом Србије), Београд, 2017.

Зборник радова: Вредновање у васпитно-образовном процесу (са националног научног скупа са Педагошким друштвом Србије), 2016.

Зборник радова: Contribution of Research to Improvement of Adult Education Quality, Београд, 2016.

Зборник радова: Contemporary issues and perspectives on gender research in adult education, Београд, 2016.

Зборник радова: Истраживања и развој квалитета образовања у Србији - стање, изазови и перспективе, Београд, 2015.

Зборник радова: Педагошки допринос унапређивању подучавања и учења (са националног скупа са Педагошким друштвом Србије), Београд, 2015.

Зборник радова: Педагошки модели евалуације и стратегије развијања квалитета образовања, Београд, 2014.

Зборник радова: Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања одраслих у Србији, Београд, 2014.

Књига апстраката: Школство и социјалистичка педагогија у бившој Југославији 1945-1990 (Научни симпозијум: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета, 15-16. новембар 2014)

Зборник радова: Идентитет професије педагог у савременом образовању (са националног скупа, са Педагошким друштвом Србије), Београд, 2013.

Зборник радова: Contemporary issues of education quality (са Факултетом за образовање одраслих и људске ресурсе Универзитета у Печују, Мађарска), Београд, 2013.

Зборник радова: Педагог између теорије и праксе (са националног скупа, са Педагошким друштвом Србије), Београд, 2013.

Зборник радова: Квалитет у образовању – изазови и перпспективе, Београд, 2012.

Зборник радова: Посебна питања квалитета у образовању, Београд, 2012.

Зборник радова: Квалитет у образовању, Београд, 2011.

Зборник радова: Evaluation in education in the Balkan coutries (14 –та Међународна конференција), Београд, 2011.

Зборник радова: Adult Education: The Response to Global Crisis, Strengths and Challenges of the Profession, Београд, 2010.

Зборник радова: Образовање и учење претпоставке европских интеграција, Београд 2008.

Зборник радова: Андрагогија на почетку трећег миленијума, Београд 2007.

Зборник радова: Југословенска педагогија друге половине 20. века (са Учитељским факултетом из Ужица), Београд 2004.

Зборник радова: Истраживања у педагогији и андрагогији, Београд 1997.

Зборник радова: Дечија права – чија одговорност – зборник радова са саветовања о образовању за дечја права, Београд 1996.

Зборник радова: Сто година катедре за педагогију 1892-1992, Београд 1992.

Зборник радова: Правци развоја теорије и праксе образовања одраслих, Београд 1991.

Институт је издавач часописа Андрагошке студије, чији је први број објављен 1994. године и суиздавач часописа Настава и васпитање од 2017. године.

Андрагошке студије

Часопис Андрагошке студије су часопис отвореног приступа који је одлуком Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије категоризован као часопис међународног значаја (М23). Андрагошке студије су у оквиру листе European Reference Index for the Humanities and Social Sciences (ERIH PLUS). установљене као часопис међународног ауторства.

Настава и васпитање

Часопис Настава и васпитање је часопис отвореног приступа који је одлуком Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије категоризован као часопис међународног значаја (М23). Часопис Настава и васпитање је реферисан у SCIndeks, ERIH PLUS, CEEOL, Redalyc, DOAJ.