Kurs: Antropologija muzike (dokt.) U okviru predmeta: Antropologija muzike Predavači dr Marija Ajduk (dev. Ristivojević), vanredni profesor izborni kurs Broj bodova: 5.00 Sadržaj kursa: 1. Muzika kao kulturni fenomen, 2. Odnos muzike i identiteta
Cilj izučavanja kursa: Osposobljavanje studenata da uz pomoć relevantnog teorijsko-metodološkog aparata prepoznaju i razumeju muziku kao kulturni fenomen, te da je samostalno analiziraju i naučno objasne u kontekstu savremenog društva i kulture. App.preduslovi_za_polaganje: Ne postoje preduslovi za slušanje ovog predmeta. Oblici nastave:
Nastava se odvija kroz predavanja, konsultacije, izradu i prezentaciju seminarskog rada kandidata u prvom semestru. Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Koncept muzike 2. nedelja predavanje - Muzika kao kulturni proizvod 3. nedelja predavanje - Muzika i identitet 4. nedelja predavanje - Odnos muzike i mesta 5. nedelja predavanje - Proučavanje muzike u svetskoj antropologiji 6. nedelja predavanje - Proučavanje muzike u srpskoj etnologiji/antropologiji 7. nedelja predavanje - Popularna muzika - određenje koncepta 8. nedelja predavanje - Proučavanje popularne muzike u antropologiji 9. nedelja predavanje - Popularna muzika i globalizacija 10. nedelja predavanje - Lokalnost popularne muzike 11. nedelja predavanje - World music kao nova tradicija 12. nedelja predavanje - Problematizovanje koncepta muzike sveta 13. nedelja predavanje - Predaja seminarskih radova 14. nedelja predavanje - Predaja seminarskih radova 15. nedelja predavanje - Ispit
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Cohen, Sara. 1993. Ethnography and Popular music studies. Popular Music 12 (2): 123-138.
Cohen, Sara. 1997. „Identity, place and the ’Liverpool Sound’”. In: Ethnicity, Identity and Music, 117-134, Martin Stokes (ed.). Oxford: Berg. Connell, John and Chris Gibson. 2004. Sound Tracks. Popular music, identity and place. London: Routledge. Lukić Krstanović, Miroslava. 2010. Spektatkli XX veka. Muzika i moć. Beograd: Posebna izdanja EI SANU 72. Merriam, Alan. 1964. The Anthropology of Music. Northwestern University Press. Ober, Loran. 2007. Muzika drugih. Novi izazovi etnomuzikologije. Beograd: Biblioteka XX vek. Regev, Motti. 1992. Israeli Rock or A Study in the Politics of ’Local Authenticity’. Popular Music 11:1-14. Regev, Motti. 2007. Ethno-National Pop-Rock Music: Aesthetic Cosmopolitanism Made From Within. Cultural Sociology 1: 317-341. Žikić, Bojan. 2010. Antropološko proučavanje popularne kulture. Etnoantropološki problemi 5 (2): 17-39. Žikić, Bojan. 2012. Pop pesma: epistolarna forma popularne kulture. Etnoantropološki problemi 7 (2): 487-508. Žikić, Bojan. 2012. Popularna kultura: nadkulturna komunikacija. Etnoantropološki problemi 7 (2): 315-341. Ristivojević, Marija. 2009. Uloga muzike u konstrukciji etničkog identiteta. Etnološko-antropološke sveske 13 (2): 117-130. Ristivojević, Marija. 2011. Korelacija muzike i mesta na primeru beogradskog „novog talasa“ u rokenrol muzici. Etnoantropološki problemi 6 (4): 935-952. Ristivojević, Marija. 2012. Proučavanje muzike u antropologiji. Etnoantropološki problemi 7 (2): 471-486. Ristivojević, Marija. 2012. Rokenrol kao lokalni muzički fenomen. Etnoantropološki problemi 7 (1): 213-233. Ristivojević, Marija. 2013. Muzika kao kulturni fenomen. Etnoantropološki problemi 8 (2): 441-451. Ristivojević, Marija. 2013. Muzika sveta kao novi oblik tradicije. Beograd: Srpski genealoški centar, Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta. |