Kurs: Antropologija muzike (dokt.)
U okviru predmeta: Antropologija muzike
Predavači

dr Marija Ajduk (dev. Ristivojević), vanredni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 5.00
Sadržaj kursa: 1. Muzika kao kulturni fenomen, 2. Odnos muzike i identiteta
Cilj izučavanja kursa: Osposobljavanje studenata da uz pomoć relevantnog teorijsko-metodološkog aparata prepoznaju i razumeju muziku kao kulturni fenomen, te da je samostalno analiziraju i naučno objasne u kontekstu savremenog društva i kulture.
App.preduslovi_za_polaganje: Ne postoje preduslovi za slušanje ovog predmeta.
Oblici nastave: Nastava se odvija kroz predavanja, konsultacije, izradu i prezentaciju seminarskog rada kandidata u prvom semestru.
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Koncept muzike
2. nedelja
predavanje - Muzika kao kulturni proizvod
3. nedelja
predavanje - Muzika i identitet
4. nedelja
predavanje - Odnos muzike i mesta
5. nedelja
predavanje - Proučavanje muzike u svetskoj antropologiji
6. nedelja
predavanje - Proučavanje muzike u srpskoj etnologiji/antropologiji
7. nedelja
predavanje - Popularna muzika - određenje koncepta
8. nedelja
predavanje - Proučavanje popularne muzike u antropologiji
9. nedelja
predavanje - Popularna muzika i globalizacija
10. nedelja
predavanje - Lokalnost popularne muzike
11. nedelja
predavanje - World music kao nova tradicija
12. nedelja
predavanje - Problematizovanje koncepta muzike sveta
13. nedelja
predavanje - Predaja seminarskih radova
14. nedelja
predavanje - Predaja seminarskih radova
15. nedelja
predavanje - Ispit
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Cohen, Sara. 1993. Ethnography and Popular music studies. Popular Music 12 (2): 123-138.
Cohen, Sara. 1997. „Identity, place and the ’Liverpool Sound’”. In: Ethnicity, Identity and Music, 117-134, Martin Stokes (ed.). Oxford: Berg.
Connell, John and Chris Gibson. 2004. Sound Tracks. Popular music, identity and place. London: Routledge.
Lukić Krstanović, Miroslava. 2010. Spektatkli XX veka. Muzika i moć. Beograd: Posebna izdanja EI SANU 72.
Merriam, Alan. 1964. The Anthropology of Music. Northwestern University Press.
Ober, Loran. 2007. Muzika drugih. Novi izazovi etnomuzikologije. Beograd: Biblioteka XX vek.
Regev, Motti. 1992. Israeli Rock or A Study in the Politics of ’Local Authenticity’. Popular Music 11:1-14.
Regev, Motti. 2007. Ethno-National Pop-Rock Music: Aesthetic Cosmopolitanism Made From Within. Cultural Sociology 1: 317-341.
Žikić, Bojan. 2010. Antropološko proučavanje popularne kulture. Etnoantropološki problemi 5 (2): 17-39.
Žikić, Bojan. 2012. Pop pesma: epistolarna forma popularne kulture. Etnoantropološki problemi 7 (2): 487-508.
Žikić, Bojan. 2012. Popularna kultura: nadkulturna komunikacija. Etnoantropološki problemi 7 (2): 315-341.
Ristivojević, Marija. 2009. Uloga muzike u konstrukciji etničkog identiteta. Etnološko-antropološke sveske 13 (2): 117-130.
Ristivojević, Marija. 2011. Korelacija muzike i mesta na primeru beogradskog „novog talasa“ u rokenrol muzici. Etnoantropološki problemi 6 (4): 935-952.
Ristivojević, Marija. 2012. Proučavanje muzike u antropologiji. Etnoantropološki problemi 7 (2): 471-486.
Ristivojević, Marija. 2012. Rokenrol kao lokalni muzički fenomen. Etnoantropološki problemi 7 (1): 213-233.
Ristivojević, Marija. 2013. Muzika kao kulturni fenomen. Etnoantropološki problemi 8 (2): 441-451.
Ristivojević, Marija. 2013. Muzika sveta kao novi oblik tradicije. Beograd: Srpski genealoški centar, Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta.