Kurs: Klasično nasleđe u savremenoj srpskoj kulturi (osn.)
Predavači

dr Staša Babić, redovni profesor

dr Zorica Kuzmanović, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: elementi antičke grčke kulture koji su uključeni u repertoar kulturnih oblika u našem današnjem okruženju, posebno praćeni u materijalnim pojavnim oblicima (arhitektura, umetnost, stil); pregled nekih relevantnih teorijsko-metodoloških pristupa (teorija recepcije, postkolonijalna teorija)
Cilj izučavanja kursa: preispitivanje značaja antičkog grčkog nasleđa u savremenom okruženju, time i smisla i cilja izučavanja klasične Grčke
App.preduslovi_za_polaganje: položen ispit iz kursa Grci i drugi – kolonizacija, helenizacija
Oblici nastave: predavanja, sdiskusije, seminarski rad
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Uvodni teorijski koncepti
-
2. nedelja
predavanje - Klasicno nasledje - evropsko nasledje?
-
3. nedelja
predavanje - Klasicno nasledje - srpsko nasledje?
-
4. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
5. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
6. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
7. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
8. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
9. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
10. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
11. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
12. nedelja
seminar - studentske prezentacije
-
13. nedelja
seminar - zavrsni seminar
-
14. nedelja
- - priprema ispita
-
15. nedelja
- - ispit
-
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
• Babić, S. (2002) Janus on the Bridge – A Balkan attitude towards ancient Rome, Images of Rome, R.Hingley (ed.), Journal of Roman Archaeology, Suppl.Series 44, 167 – 18.
• Babić, S. (2008) Grci i drugi – Antička percepcija i percepcija antike, Beograd: Klio
• Deretić, J. (1989) Klasična tradicija u grčkoj književnosti, Antičke studije kod Srba (M. Stojanović, ur.) Beograd: Balkanološki institut SANU, 13 – 20.
• Golden, M. & P.Toohey (1997) Inventing Ancient Culture – Historicism, Periodization, and the Ancient World, London, New York: Routledge, 1 – 9.
• Goldhill, S. (2004) Love, Sex and Tragedy – Why classics matters? London: Murray publishers
• Hallet, J. P. & T. van Nortwick (1997) Compromising Traditions – The Personal Voice in Classical Scholarship, London, New York: Routledge, 1 – 24, 182 – 190.