Kurs: Evaluacija u obrazovanju odraslih (master)
Predavači

dr Aleksandra Pejatović, redovni profesor

dr Aleksandar Bulajić, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Teorije evaluacije u obrazovanju. Pojam evaluacije u obrazovanju; Relevatni pojmovi; Planiranje procesa evaluacije u obrazovanju odraslih. Evaluacija različitih elemenata i aspekata obrazovanja i učenja odraslih. Evaluacija usmerena na proces. Evaluacija usmerena na rezultat. Samoevaluacija. Metaevaluacija. Praktična nastava: Izrada nacrta evaluacije: programa, procesa realizacije programa, rada institucija za obrazovanje odraslih, praćenje i procenjivanje polaznika, praćenje efekata obrazovnog rada, izrada portfolija.
Cilj izučavanja kursa: Osposobljavanje studenata za planiranje i sprovođenje evalutivnih istraživanja u različitim domenima obrazovanja i učenja odraslih: evaluacija programa, evaluacija procesa obrazovanja i učenja, evaluacija postignuća i evaluacija nastavnog kadra.
App.preduslovi_za_polaganje: Nema posebnih uslova
Oblici nastave: Predavanja, grupne i individualne prezentacije, simulacije, demonstracije.
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Stufflebeam, D., Shinjfield, A., (2007) Evaluation theory, Models, and Application, Jossey-BassSan Francisco.
Despotović, M, (2010), Razvoj kurikuluma u stručnom obrazovanju, Beograd: Univerzitet u Beogradu Filozofski fakultet, str. 234-258
Pejatović, A. (2006), Obrazovanje i kvalitet života, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, str. 28-43, 65-123
Pejatović, A. (2012). Modeli akreditacije obrazovnih programa i institucija u Srbiji, Vujisić Živković, N. i dr (ur) "Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju", Beograd: Filozofski fakultet, str. 205-220
Savićević, D. (1989), Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva i drugi, str. 231-252