Kurs: Filozofija obrazovanja odraslih (osn.) U okviru predmeta: Filozofija obrazovanja odraslih Predavači dr Katarina Popović, redovni profesor dr Maja Maksimović, docent obavezni kurs Broj bodova: 4.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava:
- Upoznavanje sa pojmovnim aparatom filozofije obrazovanje odraslih;
- Glavni filozofski pravci (pragmatizam, liberalizam, prosvetiteljstvo, humanizam,
strukturalizam, fenomenologija, poststrukturalizam...;
- Modernizam i postmodernizam kao kontekst razvoja andragoške teorije i prakse;
- Filozofska misao XX veka i njen uticaj na obrazovanje odraslih (Buber, Freire, Rodžers,
Gramši, Habermas, Fuko, Derida...);
- Vrednosti, ciljevi, znanje i sadržaji u obrazovanju odraslih;
- Socijalni pokreti i njihov doprinos filozofiji obrazovanja (postkolonijalizam, feminizam, ekološki pokret...);
Praktična nastava:
- Analiza diskursa andragoške teorije i prakse;
- Otkrivanje lične filozofije obrazovanja. Cilj izučavanja kursa: Upoznavanje sa glavnim filozofskim pravcima i koncepcijama obrazovanja odraslih i razumevanje filozofskih škola mišljenja i paradigmi celoživotnog učenja i obrazovanja odraslih. App.preduslovi_za_polaganje: Položen predmet "Istorija obrazovanja odraslih". Oblici nastave:
Predavanja, grupni rad, istraživački rad, refleksivne diskusije.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura - Dobrijević, A. (2006). Između obrazovanja i samoobrazovanja: Od Bldunga do etike vrline. Filozofija i društvo, 1/2006. - Maksimović, M. (2012). Teorije učenja i odnosi moći u obrazovanju odraslih. Andragoške studije, 1. - Pejatović, A. (Eds.). Andragogija na početku trećeg milenijuma, Univerzitet u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, Beograd. - Popović, K. (2007): Martin Buber - Andragoško nasleđe za izazove novog vremena. In: Alibabić, Š., Pejatović, A. (Eds.). Andragogija na početku trećeg milenijuma, IPA, Beograd. - Popović, K. (2012). (with Maksimović, M.). Kvalitet obrazovanja odraslih u Evropi kao diskurzivna praksa. In: Alibabić, Š. i drugi (Eds.). Kvalitet u obrazovanju – izazovi i perspektive. Beograd: IPA - Savićević, D. (2002). Filozofski osnovi andragogije. Beograd: ZUNS, IPA Filozofski fakultet. |