Kurs: Istraživanje i razvoj obrazovnih politika (dokt.) U okviru predmeta: Istraživanje i razvoj obrazovnih politika Predavači dr Jovan Miljković, vanredni profesor izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Teorijska i praktična nastava:
-Javne politike: kontekst, značenje, akteri, instrumenti, odnosi;
-Determinante i zakonomernosti razvoja obrazovnih politika;
-Raznovrsnost pristupa u proučavanju obrazovnih politika i sistema obrazovanja odraslih (istorijski, komparativni, holistički, empirijski, ekonomski, sistemski, menadžment pristup...)
-Misija sistema obrazovanja odraslih u koncepciji doživotnog obrazovanja i učenja;
- -Sistemski problemi obrazovanja odraslih- uloga i doprinos obrazovne politike u njihovom rešavanju;
-Upravljanje promenama/reformama sistema obrazovanja odraslih;
-Procesi standardizacije, akreditacije i licenciranja kao strukturalni elementi obrazovnih politika i kao faktori unapređenja obrazovanja odraslih.
- Odnos istraživanja obrazovanja i formulisanja obrazovnih politika.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje determinanti i zakonomernosti razvoja obrazovnih politika. App.preduslovi_za_polaganje: nema uslova Oblici nastave:
predavanja, vežbe, radionice, konsultacije, seminarski i istraživački rad.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Žiljak, T. (2007) Europski okvir za nacionalne obrazovne politike. Anali Hrvatskog politološkog društva 3(1): 261 – 28. Alibabić,Š., Ćamilović,D., Ovesni,K., (2010) Development of students self-educational competence in higher education, Educational Journal „Didactica Slovenica“, No.2, Novo Mesto, Slovenija, pp. 150-170 Alibabić,Š., Miljković,J., (2008) Further Education in Serbia, In : „Further Education in the Balkan Conntries“, (Ed: O.Demirel, A.M.Sunbul), BASOPED and Selcuk University, Konya, Turkey, 2008. pp. 15-31 (uvodno izlaganje po pozivu na međunarodnoj konferenciji). Ball, S. (2006) Education Policy and Social Class. The selected works of Stephen J. Ball. New York: Routledge. Ball, S.J. (2008) The Education Debate. Bristol: Policy Press. Bell, L., Stevenson, H. (2006) Education Policy Process, Themes and Impact. London: Routledge. Grdešić, I. (2006) Osnove analize javnih politika: policy-analiza. Zagreb: Fakultet političkih znanosti. Grupa autora, (2007) Istraživanje obrazovanja i formulisanje obrazovnih politika, Priredio Z. Grac, Centar za obrazovne politike i Alternativna akademska obrazovna mreža, Beograd Medel- Anonuevo, M.,(2003), Lifelong Learning Discourses in Europe, UIE, Hamburg Reider, R.,(2000), Benchmarking Strategies, John Wiley and Sons, New York Zajda, J. (2002) Education Policy: Changing Paradigms and Issues. International Review of Education 48 (1-2): 67-91. Alibabić, Š., (2010) Univerzitetski profesor – naučnik i/ili nastavnik, Andragoške studije, br.2, IPA Filozofskog fakulteta, Beograd, str.79-100 Alibabić, Š., Avdagić, E. (2012) Razvojni elementi u strategijama obrazovanja odraslih, Pedagogija, br.1, Beograd, str. 5-20 Bok, D., (2005), Univerzitet na tržištu, Clio, Beograd Pastuović, N., (1999), Edukologija, Znamen, Zagreb Savićević, D., (2000), Put ka društvu učenja, IPA, Beograd |