Kurs: Istraživanje i razvoj obrazovnih politika (dokt.)
Predavači

dr Jovan Miljković, vanredni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Teorijska i praktična nastava: -Javne politike: kontekst, značenje, akteri, instrumenti, odnosi; -Determinante i zakonomernosti razvoja obrazovnih politika; -Raznovrsnost pristupa u proučavanju obrazovnih politika i sistema obrazovanja odraslih (istorijski, komparativni, holistički, empirijski, ekonomski, sistemski, menadžment pristup...) -Misija sistema obrazovanja odraslih u koncepciji doživotnog obrazovanja i učenja; - -Sistemski problemi obrazovanja odraslih- uloga i doprinos obrazovne politike u njihovom rešavanju; -Upravljanje promenama/reformama sistema obrazovanja odraslih; -Procesi standardizacije, akreditacije i licenciranja kao strukturalni elementi obrazovnih politika i kao faktori unapređenja obrazovanja odraslih. - Odnos istraživanja obrazovanja i formulisanja obrazovnih politika.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje determinanti i zakonomernosti razvoja obrazovnih politika.
App.preduslovi_za_polaganje: nema uslova
Oblici nastave: predavanja, vežbe, radionice, konsultacije, seminarski i istraživački rad.
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Žiljak, T. (2007) Europski okvir za nacionalne obrazovne politike. Anali Hrvatskog politološkog društva 3(1): 261 – 28.
Alibabić,Š., Ćamilović,D., Ovesni,K., (2010) Development of students self-educational competence in higher education, Educational Journal „Didactica Slovenica“, No.2, Novo Mesto, Slovenija, pp. 150-170
Alibabić,Š., Miljković,J., (2008) Further Education in Serbia, In : „Further Education in the Balkan Conntries“, (Ed: O.Demirel, A.M.Sunbul), BASOPED and Selcuk University, Konya, Turkey, 2008. pp. 15-31 (uvodno izlaganje po pozivu na međunarodnoj konferenciji).
Ball, S. (2006) Education Policy and Social Class. The selected works of Stephen J. Ball. New York: Routledge.
Ball, S.J. (2008) The Education Debate. Bristol: Policy Press.
Bell, L., Stevenson, H. (2006) Education Policy Process, Themes and Impact. London: Routledge.
Grdešić, I. (2006) Osnove analize javnih politika: policy-analiza. Zagreb: Fakultet političkih znanosti.
Grupa autora, (2007) Istraživanje obrazovanja i formulisanje obrazovnih politika, Priredio Z. Grac, Centar za obrazovne politike i Alternativna akademska obrazovna mreža, Beograd
Medel- Anonuevo, M.,(2003), Lifelong Learning Discourses in Europe, UIE, Hamburg
Reider, R.,(2000), Benchmarking Strategies, John Wiley and Sons, New York
Zajda, J. (2002) Education Policy: Changing Paradigms and Issues. International Review of Education 48 (1-2): 67-91.
Alibabić, Š., (2010) Univerzitetski profesor – naučnik i/ili nastavnik, Andragoške studije, br.2, IPA Filozofskog fakulteta, Beograd, str.79-100
Alibabić, Š., Avdagić, E. (2012) Razvojni elementi u strategijama obrazovanja odraslih, Pedagogija, br.1, Beograd, str. 5-20
Bok, D., (2005), Univerzitet na tržištu, Clio, Beograd
Pastuović, N., (1999), Edukologija, Znamen, Zagreb
Savićević, D., (2000), Put ka društvu učenja, IPA, Beograd