Kurs: Marketing u obrazovanju odraslih (osn.)
Predavači

dr Jovan Miljković, vanredni profesor

Branka Radovanović, asistent

izborni kurs
Broj bodova: 5.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava -Interdisciplinarni pristup problemima marketinga; -Osnove neprofitnog marketinga – teorije, pristupi, pretpostavke primene u obrazovnoj delatnosti -Strategijski marketing obrazovne institucije; -Specifičnosti marketinga u obrazovnoj delatnosti; -Marketinške aktivnosti u obrazovanju (aktivnosti eksternog i internog marketinga i širenja obrazovne javnosti – reklamne aktivnosti); -Andragog kao marketing menadžer/PR obrazovne organizacije. Praktična nastava -Analiza eksternog i internog obrazovnog okruženja primenom metoda strateške marketinške analize; -Marketinško pozicioniranje obrazovne institucije (ili oblika) na „obrazovnom tržištu“; -Izrada marketing plana obrazovne institucije (ili oblika); -Korišćenje instrumenata marketing miksa u neprofintom sektoru -Reklamiranje u obrazovnoj delatnosti (koncepti, strategije, instrumenti marketing miksa, PR ...).
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje teorijskih osnova marketinga u obrazovanju odraslih; razumevanje menadžment marketinga neprofitnih organizacija, osposobljavanje za izradu i primenu marketing planova u obrazovnoj delatnosti.
App.preduslovi_za_polaganje: položen ispit iz predmeta Menadžment u obrazovanju odraslih
Oblici nastave: predavanja, vežbe, radionice, konsultacije, studije slučaja, stručne posete / susreti s praksom, istraživački rad.
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Interdisciplinarni pristup proučavanju marketinga
- marketing u teorijskoj ravni; - socijalni marketing; - marketing u praksi.
2. nedelja
predavanje - Marketing u obrazovanju odraslih
- pretpostavke primene marketing koncepta u oblasti obrazovanja odraslih; - osobenosti marketinga u obrazovanju odraslih; - model razmene na “tržištu obrazovanja odraslih”.
3. nedelja
predavanje - Strategijski marketing u obrazovanju odraslih
- strategijski marketing u obrazovanju odraslih nasuprot “ad hoc" marketingu; - faze strategijskog marketinga u obrazovanju odraslih.
4. nedelja
predavanje - Marketinške aktivnosti - aktivnosti eksternog marketinga ili istraživanje tržišta
- ispitivanje obrazovnih potreba u široj i užoj sredini (potražnje); - kreiranje obrazovne ponude (programa); - upoređivanje ponude i potražnje.
5. nedelja
predavanje - Marketinške aktivnosti - aktivnosti internog marketinga
- stvaranje i unapređivanje kulture i klime organizacije; - razvijanje i usavršavanje kompetentnosti kadrova.
6. nedelja
predavanje - Marketinške aktivnosti - aktivnosti širenja “obrazovne javnosti”
- stvaranje imidža organizacije(pojam i vrste imidža); - elementi marketing miksa.
7. nedelja
vežbe - Stvaranje imidža organizacije/institucije za obrazovanje odraslih
- studija slučaja.
8. nedelja
predavanje - Reklamne kampanje u obrazovanju odraslih
- određivanje strategije reklamne kampanje; - načini, sredstva i oblici reklamiranja.
9. nedelja
projekat - Načini, sredstva i oblici reklamiranja u obrazovanju odraslih
- istraživanje (praćenje i prikupljanje) “na terenu” i analiza istraživačkih nalaza.
10. nedelja
predavanje - Odnosi s javnošću
- standardi kompetencija PR menadžera; - razvijanje kompetencija PR menadžera.
11. nedelja
predavanje - Istraživanje marketinga u obrazovanju odraslih
- interdisciplinarnost i multidisciplinarnost u istraživanju marketinga; - specifičnosti istraživanja marketinga u obrazovanju odraslih.
12. nedelja
vežbe - Marketing organizacije za obrazovanje odraslih
- studija slučaja.
13. nedelja
predavanje - Brendiranje u obrazovanju odraslih
- pojam brendiranja; - svrha brendiranja; - odnos brendiranja i kvaliteta; - potreba za brendiranjem u obrazovanju odraslih.
14. nedelja
vežbe - Brendiranje u obrazovanju odraslih
– studija slučaja.
15. nedelja
vežbe - Andragoško - marketinški dan
– razgovori studenata sa marketinškim stručnjacima.
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Alibabić, Š., (2000), Marketing u obrazovanju odraslih, Andragoške studije, br.1-2, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, Beograd
Alibabić, Š., (2002), Teorija organizacije obrazovanja odraslih, IPA Filozofskog fakulteta, Beograd
Kotler, F., (2005), Upravljanje marketingom, Data Status, Beograd
Meler, M., (2003) Neprofitni marketing, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek.
Miljković, J., Kovačević, J., (2011) Elementi marketing miksa kao činioci izbora viskoobrazovne institucije, Andragoške studije, broj 1, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, Beograd , str. 135-156.
Pavičić, J., (2003) Strategija marketinga neprofitnih organizacija, MASMEDIA, Zagreb.
Hanić, H., (2008), Upravljanje marketingom, Beogradska bankarska akademija, Beograd