Kurs: Marketing u obrazovanju odraslih (osn.) U okviru predmeta: Marketing u obrazovanju odraslih Predavači dr Jovan Miljković, vanredni profesor Branka Radovanović, asistent izborni kurs Broj bodova: 5.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava
-Interdisciplinarni pristup problemima marketinga;
-Osnove neprofitnog marketinga – teorije, pristupi, pretpostavke primene u obrazovnoj delatnosti
-Strategijski marketing obrazovne institucije;
-Specifičnosti marketinga u obrazovnoj delatnosti;
-Marketinške aktivnosti u obrazovanju (aktivnosti eksternog i internog marketinga i širenja obrazovne javnosti – reklamne aktivnosti);
-Andragog kao marketing menadžer/PR obrazovne organizacije.
Praktična nastava
-Analiza eksternog i internog obrazovnog okruženja primenom metoda strateške marketinške analize;
-Marketinško pozicioniranje obrazovne institucije (ili oblika) na „obrazovnom tržištu“;
-Izrada marketing plana obrazovne institucije (ili oblika);
-Korišćenje instrumenata marketing miksa u neprofintom sektoru
-Reklamiranje u obrazovnoj delatnosti (koncepti, strategije, instrumenti marketing miksa, PR ...).
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje teorijskih osnova marketinga u obrazovanju odraslih; razumevanje menadžment marketinga neprofitnih organizacija, osposobljavanje za izradu i primenu marketing planova u obrazovnoj delatnosti. App.preduslovi_za_polaganje: položen ispit iz predmeta Menadžment u obrazovanju odraslih Oblici nastave:
predavanja, vežbe, radionice, konsultacije, studije slučaja, stručne posete / susreti s praksom, istraživački rad. Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Interdisciplinarni pristup proučavanju marketinga - marketing u teorijskoj ravni;
- socijalni marketing;
- marketing u praksi.
2. nedelja predavanje - Marketing u obrazovanju odraslih - pretpostavke primene marketing koncepta u oblasti obrazovanja odraslih;
- osobenosti marketinga u obrazovanju odraslih;
- model razmene na “tržištu obrazovanja odraslih”.
3. nedelja predavanje - Strategijski marketing u obrazovanju odraslih - strategijski marketing u obrazovanju odraslih nasuprot “ad hoc" marketingu;
- faze strategijskog marketinga u obrazovanju odraslih. 4. nedelja predavanje - Marketinške aktivnosti - aktivnosti eksternog marketinga ili istraživanje tržišta - ispitivanje obrazovnih potreba u široj i užoj sredini (potražnje);
- kreiranje obrazovne ponude (programa);
- upoređivanje ponude i potražnje.
5. nedelja predavanje - Marketinške aktivnosti - aktivnosti internog marketinga - stvaranje i unapređivanje kulture i klime organizacije;
- razvijanje i usavršavanje kompetentnosti kadrova.
6. nedelja predavanje - Marketinške aktivnosti - aktivnosti širenja “obrazovne javnosti” - stvaranje imidža organizacije(pojam i vrste imidža);
- elementi marketing miksa.
7. nedelja vežbe - Stvaranje imidža organizacije/institucije za obrazovanje odraslih - studija slučaja. 8. nedelja predavanje - Reklamne kampanje u obrazovanju odraslih - određivanje strategije reklamne kampanje;
- načini, sredstva i oblici reklamiranja.
9. nedelja projekat - Načini, sredstva i oblici reklamiranja u obrazovanju odraslih - istraživanje (praćenje i prikupljanje) “na terenu” i analiza istraživačkih nalaza. 10. nedelja predavanje - Odnosi s javnošću - standardi kompetencija PR menadžera;
- razvijanje kompetencija PR menadžera.
11. nedelja predavanje - Istraživanje marketinga u obrazovanju odraslih - interdisciplinarnost i multidisciplinarnost u istraživanju marketinga;
- specifičnosti istraživanja marketinga u obrazovanju odraslih.
12. nedelja vežbe - Marketing organizacije za obrazovanje odraslih - studija slučaja. 13. nedelja predavanje - Brendiranje u obrazovanju odraslih - pojam brendiranja;
- svrha brendiranja;
- odnos brendiranja i kvaliteta;
- potreba za brendiranjem u obrazovanju odraslih.
14. nedelja vežbe - Brendiranje u obrazovanju odraslih – studija slučaja. 15. nedelja vežbe - Andragoško - marketinški dan – razgovori studenata sa marketinškim stručnjacima.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Alibabić, Š., (2000), Marketing u obrazovanju odraslih, Andragoške studije, br.1-2, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, Beograd Alibabić, Š., (2002), Teorija organizacije obrazovanja odraslih, IPA Filozofskog fakulteta, Beograd Kotler, F., (2005), Upravljanje marketingom, Data Status, Beograd Meler, M., (2003) Neprofitni marketing, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek. Miljković, J., Kovačević, J., (2011) Elementi marketing miksa kao činioci izbora viskoobrazovne institucije, Andragoške studije, broj 1, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, Beograd , str. 135-156. Pavičić, J., (2003) Strategija marketinga neprofitnih organizacija, MASMEDIA, Zagreb. Hanić, H., (2008), Upravljanje marketingom, Beogradska bankarska akademija, Beograd |