Kurs: Dokoličarsko obrazovanje odraslih (master) U okviru predmeta: Dokoličarsko obrazovanje odraslih Predavači dr Tamara Nikolić, docent dr Bojan LJujić, docent izborni kurs Broj bodova: 6.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava
Obr. i kultura dokolice odraslih. Studije dokolice: svetske relacije. Spec. dokoličarskog obr.odr. Istraživanja dokoličarskog obr.: svetske relacije. Metod. spec. i rešenja proučavanja dokoličarskog obr. odr. Obr. i specifične vrste komunikacije u sl. vr. odraslih. Opšte andragoške relevantnosti proučavanja sl. vr. Specifične oblasti dokoličarskog obr. odr. (turizam; ekološko obr.; rekreacija i sport; igra; umetnost; amaterizam; inovatorstvo). Vasp.-obr. aspekti upotrebe kom.-inform. tehn. u specifikovanim uslovima dokolice odr. (preduzeće, kult. institucije, porodica, stari, mladi odrasli, invalidna lica, pol...). Savremene obr. tehn. i sl. vr. odraslih.
Praktična nastava
Planiranje, programiranje, org., realizacija i evaluacija raznih kulturno-obrazovnih aktivnosti u sl. vr. odr. (po sadržaju i organizacionim rešenjima). Savetodavne prof. sposobnosti i veštine u oblasti sl. vr.
Cilj izučavanja kursa: Sticanje znanja i veština za vaspitno-obrazovno delovanje i stručno-istraživački rad u oblasti slobodnog vremena odraslih radi unapređivanja prakse njihovog obrazovanja i učenja. App.preduslovi_za_polaganje: Ispunjene obaveze predviđene Statutom. Oblici nastave:
Dominira interaktivna nastava. Rad u računskoj učionici.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Brajša-Žganec, A., Merkaš, M. & Šverko, I. (2011). Quality of Life and Leisure Activities: How do Leisure Activities Contribute to Subjective Well-Being? Social Indicators Research. Henderson, K. A. et al. (2003) A Leisure of One’s Own: A Feminist Perspective on Women’s Leisure. State College, PA: Venture Publishing. Jones, I. and Simon, G. (2001) Lifelong Learning as Serious Leisure: Policy, Practice and Potential. Leisure Studies, Vol. 20 (pp. 269-283) Kačavenda-Radić, N. (1997) Istraživanja u oblasti dokolice i obrazovanja – svetske relacije. Zbornik radova: Istraživanja u pedagogiji i andragogiji, Beograd: IPA. Kačavenda-Radić, N. (2005) Leisure as an Opportunity for Lifelong Learning. In: Terzis, N. P. (Ed.) Lifelong Learning in the Balkans. Thesaloniki: Balkan Society for Pedagogy and Education. Kačavenda-Radić, N. (2009). Leisure Education: Core Issues and Models. Andragoške studije. Kačavenda-Radić, N. (2009b) Pedagogija slobodnog vremena: tendencije i relevantne oblasti u obrazovanju pedagoga. Beograd: Godišnjak Srpske akademije obrazovanja. Kačavenda-Radić, N., Nikolić-Maksić, T. i Ljujić, B. (2011) Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja. Zbornik radova: Kvalitet u obrazovanju, Beograd: IPA. Kacavenda-Radic, N. (2003) Suitability and Education of the Population for Incoming Tourism, The Development and Potentials of Ecotourism on Balkan Peninsula, SANU and Bulgarian Academy of Sciences. Nikolic Maksić, T. (2009) Self concept i obrazovanje u slobodnom vremenu odraslih, magistarski rad. |