Kurs: Globalni problemi i perspektive obrazovanja i učenja odraslih (dokt.)
Predavači

dr Katarina Popović, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Globalizacija – karakteristike i kritička perspektiva; Kompresija prostora, vremena i efekti protoka informacija; Moderne teorije evolucije i društvenih promena; Globalizacija, regionalizacija, mreže i međunarodna saradnja Globalni mir i sigurnost kao korelati savremenog obrazovanja odraslih; Obrazovanje i učenje odraslih između neoliberalizma i neokonzervatizma; Ključni akteri i nosioci procesa globalizacije – međunarodne institucije i organizacije Globalno obrazovanje vs. globalizacija Praktična nastava: Novi socijalni pokreti i njihove implikacije na obrazovanje odraslih; Globalna svest i održivi razvoj Identitet, kultura, transnacionalizam, migracije i konflikti – implikacije za učenje i obrazovanje odraslih
Cilj izučavanja kursa: Upoznavanje studenata sa problemima globalizacije i razvijanje sposobnosti za kritičku analizu uloge obrazovanja i učenja odraslih u globalnom svetu
App.preduslovi_za_polaganje: Ispunjene obaveze predviđene Statutom fakulteta
Oblici nastave: Predavanja, diskusione grupe, seminarska vežbanja, eseji i individualne konsultacije
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Burbules, N., Torres, C.A. (eds.), Globalization and Education: Critical Perspectives, London: Routledge, 2000.
Hall, B., Global civil society: Theorizing a changing world,. Convergence 33, 2002.
Milutinović, J., Globalizacija i obrazovanje. U: V. Previšić, N. N. Šoljan, N. Hrvatić (ur.) Pedagogija: Prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu, 2007.
Poeggeler, F., Proces globalizacije transferiranjem obrazovanja odraslih među kulturama, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zbornik vol.6, br 1(7), 2004.
Stromquist, N., Monkman, K. (eds.), Globalization and Education: Integration and Contestation Across Cultures, Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2000.
Walters, S. (ed.), Globalization, Adult Education & Training: Impacts and Issues, London, Zed Books, 1997.