Kurs: Metodika građanskog i interkulturnog obrazovanja (osn.)
Predavači

dr Katarina Popović, redovni profesor

dr Aleksandar Bulajić, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava: - Građansko, interkulturno i mirovno obrazovanje – pojmovi, koncepcije i pristupi - Kulturne univerzalije i specifičnosti - Evropski i međunarodni programi građanskog, interkulturnog i mirovnog obrazovanja - Obrazovanje za demokratsko građanstvo u Srbiji - Interkulturno i građansko obrazovanje kao podrška inkluzivnom obrazovanju - Psihološki aspekti nastave građanskog i interkulturnog obrazovanja odraslih Praktična nastava: - Didaktičke specifičnosti građanskog i interkulturnog obrazovanja - Metode građanskog obrazovanja (grupe metoda) - Organizovanje radionica u građanskom, interkulturnom i mirovnom obrazovanju - Upravljanje konfliktima – metodički pristupi
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje koncepcija i modela interkulturnog i građanskog obrazovanja i osposobljavanje za njihovu metodičku konceptualizaciju i implementaciju
App.preduslovi_za_polaganje: Ispunjene obaveze predviđene Statutom fakulteta
Oblici nastave: Interaktivna predavanja, metodičke radionice, seminarski radovi, nacrti projekata
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Anker, van den C, Apostolov, A. (ur.), Edukacijom do mira i multikulturalnosti. Priručnik za trenere, The University of Warwick, Evropska Komisija, 2006.
Marković, D. (prir.), T-Kit Interkulturalno učenje, COE, Grupa "Hajde da...",Beograd, 2005.
Mrše, S., Petrović, D., Gošović, R., Jerotijević, M., Interkulturalno obrazovanje i razumevanje. Bazični priručnik za nastavnike i nastavnice, Grupa MOST, Beograd, 2007.
KOMPAS, Priručnik za obrazovanje mladih za ljudska prava, COE, Grupa "Hajde da...", Beograd, 2006.
Opsta dopunska Literatura
Grupa MOST, Vodič za unapređenje interkulturalnog obrazovanja, Fond za otvoreno društvo, Beograd, 2007.
Lucy Ley, Nenasilna komunikacija, Popratna vježbenica, Centar za mir, nenasilje i ljudska prava - Osijek, Osijek, 2006.
Obrazovni priručnik - Ideje, sredstva, metode i aktivnosti za neformalno interkulturalno obrazovanje sa mladima i odraslima, Centar za građansko obrazovanje, Podgorica, 2005.
Pejović, M., Krstić, S. i Marković, D., Mir, saradnja, nenasilje. Priručnik za izviđačke vodnike iz osnova mirovnog obrazovanja, Grupa "Hajde da..", Beograd, 2002.
Popadić, D., Mrše, S., Kovač-Cerović, T., Pečujlić-Mastilović, S., Kijevčanin, S., Petrović, D., Bogdanović, M., Pametniji ne popušta – vodič kroz konflikte do sporazuma, Grupa Most, Beograd, 1998.
Popadić, D., Plut, D., Kovač-Cerović, T. (prir.), Socijalni konflikti - karakteristike i način rešavanja, Grupa Most, Centar za antiratnu akciju, Beograd, 1996.
Rešavanje konflikata. Priručnik za obuku, CESID, Beograd, 2004.
Stanzel, B., Vidović, S. i Radovanović, M., Vršnjačka medijacija – od svađe slađe, GTZ, Beograd, 2003.
Vidović, S., Radovanović, M, Spremno u sukobe - recepti za bolje bavljenje sobom, drugima, međusobnim odnosima i konfliktima, GTZ, Beograd, 2004.
Vukosavljević, N., Nenasilje. Priručnik za treninge iz nenasilne razrade konflikata za rad sa odraslima, Centra za nenasilnu akciju, Sarajevo, 2000.
Zeković, A., Đurašković, N., Građanska čitanka, Građanska kuća, 2005.
Vidović, S. i dr (ur), Nauči, poentiraj, GTZ, Beograd, 2005.
Rozenberg, M., Jezik saosećanja (nenasilna komunikacija), ZZUINS, Beograd, 2002.