Kurs: Organizacija koja uči (osn.)
U okviru predmeta: Organizacija koja uči
Predavači

dr Kristinka Ovesni, redovni profesor

dr Zorica Milošević, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava Teorijska osnova koncepta organizacije koja uči - Sinergetski pristup razvoju ljudskih resursa - Dimenzije različitih modaliteta koncepta organizacije koja uči - Sistemska promena u organizaciji - Učenje kao osnova organizacije koja uči (timsko i organizaciono učenje) Praktična nastava Različite paradigme u istraživanju modaliteta koncepta organizacije koja uči - Mogućnosti primene različitih modaliteta koncepta organizacije koja uči u hipotetičkoj situaciji - Studija slučaja: sagledavanje različitih aspekata promena u savremenoj organizaciji i mogućnosti implikacije koncepata organizacije koja uči i organizacionog učenja
Cilj izučavanja kursa: Sticanje teorijskih znanja o različitim modalitetima koncepta organizacije koja uči. Osposobljavanje za primenu različitih istraživačkih paradigmi i za osmišljavanje praktične primene koncepta organizacije koja uči.
App.preduslovi_za_polaganje: Položen Razvoj ljudskih resursa
Oblici nastave: Predavanja, vežbe, radionice, grupni i istraživački rad, diskusija, grupne i individualne konsultacije, seminarski rad/studija slučaja, On-line metod
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Teorijska osnova koncepta organizacije koja uči
2. nedelja
predavanje - Različite paradigme u istraživanju modaliteta koncepta organizacije koja uči
2. nedelja
vežbe - Različite paradigme u istraživanju modaliteta koncepta organizacije koja uči
3. nedelja
predavanje - Sinergetski pristup razvoju ljudskih resursa
4. nedelja
vežbe - Sinergetski pristup razvoju ljudskih resursa
5. nedelja
predavanje - Dimenzije različitih modaliteta koncepta organizacije koja uči
5. nedelja
seminar - Dimenzije različitih modaliteta koncepta organizacije koja uči
6. nedelja
seminar - Dimenzije različitih modaliteta koncepta organizacije koja uči
7. nedelja
predavanje - Sistemska promena u organizaciji
8. nedelja
predavanje - Učenje kao osnova organizacije koja uči (timsko i organizaciono učenje)
9. nedelja
vežbe - Učenje kao osnova organizacije koja uči (timsko i organizaciono učenje)
10. nedelja
vežbe - Mogućnosti primene različitih modaliteta koncepta organizacije koja uči u hipote
11. nedelja
projekat - Studija slučaja
Studija slučaja: sagledavanje različitih aspekata promena u savremenoj organizaciji i mogućnosti implikacije koncepata organizacije koja uči i organizacionog učenja
12. nedelja
projekat - Studija slučaja
Studija slučaja: sagledavanje različitih aspekata promena u savremenoj organizaciji i mogućnosti implikacije koncepata organizacije koja uči i organizacionog učenja
13. nedelja
projekat - Studija slučaja
Studija slučaja: sagledavanje različitih aspekata promena u savremenoj organizaciji i mogućnosti implikacije koncepata organizacije koja uči i organizacionog učenja
14. nedelja
projekat - Studija slučaja
Studija slučaja: sagledavanje različitih aspekata promena u savremenoj organizaciji i mogućnosti implikacije koncepata organizacije koja uči i organizacionog učenja
15. nedelja
projekat - Studija slučaja
Studija slučaja: sagledavanje različitih aspekata promena u savremenoj organizaciji i mogućnosti implikacije koncepata organizacije koja uči i organizacionog učenja
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Robbins, S. (1998), Bitni elementi organizacijskog ponašanja, Mate, Zagreb
Ovesni, K. (2007) Profesionalne asocijacije - ključni element procesa profesionalizacije područja obrazovanja odraslih, Obrazovanje odraslih, Vol. 7, Br. 2, 2007, str. 69-101
Ovesni, K., prir. (2008), Organizacija koja uči, hrestomatija;
Sengi, P. (2003), Peta disciplina: Umeće i praksa organizacije koja uči, ASEE, Novi Sad;
Sušanj, Z. (2005), Organizacijska klima i kultura, Slap, Jastrebarsko
Opsta dopunska Literatura
Zaks, V., prir. (2001), Rečnik razvoja, Svetovi, Novi Sad.
Karlzon, J. (1997), Trenuci istine, CLIO, Beograd