Kurs: Socijalna andragogija (osn.) U okviru predmeta: Socijalna andragogija Predavači dr Zorica Milošević, docent obavezni kurs Broj bodova: 8.00 Sadržaj kursa: TTeorijska nastava
Pojam, predmet i područja istraživanja socijalne andragogije; Aktuelne istraživačke paradigme soc. andragogije (interpretativna i kritička); Savremene teorije socijalnog rada i pozicioniranje moći obrazovanja u tim teorijama; Normativno-pravni, etički i institucionalno-organizacioni okviri obrazovne delatnosti u socijalnom radu; Istraživanje obrazovnih potreba i razvijanje obrazovnih programa za specifične i krizne životne situacije; Ciljevi, koncepti i principi inkluzivnog obrazovanja;
Praktična nastava
Definisanje uloge i mogućnosti obrazovanja odraslih i uloge andragoga u podršci i zaštiti: žrtava trafikinga, osoba sa smetnjama u psiho-fizičkom razvoju, zavisnika, osuđenika, nezaposlenih, osoba iz readmisije, starih, Roma, homoseksualaca, žrtava nasilja i zlostavljanja, beskućnika, siromašnih, izbeglica, hronično obolelih; Metodika rada socijalnog andragoga: metode, tehnike, instrumenti i veštine za socijalno-obrazovni rad sa pojedincem, porodicom, grupama i soc. zajednicom
Cilj izučavanja kursa: Razvijanje znanja, stavova i veština potrebnih za kompetentno razumevanje, istraživanje i primenu obrazovanja kao sredstva podrške i pomoći u razvojnim, specifičnim i kriznim životnim situacijama App.preduslovi_za_polaganje: Položen ispit: Osnovi socijalne psihologije Oblici nastave:
Predavanja, vežbe, radionice, istraživački rad i prezentacija istraživanja, praktičan rad na slučaju, supervizija prakse studenata
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Hollstein W, Meinhold M, Socijalni rad u kapitalističkim produkcionim uslovima, Beograd, 1980, str. 57-84 Payne Malcolm, Savremena teorija socijalnog rada, II izdanje - odabrana poglavlja Brkić M, Milosavljević M, Socijalni rad u zajednici, Beograd, 2005, str. 209-241 Zaštita dece od zlostavljanja i zanemarivanja, Beograd, 1998, str. 219-231 Medić S, »Socijalna andragogija kao područje andragoških studija«, u: Andragoške studije na visokoškolskim institucijama u Jugoslaviji, Beograd, 1987, str. 54-59 Medić S, »Socijalno-vaspitna funkcija škole«, u: Nastava i vaspitanje, br. 1, Beograd, 1985. Medić S, Obrazovanje i socijalizacija odraslih, Beograd, 1993, str. 71-185 Medić, S, «Lifelong education: limit or chance for disablad», Lifelong education of people with disabilities, Roberts Institute, Prague, 2006, str. 36–41 Nedeljković I, Socijalni rad, Beograd, 1982, str. 61-105 Petrović D, Sedmak T, Metode grupnog socijalnog rada, Beograd, str. 212-230 |