predmet: Istorija obrazovanja odraslih
obavezni predmet
Broj bodova: 8.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Predmet se bavi opštom i nacionalnom istorijom obrazovanja odraslih:
- istorijom ideja o obrazovanju odraslih, različitih teorijskih pristupa i koncepcija
- istorijom prakse obrazovanja i učenja odraslih u različitim epohama i društvima
- istorijom nastajanja i ranog razvoja andragogije kao naučne discipline
Sadržaj se obrađuje kroz nekoliko istorijskih pristupa: epohalni, biografski, problemski, socijalni i obuhvata period od prvih oblika organizovanog učenja odraslih u jevrejskim prethrišćanskim zajednicama i ranim civilizacijama, pa do drugog svetskog rata.
Cilj izučavanja predmeta:Studenti se upoznaju sa glavnim istorijskim činjenicama iz oblasti učenja i obrazovanja odraslih; stiču: sposobnost razumevanja međusobne zavisnosti: učenja i obrazovanja - i društvenih, ekonomskih, političkih i kulturnih prilika, kao i dinamiku promena u ovom odnosu kroz istorijske epohe; sposobnost izvođenja zakonitosti razvoja učenja i obrazovanja kao istorijskih fenomena i uspostavljanja veze razumevanje prošlosti - menjanje sadašnjosti - predviđanje budućnosti, u oblasti obrazovanja odraslih; sposobnost razumevanja doživotnog i sveživotnog učenja i obrazovanja kao obuhvatnih fenomena sa veoma raznolikim oblicima ispoljavanja, veoma promenljivim sadržajima i metodama, ali karakterističnim za svaki istorijski period; razvijaju veštine korišćenja istorijske metodologije i osposobljavaju se za jednostavnija istraživanja iz oblasti istorije obrazovanja odraslih.
App.preduslovi za polaganje:Potrebna osnovna znanja iz opšte istorije, posebno iz istorije filozofije i istorije kulture. Nije neophodno pohađanje drugih kurseva kao preduslov.
Oblici nastave:Nastava se izvodi kroz predavanja, vežbe u vidu radionica, grupnih aktivnosti, prezentacija studenata.
Obaveze studenata:Obavezno je redovno pohađanje nastave, vrednuju se i prezentacije na času, domaći radovi -eseji i aktivno učešće u radu.
Postojeći kursevi: