Социологија
Курс:
Компаративна социологија организације (мастер) У оквиру предмета: Компаративна социологија организације
Број бодова: 6.00 изборни предмет Садржај предмета: Određenje predmeta i domena komparativne sociologije organizacije i osnovnih teorijsko-metodoloških orijentacija; preciziranje teorijskih i praktičnih razlika i sličnosti struktura organizacija, organizacionih kultura, rukovođenja, motivacije, sistema nagrađivanja i promena savremenih radnih organizacija u kros-nacionalnoj perspektivi. Циљ изучавања предмета: Omogućiti studentima da upoznaju savremena sociološka znanja o razlikama i sličnostima organizacija u različitim društvima, njihovim svojstvima, činiocima njihovog uobličavanja, funkcionisanja i menjanja.
Предуслови за полагање: Položen kurs iz Osnova sociologije organizacije na osnovnim studijama sociologije. Облици наставе: Interaktivna predavanja i seminarska nastava
|
План курса:
1. недеља предавање - Određenje predmeta i domena komparativne sociologije organizacije
- |
2. недеља предавање - Početni doprinosi u uporednom proučavanju organizacija
- |
3. недеља предавање - Uloga kulture u komparativnoj analizi organizacija
- |
4. недеља предавање - Različiti pristupi u kros-nacionalnom proučavanju organizacija
- |
5. недеља предавање - Komparativna analiza struktura organizacija
- |
6. недеља предавање - Vođstvo u uporednom kontekstu
- |
7. недеља предавање - Motivacija u organizacijama različitih društava
- |
8. недеља предавање - Komparativna analiza organizacionih kultura
- |
9. недеља предавање - Kros-nacionalne razlike u sistemima nagrađivanja
- |
10. недеља - - Kolokvijum
- |
11. недеља предавање - Promene organizacija u komparativnoj perspektivi
- |
12. недеља предавање - Osobine participativnih organizacija – uporedni okvir
- |
13. недеља предавање - Pojam »kulturnog šoka« i rad u organizacijama drugih kultura
- |
14. недеља предавање - Savremena empirijska uporedna istraživanja organizacija
- |
15. недеља предавање - Priprema za ispit
- |
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Болчић С. 2003. Свет рада у трансформацији. Београд: Плато.
Castells M. 2000. Uspon umreženog društva. Zagreb: Golden marketing.
Мојић Д. 2003. Стилови вођства менаџера у Србији. Београд: Институт за социолошка истраживања Филозофског факултета.
Мојић Д. 2010. Култура и организације. Београд: Чигоја; Институт за социолошка истраживања Филозофског факултета.
Општа допунска литература
Whitley R. D. 1999. Divergent Capitalisms: The Social Structuring and Change of Business Systems. Oxford: Oxford University Press.
House R. J. et al. (Eds.). 2004. Culture, Leadership, and Organizations: The GLOBE Study of 62 Societies. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Gelfand M. J., Erez M., Aycan Z. 2007. Cross-Cultural Organizational Behavior. Annual Review of Psychology, Vol. 58, pp. 479-514.