Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Организационa андрагогијa и Политикa образовања одраслих као научне дисциплине
Представљање курса, предиспитних обавеза.
Развој “Организационе андрагогије” (или “Андрагогије организације”) и “Политике образовања одраслих” као младих научних дисциплина. |
2. недеља предавање - Теорије организације
- Касичне теорије организације.
- Неокласична теорија организације.
- Модерна теорија организације.
- Теорија система.
- Контигенцијска теорија организације.
|
3. недеља предавање - Систем и политике образовања одраслих између теорије и праксе
- Односи у организационој тријади: образовна концепција – стратегије – систем.
- Систем образовања одраслих као теоријска конструкција (детерминанте, принципи, подсистеми).
|
4. недеља предавање - Организација система образовања одраслих
- Приступ проучавању система образовања одраслих са основа теорије система (систем образовања одраслих као систем и подсистем).
- Структурални елементи система обаразовања одраслих (с посебним освртом на институционализацију система).
- Систем образовања одраслих као “образовно тржиште”.
|
5. недеља предавање - Развој система образовања одраслих
- Одређивање фаза развоја система образовања одраслих – историјске карактеристике фаза.
- Сагледавање (фаза) развоја система кроз развој следећих домена: концепција, циљеви и принципи; организација и структура система; трендови у развоју система).
|
6. недеља предавање - Образовне политике – функције и инструменти
- Појам и значај политике образовања одраслих.
- Однос политике образовања и других политика.
- Инструменти политике образовања одраслих и социјално партнерство.
|
7. недеља предавање - Кључни актери у креирању образовних политика
- национални ниво.
- европски ниво.
- светски ниво.
|
8. недеља предавање - Промена парадигме у образовању – рефлексије на систем образовања одраслих
- Систем образовања одраслих у друштву учење и друштву знања.
- Статус формалног и неформалног образовања у систему образовања одраслих.
|
9. недеља предавање - Управљање системом образовања одраслих
- Управљање променама/реформама система образовања одраслих.
- Централизација / децентрализација образовања одраслих.
|
10. недеља предавање - Основе и инструменти управљања системом образовања одраслих
- Стратешки документи који се директно односе на образовање одраслих.
- Стратешки документи који се индиректно односе на образовање одраслих.
- Закон о образовању одраслих као механизам/инструмент управљања системом образовања одраслих.
|
11. недеља предавање - Организовање и организација у образовању одраслих
- Организовање као фаза управљања системом образовања одраслих.
- Организација окружења за учење и образовање одраслих.
|
12. недеља предавање - Систем организационих облика образовања одраслих I
- Типологије и класификације.
- Карактеристике организационих облика (школа, курс, семинар, саветовање,
конференција, конгрес, симпозијум, радионица, тимбилдинг…).
- Облици дифузије културе у систему организационих облика образовања одраслих.
|
13. недеља предавање - Систем организационих облика образовања одраслих II
- Прилагођеност организационих облика циљевима образовања и циљним групама.
- Прилагођеност организационих облика ресурсима који су на располагању.
|
14. недеља предавање - Стручна посета с циљем сагледавања организације образовања одраслих
|
15. недеља предавање - Рефлексије нових технологија и образовних ресурса на организацију образовања
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Алибабић, Ш., (2002), Теорија организације образовања одраслих, ИПА Филозофског факултета, Београд
Алибабић, Ш., (2007), Менаџмент променама у образовању, Зборник: Европске димензије реформе системе образовања и васпитања, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад
Алибабић, Ш., Миљковић, Ј., Овесни, К. (2012): Образовање одраслих у регионалним образовним политикама, у: Вујисић-Живковић, Н., Митровић, М., Овесни. К. (ур.), Посебна питања квалитета у образовању (стр. 9-24). Београд: ИПА
Алибабић, Ш., Шегрт, Б., (2010), Образовна „понуда и потражња“ у (под)систему усавршавања наставника, Педагогија, бр. 2, Београд, стр.280-294
Богдановић, С., (2004), Организациони дискурс образовања, Образовање одраслих бр.1, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево.
Група аутора (2009), Међународне организације о образовању одраслих, Агенција за образовање одраслих, Загреб.
Миљковић, Ј., (2005), Носиоци идеје о доживотном учењу у Европи – документи, иницијативе, програми, Образовање одраслих бр.3, БКЦ и ИИЗ/ДВВ, Сарајево
Пастуовић, Н., (1999), Едукологија, Знамен, Загреб
Радо, П. (2002), Транзиција у образовању, ПЗ, Бихаћ
Савићевић, Д., (2000), Пут ка друштву учења, Београд