Psihologija
Курс:
Емоционални развој (мастер) (мастер) У оквиру предмета: Емоционални развој (мастер)
Предавачи:
Не постоје подаци о траженом предавачу. Број бодова: 4.00 изборни предмет Садржај предмета: Везаност. Дефиниција. Старе теорије везаности: теорија социјалног учења и Фројдова психоанализа. Етолошка теорија. Везаност код човеколиких мајмуна. Боулбијева теорија везивања и везаности. Унутрашњи радни модели. М. Ејсворт и типови везаности. Технике испитивања везаности. Везивање и везаност на старијим узрастима: деца и вршњаци, романтична везаност. М. Мејн и типови везабности одраслих. Трансгенерацијско преношење везаности. Поремећаји везивања.
Појам емоције и блиски појмови. Емоција и осећање. Историјат проучавања дечјих емоција. Теорије развоја емоција (Изард, Сроуф, Холодински и Фридлмајер). Рано јављање емоција и рана социјална интеракција. Развој емоционалног језика. Развој емоционалне експресије. Правила показивања. Развој препознавања и разумевања емоција. Разумевање мешаних осећања. Разумевање сопствених осећања. Самосвесне емоције (стид, кривица, понос). Посебне емоције у школи (анксиозност, трема, школске фобије). Проблеми емоционалне регулације. Циљ изучавања предмета: Усвајање знања о емоционалном развоју. Развијање осетљивости за осећања и осећајна стања других. Усвајање знања о емоциналним стањима ученика. Почетак припреме студената за саветодавни рад са ученицима.
Предуслови за полагање: Емоције и мотивација
Развојна психологија
Психологија личности Облици наставе: предавања
вежбе: дискусија, филмска презентација, самостални рад, теренско испитивање, прикази инд. случајева)
|
План курса:
1. недеља предавање - Дефинисање везаности
Упознавање с предметом, начином рада и оцењивања. Афективна везаност: појам и дефиниција. Појам сигурне базе. |
1. недеља предавање - Дефинисање везаности
Упознавање с предметом, начином рада и оцењивања. Афективна везаност: појам и дефиниција. Појам сигурне базе. |
2. недеља вежбе - Посматрање деце
|
2. недеља предавање - Технике за испитивање везаности
|
3. недеља вежбе - Дискусија извештаја с посматрања
|
3. недеља предавање - Обрасци везаности деце
Индивидуалне разлике у везаности деце. Прва типологија Д образац. |
4. недеља предавање - Образовне импликације теорије везаности
Образовне импликације теорије везаности. Везаност и делинквенција. |
5. недеља вежбе - Интервјуисање
|
5. недеља предавање - Методе и технике за испитивање везаности одраслих
Методе и технике за испитивање везаности одраслих. |
6. недеља вежбе - Дискусија извештаја с интервјуисања
|
6. недеља предавање - Типови везаности одраслих
Типови везаности одраслих. Лонгитудинална и међукултурна стабилност образаца. Међугенерацијске и клиничке импликације типова везаности. |
7. недеља вежбе - Појам емоције
Дискусија. Разграничавање емоција и блиских појмова. Списак емоција. Базичне емоције. |
7. недеља предавање - Појам емоције и блиски појмови
Дефинисање емоције. Емоција и блиски појмови: осећање, расположење, сентимент, осећај, мотив, |
8. недеља вежбе - Вотсонова теорија
Дискусија. Условљавање и разусловљавање емоција у практичној примени рада са децом. |
8. недеља предавање - Старе теорије емоционалног развоја
Теорија Џона Вотсона, К. Бриџес, Шермана, Ф. Гудинаф. |
9. недеља вежбе - Изардова теорија.
Дискусија теорије К. Изарда. Питање практичне применљивости. |
9. недеља предавање - Изардова теорија развоја емоција.
Седам принципа емоционалног развоја. Биологија емоција. Емоционални израз и ФФ хипотеза. Формирање афективно-когнитивних структура. |
10. недеља вежбе - Сроуфова теорија
Дискусија Сроуфове теорије. Емоционални и социјални развој. |
10. недеља предавање - Сроуфова теорија
Основне поставке Сроуфове теорије. Рани емоционални развој: претече и претходнице емоција, праве емоције. три базичне емоције. |
11. недеља вежбе - Модел поунутрења.
Дискусија теорије Холодинског и Фридлмајера. Проблем изражајних знакова и ћбестелеснећ емоције. |
11. недеља предавање - Теорија Холодинског и Фридлмајера
компоненте емоције. Рани емоционални развој и социјална интеракција. Поунутрење изражајних знакова. Емоционална регулација. |
12. недеља вежбе - Изражавање емоција
Дискусија. Практичне вежбе: препознавање емоција на лицима деце. Израз емоција у дечјем цртежу. |
12. недеља предавање - Развој емоционалног изражавања
пол Екман и правила показивања. Методолошки проблеми. Емоционални израз и пол. Емоционална изражајност. |
13. недеља вежбе - Узроци дечјих емоција
Дискусија: дечаци и девојчице о узроцима страха. |
13. недеља предавање - Развој разумевања емоција
Рано препознавање емоција. Разумевање узрока емоција: ситуација, жеље, веровања. Емоције и прошла искуства. Обећања. |
14. недеља вежбе - Ргулација страха и беса
Дискусија. Шта деца знају о регулацији страха и беса. |
14. недеља предавање - Регулација страха и беса
Проблем емоционалне регулације. Емоционална регулација и регулација емоција. Технике регулације емоција и узраст. |
15. недеља - - Консултације
|
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
- Мирић Ј. и Димитријевић А. (2006): Афективна везаност: експериментални и клинички приступи. Београд: ЦПП