Psihologija

Курс:
Когнитивни и бихејвиорални модели у клиничкој пракси (докт.)
Предавачи: др Татјана Вукосављевић-Гвозденредовни професор
Број бодова: 10.00
изборни предмет
Садржај предмета: Kurs pruža široki i obuhvatni okvir za razumevanje aktuelnih tokova u teoriji, praksi i istraživanjima tzv. “drugog” i “trećeg” talasa kognitivno-bihejvioralne terapije (KBT). Teme: 1. osnovne postavke savremenih KBT modela, 2. terapijski metodi savremenih KBT modela uključujući konceptualizaciju slučaja, pitanja i metode procene, terapijski odnos i proces, kognitivne, emotivne i bihejvioralne tehnike; 3. istraživanja procesa i ishoda, aktuelna pitanja i buduća usmerenja KBT. Biće razmatrane sledeće terapije: Kognitivna terapija, Racionalna-emotivna bihejvioralna terapija, Terapija rešavanjem problema, Shema terapija, Terapija prihvatanjem i posvećenošću, Dijalektička bihejvior terapija, Terapija bihejvioralnom aktivacijom, Kognitivna terapija zasnovana na celovitoj svesnosti, Kognitivna terapija zasnovana na saosećanju, Kognitivno-analitička terapija, Kognitivna terapija fokusirana na emocije i Pozitivna psihologija i terapija.
Циљ изучавања предмета: Cilj kursa je upoznavanje multiplih načina na koje se može pristupiti klijentovim problemima iz kognitivno-bihejvioralne perspektive što povećava fleksibilnost u razmišljanju o slučajevima i razvijanje kapaciteta da se sarađuje sa klijentima iz ove perspektive.
Предуслови за полагање: Racionalno-emotivna bihejvioralna terapija (na master nivou)
Облици наставе: Predavanja uz diskusiju o teorijskim konceptima i postavkama terapijske tehnike i analiziranje primera iz literature ili audio i video traka.
План курса:
1. недеља
предавање - Različiti modeli u kognitivno-bihejvioralnoj terapijskoj praksi
2. недеља
предавање - Kognitivna terapija
3. недеља
предавање - Racionalna-emotivna bihejvoralna terapija
4. недеља
предавање - Terapija rešavanjem problema
5. недеља
предавање - Shema terapija
6. недеља
предавање - Terapija prihvatanjem i posvećenošću
7. недеља
предавање - Dijalektička bihejvior terapija
8. недеља
предавање - Terapija bihejvioralnom aktivacijom
9. недеља
предавање - Kognitivna terapija zasnovana na celovitoj svesnosti
10. недеља
предавање - Kognitivna terapija zasnovana na saosećanju
11. недеља
предавање - Kognitivno-analitička terapija
12. недеља
предавање - Kognitivna terapija fokusirana na emocije
13. недеља
предавање - Pozitivna psihologija i terapija
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Dobson, K. S. (Ed.) (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies, New York, London, The Guilford Press.
Kazantzis, N., Reinecke, M. A., Freeman, A. (Eds.) (2010). Cognitive and Behavioral Theories in Clinical Practice. New York, London, The Guilford Press.
Општа допунска литература
Boisseau, C. L., Farchione, T. J., Fairholme, C. P., Ellard, K. K., & Barlow, D. H. (2010). The development of the unified protocol for the transdiagnostic treatment of emotional disorders: A case study. Cognitive and Behavioral Practice, 17, 102-113.
Forman, E. M., Shaw, J. A., Goetter, E. M., Herbert, J. D., Park, J. A. & Yuen, E. K. (2012). Long term follow-up of a randomized controlled trial comparing acceptance and commitment therapy and standard cognitive behavior therapy for anxiety and depression. Behavior Therapy, 43, 801-811. .
Gilbert, P. & Irons, C. (2005). Focused therapies and compassionate mind training for shame and self-attacking. In P. Gilbert (Es.), Compassion: conceptualizations, research and use in psychotherapy. Hove: Brunner-Routledge.
Hays, D. G., Prosek, E. A., McLeod, A. L. (2010). A mixed methodological analysis of the role of culture in the clinical decision making process. Journal of Counseling and Development, 88, 110-121
McNulty, J. K. & Fincham, F. D. (2012). Beyond positive psychology? Toward a contextual view of psychological processes and well-being. American Psychologist, 67, 101-110.
Park, C. L. (2010). Making sense of the meaning literature: An integrative review of meaning making and its effects on adjustment to stressful life events. Psychological Bulletin, 136, 257-301.
↑↑↑