Andragogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Филозофске парадигме у развоју програма образовања и учења одраслих
Картезијанско/објективистичка парадигма
Хуманистичко/конструктивистичка парадигма
|
2. недеља предавање - Индивидуалне и културне претпоставке у развоју програма
Развој програма образовања одраслих
Теорије развоја програма/курикулума
Врсте програма (академски, стручни, rазвојни, индукциони)
Модуларизација у образовању одраслих
|
3. недеља предавање - Типови програма /курикулума
Јавни курикулум
Социјални – неформални
Скривени курикулум
Ништавни курикулум
Фантомски курикулум
Пратећи курикулум
Реторички курикулум
|
4. недеља предавање - Домени учења
Знања и информације
Ставови и вредности
Интелектуалне вештине
Моторне вештине
Когнитивне стратегије
|
5. недеља предавање - Исходи образовања и учења
Филозофске основе – структурализам и функционализам и постструктурализам
Појам и карактеристике исхода образовања и учења
Холисичко-конструктивистички приступ развоју програма
Усмереност на исходе у развоју програма образовања
|
6. недеља предавање - Исходи образовања и учења
Концептуалне основе образовања усмереног на исходе
Критика образовања усмереног на исходе
Традиционални приступ образовању усмереном на исходе
Образовање усмерено на исходе - трансформациона перспектива |
7. недеља предавање - Стандарди образовања и учења
Системски модел у развоју програма образовања заснованих на стандардима
Стандарди образовања – појам и сврха
Стратегијски план за развој стандарда
Развој политике и процедуре успостављања стандарда у образовању |
8. недеља предавање - Програми засновани на стандардима
Партнерство у развоју стандарда
Развој стандарда образовања и учења
Припрема документације о стандардима
Усклађивање стандарда и процедура оцењивања
|
9. недеља предавање - Фазе у развоју програма образовања
Планирање развоја програма
Анализа потреба
Развој исхода
Развој садржаја образовања
Евалуација и оцењивање
|
10. недеља предавање - Планирање развоја програма образовања
Поређење (banckmarking)
Захтеви струковних асоцијација
Програмска спецификација
Развој програмских циљева
|
11. недеља предавање - Анализа потреба
Социјално-економска анализа потреба образовања и учења – фактори у развоју програма
Анализа индивидуалних потреба
Анализа потреба у занимању (функционална анализа, DACUM анализа, анализа задатака)
Развој стручних стандарда
Анализа садржаја
|
12. недеља предавање - Развој циљева и задатака
Сврха, циљ задаци програма - развој и компатибилност
Бихејвиорарни циљеви
Небихевиорални циљеви
Холистички циљеви
Експресивни циљеви
Циљеви решавање проблема и откривања |
13. недеља предавање - Развој исхода образовања
Идентификовање исхода учења
Формулисање исхода
Нивои дескрипције
Дефинисање стратегија наставе и учења за досезање исхода |
14. недеља предавање - Типови исхода
Когнитивни исходи
Афективни исходи
Психомоторни исходи
Комбиновање исхода |
15. недеља предавање - Планирање постигнућа исхода
Развој индикатора учења
Дизајнирање учења
Дизајнирање стратегија наставе
Документовање постигнућа
Процедуре праћења постигнућа
|
16. недеља предавање - Развој садржаја курикулума
Структура програма
Развој стандарда програмских стандарда
Развој националних стандарда образовања
Структуирање садржаја
|
17. недеља предавање - Интегрисани програми /курикулуми
Дисциплинарни програми
Интердисциплинарни
Мултидисциплинарни
Укрштени програми |
18. недеља предавање - Модуларни приступ у развоју програма
Појам и функција модуларизације у образовању и обуци одраслих
Анализа и опис посла
Формулисање циљева и исхода
Планирање наставе и учења за поједине модуларне јединице
Дефинисање стандарда постигнућа |
19. недеља предавање - Оцењивање и проверавање
Циљеви и функције оцењивања
Принципи оцењивања
Структура оцењивања
Врсте оцењивања – нормативно и критеријско
Начини оцењивања
Критеријуми оцењивања |
20. недеља предавање - Планирање оцењивања и развој стандарда оцењивања у програмима
Таксономије у образовању и учењу
Блумова таксономија – таксономски нивои и домени
SOLO таксономија – критеријуми за дефинисање опсега знања |
21. недеља предавање - Знање као исход учења - врсте знања у таксономијама
Разлика између знања и садржаја учења
Чињничко знање
Процедурално знање
Концептуално знање
Метакогнитивно знање
Развој критеријума и стандарда постигнућа
Планирање активности које кореспондирају са појединим таксономским нивоима
|
22. недеља предавање - Когнитивни процеси као исход учења – когнитивне димензије
Присећање
Разумевање
Примена
Анализа
Синтеза и евалуација
Развој критеријума и стандарда постигнућа
Планирање активности које кореспондирају са појединим таксономским нивоима
Релације знања и когнитивних процеса
|
23. недеља предавање - Вештине као исход учења
Когнитивне вештине
Психомоторне вештине
Генеричке вештине
Развој критеријума и стандарда постигнућа
Планирање активности које кореспондирају са појединим таксономским нивоима |
24. недеља вежбе - Презентације планова и програма
Анализа и дискусија |
25. недеља вежбе - Презентације планова и програма
Аналиѕа и дискусија |
26. недеља вежбе - Презентације планова и програма
Аналиѕа и дискусија |
27. недеља вежбе - Презентације планова и програма
Анализа и дискусија |
28. недеља вежбе - Презентације планова и програма
Анализа и дискусија |
29. недеља вежбе - Презентације планова и програма
Анализа и дискусија |
30. недеља - - Припрема за испит
Завршне консултације
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Општа и обавеѕна литература
Кулић, Р., Деспотовић, М., (2004) Увод у андрагогију, Свет књиге Београд.
Група аутора, Методологија развоја наставног програма у стручном образовању и образовању одраслих, Приручник, Реформа средњег стручног образовања у Републици Србији, Београд, 2005.
Lorin, W., and others (ed) A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing, New York, 2001.
Finch, C.R. & Crunkilton, J.R., Curriculum Development in Vocational and Technical education, Allyn and Bacon, Boston, 1999.
Reingholt, C., CInstructional, design, Vol.2, LNew York, 2001.