Andragogija
Курс:
Трансформативно учење (мастер) У оквиру предмета: Трансформативно учење
Број бодова: 6.00 изборни предмет Садржај предмета: Теоријска настава:
- Настанак, развој и утемељење теорије трансформативног учења - Џ.Мезирова;
- Основни појмови, концепти и приступи у теорији трансформативног учења;
- С.Брокфилд – улога наставника и развој критичке рефлексије;
- Критика концепције трансформативног учења Џ.Мезирова;
- Концепт трансформативног учења К.Илериса;
- Нове тенденције у развоју теорије трансформативног учења;
- Специфичне теме трансформативног учења (тело и емоције у образовању и учењу одраслих;
спиритуалност и духовно искуство у учењу одраслих; митови и архетипови у учењу
одраслих; идентитет - пол, култура и нација у трансформативном учењу; лиминални
простори у трансформативном учењу);
- Трансформативно учење и методолошко-истраживачке парадигме.
Практична настава:
- Импликације теорије трансформативног учења на андрагошку праксу;
- Анализа примене трансформативног учења у кризним ситуацијама и конфликтима;
- Андрагог као рефлексивни практичар.
Циљ изучавања предмета: Познавање и примена концепата метода трансформативног учења.
Предуслови за полагање: Услови предвиђени Статутом факултета. Облици наставе: Презентације, дискусије, групни рад, анализа примера, рефлексивни дневник.
|
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
- Brookfield, S. Becoming a Critically Reflective Teacher. San-Francisco: Jossey-Bass, 1995.
- Cranton, P. and Taylor, E.W., Transformative Learning. In: Jarvis, P. Handbook of Learning. Routledge International, 2012.
- Mezirow, J. “Transformative Learning: Theory to Practice.” In P. Cranton (ed.), Transformative Learning in Action: Insights from Practice. New Directions for ACE,74.Francisco: Jossey-Bass, 1997.
- Illeris, K. Transformative Learning and Identity. Routledge. Londnon, 2013.
- Taylor, E.W., Transformative Learning Theory, New Directions for Adult and Continuing Education.
- Transformative Learning and Gender Identity. In: Contemporary issues in quality of education. IPA, Beograd 2013.