Andragogija

Курс:
Андрагошки аспекти организационог учења (докт.)
Предавачи: др Кристинка Овесниредовни професор
Број бодова: 10.00
изборни предмет
Садржај предмета: Теоријска настава Основна теоријска разграничења и карактеристике организационог учења - Различита схватања значаја организационог учења и улоге андрагога у концепту организације која учи - Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације - Континуирано учење на нивоу система - Генерисање и размена организационог знања - Развој капацитета за системско мишљење - Подстицање развоја одговорности - Култура и структура брзе комуникације и учења Практична настава Утицај ширег друштвеног контекста на организационо учење - Формалне и неформалне структуре у организацији, индивидуа и организационо учење - Модели организационог учења I и II - Импликације за професионалну компетенцију и праксу
Циљ изучавања предмета: Разумевање утицаја промена у ширем друштвеном контексту и организацији на организационо учење. Стицање знања и развој способности за проучавање и побољшање праксе учења у организацији. Унапређивање андрагошке професије у организационом контексту.
Предуслови за полагање: Услови су у складу са условима за упис докторских студија.
Облици наставе: Предавања, вежбе, радионице, дискусија, истраживачки рад студената, консултације, On-line метод, семинарски рад - студија случаја.
План курса:
1. недеља
предавање - Основна теоријска разграничења и карактеристике организационог учења
-
2. недеља
предавање - Oрганизационо учењe и улоге андрагога
Различита схватања значаја организационог учења и улоге андрагога у концепту организације која учи
3. недеља
вежбе - Oрганизационо учењe и улоге андрагога
Различита схватања значаја организационог учења и улоге андрагога у концепту организације која учи
4. недеља
предавање - Димензије организационог учења
Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације
5. недеља
семинар - Димензије организационог учења
Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације
6. недеља
семинар - Димензије организационог учења
Димензије организационог учења с обзиром на свакодневне рутине у раду и у учењу, организациону структуру, заједничке циљеве и културу организације
7. недеља
вежбе - Континуирано учење на нивоу система
-
7. недеља
предавање - Континуирано учење на нивоу система
-
8. недеља
вежбе - Генерисање и размена организационог знања
-
8. недеља
предавање - Генерисање и размена организационог знања
-
9. недеља
вежбе - Утицај ширег друштвеног контекста на организационо учење
-
9. недеља
предавање - Утицај ширег друштвеног контекста на организационо учење
-
10. недеља
вежбе - Формалне и неформалне структуре у организацији, индивидуа и организационо учење
-
10. недеља
предавање - Формалне и неформалне структуре у организацији, индивидуа и организационо учење
-
11. недеља
вежбе - Модели организационог учења I и II
-
11. недеља
предавање - Модели организационог учења I и II
-
12. недеља
вежбе - Развој капацитета за системско мишљење
-
12. недеља
предавање - Развој капацитета за системско мишљење
-
13. недеља
вежбе - Подстицање развоја одговорности
-
13. недеља
предавање - Подстицање развоја одговорности
-
14. недеља
вежбе - Култура и структура брзе комуникације и учења
-
14. недеља
предавање - Култура и структура брзе комуникације и учења
-
15. недеља
предавање - Импликације за професионалну компетенцију и праксу
-
15. недеља
семинар - Импликације за професионалну компетенцију и праксу
-
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Овесни, К., прир. (2008), Андрагошки аспекти организационог учења, хрестоматија
Ackroyd, S., Batt, R., Thompson, P. and Tolbert, P. (2005), The Oxford Handbook of Work & Organization, Oxford: Oxford University Press
Овесни, К. (2007), Андрагошко знање - стожер професионализације подручја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. XIV, Број 1, април 2007, стр. 5-22
Argyris, C., Schön, D. (1974), Theory in Practice, Increasing Professional Effectiveness, San Francisco: Jossey-Bass Inc
Senge, P.M. (1990), The Fifth Discipline, The Art & Practice of The Learning Organization, Sydney: Random House
Watkins, K.F. & Marsick, V.J. (1993), Sculpting the Learning Organization, Jossey-Bass Publishers, San Francisco
Carnevale, D.G. (2003), Organizational Development in the Public Sector, Westview Press, Oxford.
Ovesni, K. (2008), Teaching Adults - A Proffession In Its Infancy, International Conference Edu-World 2008, “Education Facing Contemporary World Issues”, University of Pitesti, Romania, in press.
Општа допунска литература
Сушањ, З. (2005), Организацијска клима и култура, Слап, Јастребарско
Alibabić, Š., Ovesni, K. (2006), Andragogic Stimulation of Teacher Professionalization, Lifelong Learning in the Balkans, Thessaloniki: BASOPED, pp. 499-509
Alibabić, Š., Ovesni, K. (2007), Commitment - A Base of Professionalism in Adult Education, Education and Values in the Balkan Countries, Thessaloniki: BASOPED, pp.125-133
↑↑↑