Pedagogija

Курс:
Теорија и пракса породичног васпитања (докт.)
Предавачи: др Биљана Бодрошки-Спариосуванредни професор
Број бодова: 10.00
изборни предмет
Садржај предмета: Теоријска настава: Породично васпитање као подручје теоријске и методолошке разноврсности. Социо-историјске студије, етнографска и крос-културна истраживања породичног васпитања. Емпиријска истраживања мишљења, знања, веровања, ставова о васпитању у породици, породичне климе, као и васпиних стилова и поступака. Примена мултиплих метода и мултиплих извори података у истраживањима породичног васпитања. Покушаји тематске систематизације инструмената за истраживање варијабли породичног васпитања и њихова критичка евалуација. Теорија и пракса породичног васпитања – етички дискурс. Практична настава: Дискусије о различитим питањима тероије и праксе породичног васпитања. Студентска излагања на часу о одређеним проблемима породичног васпитања. Презентација семинарског рада или извештаја о обављеном истраживању о појединим питањима теорије и праксе породичног васпитанња – самостално или у тиму.
Циљ изучавања предмета: Оспособљавање студената за разумевање и критичко процењивање различитих теоријских оријентација у подручју породичног васпитања као и за компетентан истраживачки рад у овој области.
Предуслови за полагање: -
Облици наставе: Предавањa, вежбе, дискусије, индивидуални и тимски рад, презентације, индивидуалне консултације
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Бодрошки Спариосу, Б. (2010), Поступци родитеља у васпитању деце и њихов међугенерацијски трансфер, Београд: Филозофски факултет (85-133)
Бодрошки Спариосу, Б. (2004), Технике и инструменти у емпиријским истраживањима породичног васпитања, Настава и васпитање, бр. 2-3, (233-259)
Boss, P.G. Doherty, W. J., LaRossa R., Schumm, W. R., Steinmetz, S. K. (2009), Sourcebook of Family Theories and Methods, A Contextual Approach, Springer, (3-28, 71-271, 325-349, 357-408).
Day, R. D. & Lamb, M. E. (2004), Conceptualizing and Measurement Father Involvement, Mathway, Ney Jersey and London: Lawrence erlbaum Associates Publishers, (1-15)
Hoghughi, M. Long, N. (Eds), (2004), Handbook of Parenting, Theory and Research for practice, London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications, (1-158; 352-364)
Holden, W. G. (2001), Parenthood, (137-149) u: T. John, B.E. Perlmutter Murray A. Straus, Handbook of family measurement techniques, Thousand Oaks, London, New Delhi:Sage Publication,(1-158,352-364)
Dix,T., Gershoff, T. (2001), Measuring Parent-Child Relations, (125-142), in: T.John, B.E. Perlmutter, M.A. Straus, Handbook of family measurement techniques, Thousand Oaks, London:Sage Publication
↑↑↑