Psihologija
Основне академске студије психологије (2006)
Ниво студија: Основне
Број ЕСПБ бодова: 240
Трајање програма у годинама: 4
Стручни назив: дипломирани психолог
Услови уписа: Завршено средње образовање у четворогодишњем трајању и положен пријемни испит или положена општа матура и место на ранг листи у оквиру одобрене уписне квоте.
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру истих или сродних области студија: Прелазак у оквиру истих области студија:на основу признатих испита утврђује се да ли кандидат има услова за упис у наредну годину и место на ранг-листи у оквиру расположивих места на тој години.
Циљ: Основне академске студије психологије усмерене су на стицање знања и вештина за даље образовање и усмеравање, као и на оспособљавање за обављање помоћних психолошких послова.
Циљеви основних академских студија психологије су следећи:
* упознавање са савременом психологијом, њеном историјом и њеним дисциплинама;
* овладавање психолошким појмовима и чињеницама, познавање законитости психичког функционисања и развоја;
* упознавање са психолошким истраживачким методама, техникама прикупљања података и поступцима процене личности;
* оспособљавање за групно задавање тестова и других мерних инструмената, за статистичку обраду добијених података и за организацију и презентацију налаза;
* оспособљавање за разумевање психолошких појава у њиховој развојној, контекстуалној, друштвеној и личносној условљености;
* развијање осетљивости за психичке појаве, индивидуалне карактеристике и узрасне особености;
* оспособљавање за предавачку делатност за наставу психологије у средњој школи;
* посебно упознавање са психологијом адолесценције, са основама педагогије и других дисциплина блиских психологији;
* стицање вештина комуникације;
* стицање академских вештина селекције, организације и презентовања садржаја саопштења.
Компетенције: Опште компетенције:
Савладавањем програма студент ће бити способан да:
* поштује и користи научни приступ, критичко и креативно мишљење,
* разуме и примени базичне експерименталне и неексперименталне истраживачке методе укључујући дизајнирање истраживања, анализирање података и интерпретацију,
* комуницира на академском нивоу у домаћем и међународном окружењу,
* покаже осетљивост за етичке дилеме и проналази решења у складу са Законом и етичким кодексом струке.
Предметно специфичне компетенције:
Савладавањем програма студент ће бити способан да:
* покаже познавање главних концепата, теоријских перспектива, емпиријских налаза и историјских трендова у психологији,
* разуме законитости функцинисања и развоја опажања, памћења, мишљења, учења, емоција и поремећеног функционисања,
* разуме и примени психолошке принципе на лична, социјална и организациона питања,
* примени одговарајуће методе за решавање конкретних проблема у психолошким истраживањима,
* задаје тестове и друге мерне инструменте у групи испитаника, статистички обради податке, организује и презентира налазе,
* обавља предавачку делатност везану за наставу психологије у средњим школама,
* примени елементарне вештине у подручјима примењене психологије,
* прати новине у домаћој и страној стручној психолошкој литератури,
* користи компјутерску технологију у стицању знања у појединим психолошким подручјима.
Додатне информације: |
Избор смера на IV години После VI семестра студент се опредењује за један од следећих смерова: Психологија образовања, Психологија рада, Клиничка психологија и Истраживачки смер. Уколико се за одређени смер пријави већи број студената од предвиђене квоте, биће формирана ранг-листа на основу просечне оцене у претходне три године студија. |
Изборни предмети Студент похађа и полаже: Два изборна предмета на првој години студија (ова два предмета бирају се из групе Изборни предмет 1). По један изборни предмет у трећем и шестом семестру (ова два предмета бирају се из групе Изборни предмет 2). Два изборна предмета у петом семестру од 3 бода или један изборни предмет од 6 бодова. Ови предмети се бирају са листа изборних предмета на основним студијама психологије. Уколико је групом изборних предмета понуђен предмет који је студент већ полагао у претходним годинама студија, дужан је да изабере други предмет према правилима избора унутар одређене групе изборних предмета. |
Психологија образовања На овом смеру постоје две групе изборних предмета: - Психологија образовања - изборни предмет 1 (студент у седмом семестру бира два курса од понуђених предмета у овој групи); - Психологија образовања - изборни предмет 2 (студент у осмом семестру бира два курса по 3 бода или један од 6). |
Психологија рада На овом смеру постоје две групе изборних предмета: - Психологија рада - изборни предмет 1 (студент у седмом семестру бира један предмет од 6 кредита или два од 3); - Психологија рада - изборни предмет 2 (студент у осмом семестру бира предмете чији збир кредита мора бити 12). |
Клиничка психологија На овом смеру постоје три групе изборних предмета. Студент бира изборне предмете водећи рачуна да у седмом и осмом семестру оствари укупно 60 кредита и да из сваке групе изабере бар по један предмет. - Изборни клинички предмет 1 (студент бира бар један од понуђених у седмом и осмом семестру); - Изборни клинички предмет 2 (студент мора да се определи за бар један методолошки предмет) и - Изборни клинички предмет 3 - изборни предмети са других одељења или других смерова (студент бира бар један од понуђених и похађа га и полаже у семестру у ком се овај предмет одржава на матичном одељењу). |
Истраживачки смер На овом смеру студент бира по два курса, укупно 4, из групе Истраживачки смер - изборни предмети у VII и VIII семестру. - У седмом семестру студент бира курс са другог смера на Психологији или са друге студијске групе Филозофског факултета. Укупан број поена је 6 (један предмет од 6 бодова, два предмета по 3 бода или један предмет од 3 бода и истраживање од 3 кредита). - У осмом семестру студент бира курс са другог смера на Психологији или са друге студијске групе Филозофског факултета од 3 кредита. |