Pedagogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља - - Уводни час
Упознавање са програмом предмета, организацијом рада и обавезама студената. |
2. недеља предавање - Процес развоја школе и реформе школског система
Појмовно одређење, претпоставке и могући облици одвијања реформских процеса у области образовања.
|
3. недеља - - Процес развоја школе као институције
Елементи и правци одвијања процеса развоја школе као институције - приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему. |
4. недеља - - Школа као "организација која учи"
Могућа значења синтагме: "школа као организација која учи" - групни, консултативни разговори/ дискусија на задату тему. |
5. недеља - - Промене у функционисању и деловању школе као резултат ширих друштвених промена
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу примера из постојеће праксе наше основне школе.
|
6. недеља - - Промене у функционисању и деловању школе као резултат индивидуалних иницијатива
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу примера из постојеће праксе наше основне школе.
|
7. недеља предавање - Реформа школског система
Зависност праваца одвијања процеса реформе школског система и остварених ефеката. |
8. недеља - - Анализа ефеката процеса реформи школског система у Србији и у страним земљама
Групни консултативни разговори / дискусија на задату тему, а на основу анализе примера из праксе.
|
9. недеља - - Критичка анализа домета реформе школског система у Србији започете 2002. године
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему. |
10. недеља предавање - Носиоци процеса развоја школе и реформе школског система
Правац одвијања процеса развоја школе и реформе школског система као предуслов одређивања броја учесника и њихове улоге у развојно-реформском процесу. |
11. недеља - - Улога наставника у развоју школе као институције
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу обављеног увида у постојећу школску праксу.
|
12. недеља - - Улога школског педагога у развоју школе као институције
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу обављеног увида у постојећу школску праксу. |
13. недеља - - Претпоставке активне улоге практичара у процесу развоја школе и реформе школског
Групни консултативни разговори / дискусија на задату тему.
|
14. недеља - - Договор о начину припремања и полагања испита
Индивидуалне консултације са цињем договора о припреми за полагање испита. |
15. недеља - - Испит
Реализација усменог испита |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Десет година реформи образовања у европским земљама (2001), Београд: Министарство просвете и спорта
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије
Educational Systems od Balkan Countries: issues and trends (2000), Thessaloniki: Balkan Cociety for Pedagogy and Education
Stoll, L. i Fink, D. (2000): Mijenjajmo naše škole (Kako unaprijediti djelotvornost i kvalitet škola), Zagreb: Educa
The Education Systems in Europe (2006), Heidelberg: Springer
Општа допунска литература
Овај део литературе студент бира у договору са наставником, а у складу са одабраном темом мастер рада.