Pedagogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Представљање програма предмета и договор о начину рада.
|
2. недеља предавање - Докимологија: историја оцењивања и оријентације у докимолошким проучавањима.
|
3. недеља предавање - Функције и врсте оцењивања.
|
4. недеља предавање - Педагошки дискурси о оцењивању и типичне праксе праћења и оцењивања.
|
5. недеља предавање - Однос планирања/програмирања и праћења и оцењивања у настави.
|
6. недеља предавање - Типичне грешке у оцењивању. Планирање праћења и оцењивања
|
7. недеља предавање - Критеријуми оцењивања. Значај и принципи давања повратне информације о учењу.
|
8. недеља вежбе - Креирање рубрике за оцењивање.
|
9. недеља вежбе - Давање повратне информације о учењу.
|
10. недеља - - Колоквијум
|
11. недеља предавање - Евалуативне активности неформалног типа. Ученичка самоевалуација у настави.
|
12. недеља предавање - Портфолио: појам, функције, врсте.
|
13. недеља вежбе - Креирање евалуативних активности.
|
14. недеља вежбе - Осврт на искуства са праксе. Резимирање курса.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Armstrong, T. (2008). Diskurs akademskog postignuća; Diskurs razvoja čoveka (poglavlja). U: Najbolje škole. Zagreb: Educa, str. 15-77.
Havelka, N., (2000). Ocenjivanje učenika (poglavlje). U: Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu. Beograd: ZUNS, str. 163-185.
Havelka, N., Hebib, E. i Baucal, A. (2003). Ocenjivanje za razvoj učenika – priručnik za nastavnike. Beograd: Ministarstvo prosvete i sporta RS.
Vizek Vidović, V. i Vlahović-Štetić V. (2003). Planiranje, praćenje i ocenjivanje. U: Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi – priručnik za nastavnike. Zagreb, str. 11-39.
Mitrović, M. i Aleksendrić, B. (2013). Povratna informacija u ocenjivanju. U: Pedagog između teorije i prakse – Zbornik radova sa skupa Januarski susreti pedagoga. Beograd: FF i PDS, str. 75-79.
Kyriacou, C. (2001). Ocenjivanje učenikovog napretka (poglavlje). U: Temeljna nastavna umjeća. Zagreb: Educa, str. 159-179.
Jensen, E. (2003). Bolje procenjivanje (poglavlje). U: Super-nastava. Zagreb: Educa, str. 311-321.
Мitrović, M. (2014). Promena paradigme ocenjivanja u nastavi kao element strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja. Nastava i vaspitanje, god. 64, br.2, str. 175–188.
Mitrović, M. (2010).Obrazovanje budućih nastavnika za praćenje i ocenjivanje u nastavi: perspektive. U: Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika: od selekcije do prakse. Jagodina, str.229-239.
Radulović,L.(2010).Evaluacija aktivnosti studenata kao polazište za razvijanje programa nastavnog predmeta. U: Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika:od selekcije do prakse.Jagodina,str.203-215