Pedagogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Представљање предметног програма.
|
2. недеља семинар - Дефинисање појмова кључних за тематску и предметну област - I део.
|
3. недеља семинар - Дефинисање појмова кључних за тематску и предметну област - II део.
|
4. недеља предавање - Развој школе као институције као унапређивање праксе и резултата школског рада.
|
5. недеља предавање - Аутономија школе као претпоставка и резултат развоја школе као институције.
|
6. недеља предавање - Значај и одлике процеса реформе школског система.
|
7. недеља предавање - Претпоставке успешности спровођења реформе школског система.
|
8. недеља пројекат - Припрема за истраживачки рад студената у школи.
|
9. недеља пројекат - Реализација истраживачког рада студената у школи.
|
10. недеља пројекат - Презентација и анализа резултата истраживачког рада студената у школи.
|
11. недеља предавање - Развој квалитета школског образовања као циљ реформе школског система.
|
12. недеља предавање - Домети и ограничења стандардизације у области школског образовања.
|
13. недеља предавање - Евалуација школског рада у циљу развоја школе као иснтитуције.
|
14. недеља предавање - Улога актера школског система у развоју и реформи школе и школског система.
|
15. недеља вежбе - Припрема за израду завршног писаног рада (припрема за испит).
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије.
Хебиб, Е. (2013): Како развијати школу, развојни и реформски процеси у области школског образовања, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета.
Angus, M. (2004): The Rules of School Reform, London: Routledge Falmer. (стр. 30-42)
Cummings, W.K. (2010): How Educational Systems Form and Reform, in: Zajda, J. & Geo-Jaja, M.A. (ed.): The Politics of Education Reforms (19-39), London and New York: Springer.
Dalin, P. (2005): School Development – Theories and Strategies, An International Handbook, London and New York: Continuum. (стр. 65-79; 93-130; 133-135)
Datnow, A. et al. (2006): Integrating Educational Systems for Successful Reform in Diverse Contexst, Cambridge: University Press. (стр. 93-122)
Grauwe, de A. & J. P. Naidoo (2004): School Evaluation for Quality Improvement: Issues and Challenges, in: Grauwe, de A. & J. P. Naidoo (ed.): School Evaluation for Quality Improvement (15-40), Paris: Unesco.
Osborne, S.P. & K. Brown (2005): Managing Change and Innovation in Public Service Organizations, London: Routledge. (стр. 24-45)
Reynolds, D. (2007): School Effectiveness and School Improvement: Links With The International Standards / Accountability Agenda, in: Townsend, T. (ed.): International Handbook of School Effectiveness and Improvement (471-484), Dordrecht: Springer.
Scheerens, J. (2000): Improving School Effectiveness, Paris: UNESCO. (стр. 18-34)
Schlechty, Ph.C. (1997): Inventing Better School, San Francisco: Jossey-Bass. (стр. 134-153)
Zeus, L. (2003): Ideology, Discourse and School Reform, London: Praeger. (стр. 1-19)