Pedagogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Представљање предметног програма.
|
2. недеља предавање - Предмет проучавања и основни појмови Школске педагогије.
|
3. недеља предавање - Функција школе - различите перспективе.
|
4. недеља предавање - Актери школског рада, њихове улоге и односи.
|
5. недеља предавање - Активности и процеси којима се остварује школска делатност.
|
6. недеља предавање - Организација рада и живота школе.
|
7. недеља предавање - Управљање и руковођење школским радом.
|
8. недеља вежбе - Тематска посета школи.
|
9. недеља предавање - Развојни и реформски процеси у области школског образовања.
|
10. недеља предавање - Остваривање једнакости и праведности у школском образовању.
|
11. недеља предавање - Школска ефективност као показатељ квалитета школског образовања.
|
12. недеља - - Припрема за реалиазацију прве предиспитне обавезе.
|
13. недеља - - Реализација прве предиспитне обавезе.
|
14. недеља - - Први колоквијум.
|
15. недеља предавање - Конституисање и развој школских система.
|
16. недеља предавање - Структура и организација европских школских система.
|
17. недеља предавање - Предшколско васпитање у европским школским системима.
|
18. недеља предавање - Основно и обавезно образовање у европским школским системима.
|
19. недеља предавање - Средње образовање у европским школсим системима.
|
20. недеља предавање - Високо образовање у европксим школским системима.
|
21. недеља предавање - Циљеви и програми обавезног образовања у европским школским системима.
|
22. недеља предавање - Диференцијација у образовању и проходност кроз систем у европским земљама.
|
23. недеља предавање - Евалуација у образовању у европским школским системима.
|
24. недеља предавање - Образовање наставника у европским школским системима.
|
25. недеља предавање - Димензије квалитета школских система.
|
26. недеља предавање - Показатељи стања развијености и ефеката функционисања школских система.
|
27. недеља предавање - Тенденције и правци развоја европских школских система.
|
28. недеља - - Припрема за реализацију друге предиспитне обавезе.
|
29. недеља - - Реализација друге предиспитне обавезе.
|
30. недеља - - Други колоквијум.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I. Београд: Научна књига – Комерц.
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II. Београд: Научна књига – Комерц.
Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, стр. 65 – 80.
Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2015). Ефективно управљање школом као претпоставка развоја квалитета школског образовања. У Е. Хебиб, Б. Бодрошки Спариосу и А. Илић Рајковић (ур.), Истраживања и развој квалитета образовања у Србији – стање, изазови и перспективе (стр. 93-104). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е., Спасеновић, В. и Шаљић, З. (2017). Функција(е) школе: васпитање и/или образовање. У М. Станчић, А. Тадић и Т. Николић Максић (ур.), Васпитање данас (стр. 10-18). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду и Педагошко друштво Србије.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Школски систем Србије - стање и правци развоја. Педагогија, 2011, год. 66, бр. 3, 373-383.
Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2014). Програми обавезног образовања у европским земљама: основне одлике и правци промена. У Р. Николић (ур.), Настава и учење: савремени приступи и перспективе (стр. 37-44). Ужице: Учитељски факултет у Ужицу Универзитета у Крагујевцу.
Томић, М., Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2015). Дуални модел средњег стручног образовања – пример Аустрије. Настава и васпитање, год. 64, бр. 1, 131-144.