Andragogija
Мастер академске студије андрагогије (2009/2010)
Ниво студија: Мастер
Број ЕСПБ бодова: 60
Трајање програма у годинама: 1
Академски назив: мастер андрагог
Услови уписа: завршене основне академске студије андрагогије (240 ЕСПБ) или завршене основне студије андрагогије у четворогодишњем трајању, у складу са условима утврђеним Статутом Универзитета и Факултета; студент који је завршио други студијски програм полаже диференцијални испит у складу са студијским програмом и Статутом Факултета.
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру истих или сродних области студија: Студент може прећи са других програма мастер академских студија уколико положи диференцијалне испите које утврђује Одељење на основу увида у студијски програм са којег прелази. Процедура преласка утврђена је Статутом Факултета.
Начин избора предмета из других студијских програма: Студент може изабрати предмете из других студијских програма у складу са Правилником о пријављивању предмета Факултета.
Циљ: Мастер академске студије андрагогије усмерене су на развијања општих и специфичних знања, способности и вештина потребних за самостално обављање андрагошких послова и истраживачки рад у области учења и образовања одраслих.
Циљеви мастер академских студија су:
* Овладавање савременим концепцијама и теоријско-методолошким оријентацијама у области андрагошке науке, њеним дисциплинама и различитим областима образовања одраслих.
* Оспособљавање за критичко сагледавање савремених и актуелних проблема образовања одраслих, упознавање њихових теоријских исходишта и особености њиховог развоја и истражиавања.
* Оспособљавање за успешно самостално деловање у пракси образовања одраслих коришћењем специфичних знања, способности и вештина за:
* разумевање европских стандарда у образовању одраслих и интегрисање у Европу као друштво учења,
* развој курикулума оријентисаног на компетенције,
* коришћење стратегије и модела менаџмента у образовању,
* примену стратегије управљања каријером и људским ресурсима,
* планирање и пружање образовне подршке за квалитетно коришћење слободног времена, развој комуникационе и медијске културе,
* планирање и спровођење образовних интервенција за решење различитих индивидуалних, породичних и социјалних криза,
* коришћење савремених образовних технологија у пољу образовања одраслих.
* Оспособљавање за разумевање различитих епистемолошких основа андрагошких истраживања и за конципирање и реализацију врсте истраживања примерене специфичностима проблема који се истражује.
* Развој креативности, смисла за вођење и учествовање у тимском раду, свести о потреби континуираног стручног усавршавања.
Листа обавезних и изборних студијских подручја, односно предмета, са оквирним садржајем:
Студијски програм мастер академских студија састоји се од једног обавезног предмета, четири листе изборних предмета, студијског истраживачког рада и завршног мастер рада, што обезбеђује јединствен излазни профил, односно звање мастер андрагог.
У току првог семестра студент слуша и полаже Методологију истраживања образовања и учења одраслих као обавезан предмет и још 4 изборна предмета, по један са сваке изборне листе.
Прву изборну листу чине предмети са других студијских група Филозофског факултета: Друштво и политика, Психијатријска социологија, Еколошка психологија, Когнитивни развој, Културно-историјска психологија. Друга изборна листа: Развој курикулума и развој компетенција, Европа као друштво учења и менаџмент европских пројеката. Трећа изборна листа: Модели менаџмента у образовању, Управљање каријером, Управљање људским ресурсима. Четврта изборна листа: Доколица, комуникације и образовање одраслих, Социјална политика и образовање одраслих, Студијски истраживачки рад и израда завршног мастер рада су активности предвиђене у другом семестру.
Начин извођења студија и потребно време за извођење студија: Мастер академске студије трају једну школску годину, односно два семестра. Недељно оптерећење студента у оквиру активне наставе је 20 часова у оба семестра.
Бодовна вредност предмета исказана је у складу са Eвропским системом преноса бодова (ЕСПБ). Укупан број ЕСПБ за годину мастер студија износи 60, од којих је 24 (4 x 6) бодовна вредност изборних предмета, 6 обавезног предмета, 10 студијског истраживачког рада и 20 завршног мастер рада.
Бодовна вредност завршног рада исказана у ЕСПБ:
За студијски истраживачки рад предвиђено је 10 ЕСПБ и 20 ЕСПБ за завршни рад.
Предуслови за упис појединих предмета или групе предмета: Не предвиђају се посебни предуслови, осим оних утврђених законом.
Компетенције: По завршетку мастер академских студија андрагогије мастер андрагог стиче опште способности:
* критичке анализе савремене андрагошке теорије и праксе;
* примене методе и поступке научног истраживања;
* примене стечених знања и вештине у пракси;
* коришћења савремених информационо-комуникационих технологија у стицању знања и властитом професионалном развоју.
По завршетку мастер академских студија андрагогије мастер андрагог стиче предметно специфичне способности:
* примене различитих модела у развоју курикулума и модуларних програма образовања и обуке усмерених на формирање стручних компетенција;
* познавања савремених тенденција и стандарда у европској пракси образовања одраслих и учествовања у управљању и администрирању европских пројеката;
* учествовања у конципирању и примени различитих модела управљања системом и институцијама за образовање;
* планирања и реализације различитих облика интервенције у подручју селекције и развоја људских ресурса;
* креирања стратегија и програма каријерног вођења и активног тражења посла и пружа подршку у њиховој реализацији;
* пројектовања елемента системских решења, образовне акције и програма помоћу којих се остварују различите развојне стратегије друштва и друштвених група и остварује подршка заштити интереса и потреба различитих друштвених група и појединаца;
* планирања и реализације облика образовних интервенција за решавање различитих индивидуалних, породичних и социјалних криза;
* планирања и реализације програма културне анимације у слободном времену и селекције садржаја и облика културно-образовног карактера за исте;
* примене савремених медијских и комуникационих средства у организацији и реализацији образовању и учења одраслих и унапређења комуникацијских компетенција одраслих.