Класичне науке

14
 
Дец
 
2022
Трибина Доба (не)квалитетне науке? - Квалитет знања и звања у доба хиперпродукције научних радова

Стварање нових знања ради подстицања друштвеног, технолошког, културног, уметничког и економског развоја, повећања друштвеног производа и подизања стандарда грађана и квалитета живота и очување и унапређење општег фонда знања, као услова за разумевање, јачање и допринос светским развојним процесима су неки од законом дефинисаних циљева научноистраживачке делатности. Иако законодавац није предвидео истину као циљ научноистраживачке делатности, да ли бисмо и њу могли овим циљевима придружити, а можда и као прву поставити? Како уопште функционише начин бављења науком данас? Да ли савремени начин бављења науком има позитивне или негативне последице по квалитет целокупног фонда знања? Научноистраживачка делатност појединца игра веома важну улогу у процесу стицања наставно-научних и, наравно, научних звања. Какав је однос између научних резултата и стицања звања?

Студентски парламент Филозофског факултета, у сарадњи са удружењима студената педагогије, социологије и филозофије, организује циклус од три трибине чије се теме односе на стање високог образовања и науке у Србији, али и шире импликације стања академске заједнице по друштво.

Трећа у низу трибина, под називом: „Доба (не)квалитетне науке? – Квалитет знања и звања у доба хиперпродукције научних радова”, ће се одржати у уторак 20. децембра 2022. године, са почетком у 19 часова, у Клубу студената Филозофског факултета „Плато” (улаз из Васине улице).

На трибини ће говорити:

- проф. др Перо Шипка, председник Центра за евалуацију у образовању и науци и редовни професор Филозофског факултета у Новом Саду у пензији;

- проф. др Александар Костић, редовни члан Српске академије наука и уметности и редовни професор Филозофског факултета у Београду у пензији;

- проф. др Војислав Јелић, редовни професор Филозофског факултета у Београду у пензији.

Са задовољством вас позивамо да заједно са нашим говорницима покушамо да одговоримо на нека од наведених питања.



↑↑↑