Етнологија и антропологија

22
 
Мар
 
2023
[Позив за пријаве] Летња школа Водени пејзажи – наслеђе и животна средина 2023

Летња школа W A T E R S C A P E S in HERITAGE and ENVIRONMENT приближава, у истом идеалном и практичном оквиру, културно наслеђе и очување животне средине, основне ресурсе у исто време драгоцене и веома ограничене. Главни актери који учествују у коришћењу ових повезаних ресурса су локалне заједнице јер оне одржавају најдубљу везу и са наслеђем и са животном средином, у њиховом познатом контексту.

Основна идеја Летње школе је да омогући полазницима да уче на кооперативан начин и да деле ограничене ресурсе. Знамо да су у Антропоцену сви основни ресурси ограничени и да њима треба управљати мудро и пажљиво. На броду, вода и простор су ограничени ресурси, па је први дидактички циљ -дељења истих.

Први фокус је на води. Вода је медијум повезивања, материјална веза између заједница и места, кроз историју и данас. Вода припада свима, она је жива у својим покретима и трансформацијама. Вода повезује локалитете наслеђа и ванредне ситуације у вези са животном средином. Вода захтева да свака акција буде колективна, заједничка, флуидна и глобална. Вода није само природни ресурс, веć пре социо-културни конструкт. Да бисмо нагласили његову друштвену вредност, одлучили смо да преименујемо класични приступ “рада на терену” у “рад на води”. Други фокус је на Броду као радном простору. Животни и радни простор дели заједница учесника недељу дана, позивајуćи на дубоко размишљање о одрживости поморског живота и скрећући пажњу на право значење дељења ресурса на које се ослањамо. Трећи фокус је на хрватским обалама као примерима антропоценске сложености, где се заједнички идентитет, заједничка историја, заједничке територије и наслеђе сукобљавају с границама, прописима и потребама. Фокус је на дубокој интеракцији између академика, студената и локалних заједница која пружа сложен, али плодоносан скуп података за разумевање места у заједничкој перспективи.

Позив за пријаве је у прилогу вести а више информација можете пронаћи на сајту Института за филозофију и друштвену теорију.


↑↑↑