Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Деца са посебним потребама - концепцијски приступи
I. ДЕЦА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА – концепцијски приступ
Концепцијски приступи и модели, међународна перспектива
Основни појмови
Класификација и учесталост јављања ометености у развоју
|
2. недеља предавање - Ка социјално-инклузивном моделу
Препоруке међународне заједнице за рад са децом са п.п.
Инклузија у вртић
Инклузија у школу
|
3. недеља предавање - Развој деце са посебним потребама
О потребама и правима детета са текоћама у развоју
О класама људских потреба у развојном периоду
О мотивацији за образовање детета са п.п.
|
4. недеља предавање - Игра
Игра и развој деце са посебним потребама
Игра као облик подстицања развоја детета са п.п.
Врсте стимулативних игара
|
5. недеља предавање - Развој индивидуалних функција
2.7. Интелектуални развој детета са п.п.
2.8. Емоционални развој детета са п.п.
2.9. Социјални развој детета са п.п.
|
6. недеља предавање - Развој личности особе са п.п.
Особености животног циклуса особе са п.п.
Развојни период животног циклуса особе са п.п.
Интеграциони процеси у личности (самосвест, идентитет, зрелост)
|
7. недеља предавање - ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА И ПСИХОЛОШКИ ПОТПОРНИ СИСТЕМИ - 1
3. ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА И ПСИХОЛОШКИ ПОТПОРНИ СИСТЕМИ
Породица и развој детета са посебним потребама
Особености у у динамици породичних односа
Откривање очуваних потенцијала детета са п.п.
|
8. недеља предавање - ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА И ПСИХОЛОШКИ ПОТПОРНИ СИСТЕМИ - 2
Однос детета са п.п. са браћом и сестрама
Дете са посебним потребама и вршњаци
Дете са посебним потребама и учитељ (васпитач, наставник)
|
9. недеља предавање - ДЕТЕ СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА У ВРТИЋУ, ШКОЛИ
Готовост детета са посебним потребама за полазак у школу
Припрема детета, родитеља и учитеља пре поласка у школу
Период адаптације детета на школу
|
10. недеља предавање - Индивидуални образовни план за дете са п.п.
Израда и функција индивидуалног образовног плана
Развојне и педагошке индикације за израду ИОП-а
Улога учитеља (васпитача), родитеља и педагога/психолога у тиму
|
11. недеља предавање - Рад са породицом детета са п.п.
Родитељи као партнери школе
Принципи и припрема родитеља за партнерски однос
Учешће родитеља у подстицању детета за школу
|
12. недеља предавање - Сарадња са наставницима у инклузивном процесу
Припрема учитеља за инклузивни процес
Развијање и одржавање позитивних ставова према детету са п.п.
Улога учитеља у подстицању детета са п.п. и вршњака за сарадњу
|
13. недеља предавање - Инклузија као тип културе школе
Опремање школе за децу са п.п.
Индекс припремљености школе за децу са п.п
Функционално повезивање школе (вртића) и локалне заједнице
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Шекспир Р. Психологија ометених у развоју, Нолит, Београд, 1979
Хрњица С. Дете са развојним сметњама у редовној школи, Учитељски факултет,Београд, 1997
Рајовић В.: Психосоцијалне детерминанте учења и развоја ментално ретардиране деце, Институт за психологију, Београд 2004
Хрњица и сар.: Ометено дете, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1990 (одабрана поглавља)
Виготски Л.: Основи дефектологије, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1987.
Општа допунска литература
С. Хрњица и аутори: Школа по мери детета –Приручник за рад са ученицима редовне школе који имају тешкоће у развоју
Х. Дејвис: Саветодавни рад са родитељима хронично оболеле и деце ометене у развоју
Различите књиге и чланци, извори са интернета - на сугестију наставника или по избору студента.