Psihologija

Курс:
Психолошке основе образовне политике (мастер)
Предавачи:
Не постоје подаци о траженом предавачу.
Број бодова: 6.00
обавезни предмет
Садржај предмета: 1 Циљеви, политике и стратегије образовања и васпитања, анализа ефеката политика 2. Елементи система образовања и битне интересне групе 3. Извори података о образовним системима - међународни, национални, школски 4. Медђународне и медђудржавне организације које се баве образовањем, њихове карактеристике и области доприноса 5. Компаративни преглед система образовања у Европи 6. Образовне реформе у Европи, отворени метод координације, програми, мреже 7. Квалитет, праведност и ефикасност образовања у Србији 8. Системска подршка деци из осетљивих група 9. Психолошке димензије промена у образовању.
Циљ изучавања предмета: Психолошке основе образовне политике је курс који оспособљава студенте психологије да разумеју сложеност образовног система, природу узајамних дејстава различитих елемената система образовања, развој система образовања и процесе његове промене.
Предуслови за полагање: Положени испити из предмета Увод у психологију образовања и Психологија учења и наставе.
Облици наставе: Предавања: 2 часа недељно (укупно 26 сати), вежбе: блок настава 6 x 5 часова (укупно 30 сати), израда студије случаја (44 сата)
План курса:
1. недеља
предавање - Циљеви образовања и васпитања
Начини одредјивања циљева образовања и васпитања Компаративни преглед циљева образовања и васпитања Погледи различитих интересних група на цољеве образовања Типичне дилеме и правци развоја
2. недеља
предавање - Елементи система образовања
Курикулум: различите концепције Уџбеници и наставни материјали
3. недеља
предавање - Елементи система образовања
Вредновање: различити облици Улога и компетенције наставника
4. недеља
предавање - Елементи система образовања
Управљање системом образовања Финансирање образовања
5. недеља
предавање - Извори података о образовању
Образовна статистика Процене потреба у образовању Процена квалитета образовања
6. недеља
предавање - Међународне и међудржавне организације у области образовања
ОЕЦД Савет Европе и Европска Комисија УНЕСЦО Регионална сарадња у образовању Приоритети, стратегије и синергије
7. недеља
предавање - Компаративни преглед система образовања
Употреба релевантних извора информација Компаративни преглед по димензијама образовања
8. недеља
предавање - Образовне реформе у Европи
Системске реформе 90-их Школске промене Реформа високог образовања
9. недеља
предавање - Психолоше димензије промена у образовању
Интересне групе и конфликти у образовању Наставници: стицање нових компетенција и страх од промене
10. недеља
предавање - Психолошке димензије промена у образовању
Култура школе и руководјење променом на школском нивоу Културне разлике и образовање мањина
11. недеља
предавање - Психолошке димензије промена у образовању
Руководјење променама у образовању на сколском и системском нивоу
12. недеља
предавање - Завршни преглед: Димензије квалитета у образовању
Отвореност за промене и сарадња са интересним групама Мерљивост и одговорност
13. недеља
предавање - Завршни преглед: Димензије квалитета у образовању
праведност ефикасност и ефективност регулисаност
14. недеља
- - Припрема за испит
-
15. недеља
предавање - Испит
-
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Ковач-Церовиц, Т. и др. (2004) Квалитетно образовање за све – изазови реформе образовања, Министарство просвете и спорта Републике Србије
Ковач-Церовиц, Т. и Ранковић, Т (2011): Образовање. У: Први национални извештај о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва
Фуллан, М. (2005): Силе промене
Ковач Церовић, Т., (2007): Advancing Education of Roma in… Serbia. Budapest: Roma Education Fund
Ковач Церовић, Т, Vizek-Vidović, V., Powell, S.(2010): Parent participation in the life of school. Ljubljana: CEPS, Pedagogical Faculty,
OECD (2003): Education policy analysis. Paris: OECD
Pasi Sahlberg (2012): Finnish lessons:What Can the World Learn from Educational Change in Finland? New York:Teachers College Press
OECD (2013): Trends shaping education 2013, Paris: OECD
Dauite, C. i Kovač Cerović, T. (u štampi): Dynamic storytelling: social transformation role of Pedagogical Assistants in Serbia. OSCE, Institut za psihologiju
Kovač Cerović, T. (2013): Analiza efekata politika: Pružanje dodatne podrške učenicima iz osetljivih grupa u preduniverzitetskom obrazovanju. Beograd: UNICEF i SIPRU
Општа допунска литература
OECD (2012): Јачање интегритета и борба против корупције у образовању. Париз:OECD
Vieluf,S., et.al.(2012):Teaching Practices and Pedagogical Innovations: Evidence from TALIS. Paris: OECD, CERI
↑↑↑