Psihologija
Курс:
Морални развој (докт.) (докт.) У оквиру предмета: Морални развој (докт.)
Предавачи:
Не постоје подаци о траженом предавачу. Број бодова: 10.00 изборни предмет Садржај предмета: Велики религијски системи као извори моралности: православље, римокатолочки систем, протестантизам, ислам. Идеологија и моралност. Филозофија морала: нормативна етика и мета-етика. Психолошки приступи моралном развоју: психоанализа, теорија социјалног учења, когнитивно-развојни приступ. Пијеова теорија: развој поимања одговорности. колбергова теорија и друштвено-морална перспектива. Туриел: морал и конвенције. Гилиган:енски морални развој. Ајзенберг: просоцијално морално мишљење. Хофман: емпатија и морална осећања. Проблеми моралног васпитања. Методе подстицања развоја моралног мишљења. ’Моралност’код примата.е истраживање Циљ изучавања предмета: Оспособљавцање студената за шире сагледавање човекове моралности, њених извора и њеног развоја, оспособљавање за критичко оцењивање теоријских приступа проучавању развоја мораности, за увиде у методолошке могућности и ограничења, оспособљавање студен
Предуслови за полагање: Нема Облици наставе: Предавања, консултације, дискусије, семинарски радови
|
План курса:
1. недеља вежбе - Дискусија: Етика и психологија
|
1. недеља предавање - Етика и мета-етика (гост предавач)
1. Етика и мета-етика (гост предавач)
2. Кантова филозофија морала (гост предавач)
3. Психологија и зло
4. Религијски системи и моралност
5. Теорија социјалног учења
6. Пијажеова теорија развоја моралног мишљења
7. Колбергова теорија
8. Психоанализа моралног развоја (гост предавач)
9. Просоцијално морално мишљење (гост предавач)
10. Казна и награда у моралном васпитању
11-14. Израда семинарских радова и консултације |
2. недеља вежбе - Дискусија: Морални појмови (поштовање, самопоштовање, аутономија, поштење, досто
|
2. недеља предавање - Кантова филозофија морала (гост предавач)
|
3. недеља вежбе - Дискусија: Јасеновац - могућности психолошког објашњења
|
3. недеља предавање - Психологија и зло
|
4. недеља вежбе - Дискусија: Идеологија и морал
|
4. недеља предавање - Религијски системи и моралност
|
5. недеља вежбе - Дискусија: Телевизија, млади и насиље
|
5. недеља предавање - Теорија социјалног ућења
|
6. недеља вежбе - Дискусија: Одговорност - индивидуална, колективна
|
6. недеља предавање - Пијажеова теорија развоја моралног мишљења
|
7. недеља вежбе - Друштвени систем и развој моралног мишљења
|
7. недеља предавање - Колбергова теорија
|
8. недеља вежбе - Суперего и морално мишљење
|
8. недеља предавање - Психоанализа моралног развоја (гост предавач)
|
9. недеља вежбе - Дискусија: Насиље, агресија, моралност
|
9. недеља предавање - Просоцијално морално мишљење (гост предавач)
|
10. недеља вежбе - Дискусија: Школа као агенс моралног васпитања
|
10. недеља предавање - Казна и награда у моралном васпитању
|
11. недеља предавање - Израда семинарског рада и консултације
|
12. недеља предавање - Исто
|
13. недеља предавање - Исто
|
14. недеља предавање - Исто
|
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Мирић, Ј. (2001): ’Развој моралног мишљења’, Београд: Калеком и ИЗП
Piaget, J. (1977/1932): ’The moral judgment of the child’, Penguin Books
Colby, A. & Kohlberg, L. (1987): ’The measurement of moral judgment’, Vol. 1, Cambridge Un. Press
Поповић. Б. (1978): ’Морални развој и морално васпитање’, Београд: Просвета
Кант, И. (1981): ’Заснивање метафизике морала’, Београд: БИГЗ
Jakobson, E. (1973): ’The self and the object world’, New York: Intern. Un. Press
Hofman, M. (2003): ’Empatija i moralni razvoj’, Beograd: Dereta
Turiel, E. (1983): ’The development of social knowledge’, Cambridge Un. Press