Psihologija

Курс:
Когнитивни развој (докт.)
У оквиру предмета: Когнитивни развој (докт.)
Предавачи: др Александер Бауцалредовни професор
др Ксенија Крстићванредни професор
др Драган Јанковићдоцент
Број бодова: 10.00
изборни предмет
Садржај предмета: У оквиру курса студенти ће критички анализирати савремене теоријско-методолошке приступе изучавању когнитивног развоја (по сопственом избору), проблеме који се истражују унутар тих приступа, теорије којима се објашњавају налази истраживања, као и сет метода и техника које се користе у истраживањима у оквиру изабраних приступа.
Циљ изучавања предмета: - Познавање и разумевање савремених теорија и истраживања когнитивног развоја - Унапредити вештине критичке анализе савремених теорија и истраживања когнитивног развоја - Унапредити вештине дизајнирања истраживања когнитивног развоја
Предуслови за полагање: нема
Облици наставе: Настава се реализује у 5 блокова (семинара) који трају по 6 сати. Сваки семинар се бави једном крупном темом у вези са истраживањима когнитивног развоja
План курса:
1. недеља
семинар - Биолошки приступи когнитивном развоју 1
-
2. недеља
семинар - Биолошки приступи когнитивном развоју 2
-
3. недеља
семинар - Биолошки приступи когнитивном развоју 3
-
4. недеља
семинар - Конструктивистички приступи истраживању когнитивног развоја 1
-
5. недеља
семинар - Конструктивистички приступи истраживању когнитивног развоја 2
-
6. недеља
семинар - Конструктивистички приступи истраживању когнитивног развоја 3
-
7. недеља
семинар - Социо-културни приступи истраживању когнитивног развоја 1
-
8. недеља
семинар - Социо-културни приступи истраживању когнитивног развоја 2
-
9. недеља
семинар - Социо-културни приступи истраживању когнитивног развоја 3
-
10. недеља
семинар - Социјална интеракција и когнитивни развој 1
-
11. недеља
семинар - Социјална интеракција и когнитивни развој 2
-
12. недеља
семинар - Социјална интеракција и когнитивни развој 3
-
13. недеља
семинар - Савремена истраживања когнитивног развоја: Изабране теме
-
14. недеља
семинар - Испит
-
15. недеља
семинар - Испит
-
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Nelson, C.A., Thomas, K.M., and de Haan (2006). Neural Bases of Cognitive Development. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Percept
Munakata, Y. (2006). Information Processing Approaches to Development. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Perception, and Language
Siegler, R.S. (2006). Microgenetic Analysis of Learning. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Perception, and Language. Wiley & Sons
Cole, M. (2006). Culture and Cognitive Development in Phylogenetic, Historical, and Ontogenetic Perspective. In: W.Damon, R.Lerner, D.Kuhn & R.S.Siegler(Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol.2, Cog
минимум 10 чланака по избору студената (минимално 2 чланка за сваки од 5 семинара)
Baucal, A., Arcidiacono, F.,& Budjevac, N. (2013). “Is there an equal (amount of) juice?” Exploring the repeated question effect in conservation through conversation. EJPE, DOI: 10.1007/s10212-012-012
Baucal, A. (2013). Two instead of one ZPD. In S. Phillipson, K. Ku, & S. Phillipson (Eds.), Constructing educational achievement. London: Routledge.
Baucal, A. & Zittoun, T. (2013). Religion as Dialogical Resource: A Sociocultural Approach. Integr. psych. behav. DOI 10.1007/s12124-013-9229-z
↑↑↑