Psihologija

Курс:
Писменост и школски курикулум (мастер)
Предавачи:
Не постоје подаци о траженом предавачу.
Број бодова: 7.00
изборни предмет
Садржај предмета: Теоријска настава: Приступи у проучавању писмености. Контекстуални приступ писмености. Метафоре за писменост. Школски конструкти писмености. Писменост у међународним евалуативним студијама. Писменост и способности. Лична историја писмености. Писменост и усменост у образовању. Вишеструка писменост. Дигиталне писмености. Писменост и курикулум: моћ и знање у учионичком језику и писменим догађајима; педагошки дискурс, начини позиционирања ученика и развијање ученичког субјективитета. Образовни контекст развијања писмености. Модели развијања писмености кроз курикулум. Врсте писмености у школском програму. Курикулум медијске и информатичке писмености за наставнике. Практична настава: вежбе анализирања дискурса наставе, критичког читања курикулума, препознавања форми ученичког субјективитета, умрежавања пракси писмености, моделовања наставе према циљевима развијања писмености.
Циљ изучавања предмета: Разумевање писмености као феномена, педагошких претпоставки под којима школска писменост погодује развијању курикулума и когнитивном развоју ученика и оспособљавање за моделовање наставе према циљевима развијања писмености.
Предуслови за полагање: Нема посебних услова.
Облици наставе: Предавања са дискусијама, семинарска и практична вежбања, мини истраживања.
Литература и извори података: ***
Општа обавезна литература
Бугарски, Р. (1996). Писмо, Нови Сад, Матица Српска, стр. 150-169.
Митровић, М. (2008), Конструкција односа усмености и писмености у образовању, Андрагошке студије, 2, стр. 301-314.
Митровић, М. (2010), Писменост и образовање: перспектива Нових студија писмености, Београд, Филозофски факултет, Универзитет у Београду, стр. 25-139, 159-177.
Митровић, М. (2012), Писменост кроз курикулум: модели. У: Алибабић, Ш. (ур.)и др., Квалитет у образовању: изазови и перспективе, Београд, Филозофски факултет Универзитета у Београду, ИПА, стр. 147-165
Pahl, K., Rowsell, J. (2007), Literacy and Education: Understanding the New Literacy Studies in the Classroom, London, SAGE, pp. 48-65, 72-135.
Purcell-Gates, V. (2007), Cultural Practices of Literacy, London, Lawrence Erlbaum Associates, pp. 1-22, 181-195.
Wilson, C., Grizzle, A., Tuazon, R., Akyempong, K., Cheung, C. K. (2011), Media and Information Literacy Curriculum for Teachers, Paris, Unesco.
Хавелок, А. Е. (1991), Муза учи да пише, Нови Сад, Светови, стр. 75-85.
Алибабић, Ш., Медић, С., Левков, Љ. (2011), Писменост као кључна компетенција у европској политици образовања одраслих, Иновације у настави, 24, 3, стр. 5-18.
Општа допунска литература
Зиндовић Вукадиновић, Г. (1994), Визуелни језик медија, Београд, Институт за педагошка истраживања.
Потер, Џ. (2011), Медијска писменост, Београд, Клио.
↑↑↑